• kaffemamma

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4

För dig som är ny rekommenderar jag alla bra länkar och tips på trådar www.familjeliv.se/Forum-3-60/m37881852.html och www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40975467.html

Då den stängts för inlägg fortsätter vi här att diskutera kring olika behandlingsmetoder, ge länktips osv.
    Vi kan berätta om våra egna erfarenheter och fråga om andras, ge lästips osv. B6, omega 3, Lövåås-metoden, kommunikativ ridning, DAN-läkare, syrgasbehandling, dieter, Son-Rise-programmet, pratdatorer, sensmotorisk träning - det är en djungel och personligen vill jag gärna ha så mycket information som möjligt för att se vad som passar oss. Alla inlägg är välkomna, och som vanligt är de flesta av oss inte experter utan var och en måste göra sin egen bedömning av vad som är värt att undersöka vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 09:54
    För den som är intresserad av att komma i kontakt med DAN-läkare, eller vill veta mer om biomedicinsk behandling rekommenderar jag att ta kontakt med BAN! (behandla autism nu) www.behandlaautism.nu Där finns även ett nystartat diskussionsforum.

• Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4
  • madigan
    Ejnie skrev 2009-06-26 13:21:01 följande:
    men varför?
    vet inte, jag funderar på att överklaga, vi måste ju bara kolla hur dom har räknat.
  • SaramedM
    madigan skrev 2009-06-26 13:00:54 följande:
    Jag har bara pratat med tanten på tfn. Beslutet tas på måndag!en tredjedels vb
    Om ni får ut 4000 har ni fått 3/4 vb
    Eller menade du 4000 före skatt? då är det halvt och det är lite lite

en tredjedels kan man inte få,i så fall 1/4 dels men det är mycket mindre pengar än så där
  • madigan
    SaramedM skrev 2009-06-26 14:04:00 följande:
    Om ni får ut 4000 har ni fått 3/4 vbEller menade du 4000 före skatt? då är det halvt och det är lite liteen tredjedels kan man inte få,i så fall 1/4 dels men det är mycket mindre pengar än så där
    4000 är efter skatt är de
  • cruz

RBK: Åh, fler länkar, tack. Riktar sig "More than Words" främst till barn som inte pratar? Min son pratar mycket och älskar att sjunga. Kanske boken "Talkability" skulle passa bättre för vår son?

• RBK

Zelia: Om han pratar mycket passar definitivt Talkability bäst. Talkabilty ger bra tips på hur man barnet att svara på frågor, berätta vad som hänt (bli en storyteller) och i sista steget hålla igång samtal med andra barn (där är inte vi ännu...). Den ger även generella bra tips om samspel, visuella stöd etc.

• IlsaBlackWidow
    kaffemamma skrev 2009-06-18 15:49:13 följande:
    Miljötidningen Camino har nominerat vår vän Ilsa Black Widow och hennes blogg Urkraft. "Camino utser Sveriges främsta inspiratör för en hållbar livsstil. Flera av våra läsare har varit med och nominerat kända personligheter och lokala eldsjälar. De 15 vinnarna och eventuellt en och annan bubblare presenteras i nästa nummer av Camino som ges ut i början av september. "Rösta gärna på Mamma Urkraft: caminosurvey.questionform.com/public/inspirat... med en röst på henne kan vi förhoppningsvis komma lite närmare uppmärksamhet kring miljöpåverkan och autism.
    Fniss blir generad i min ensamhet bakom skärmen.
  • IlsaBlackWidow
    Krickeline skrev 2009-06-18 20:12:52 följande:
    Har röstat! Jag får mycket inspiration och igenkänning från bloggen. Tack Ilsa :)
    Vad härligt, det värmer verkligen!
  • IlsaBlackWidow
    zelia skrev 2009-06-26 09:01:01 följande:
    RBK: Ja, tack så mycket för länkarna . Jag är väldigt nyfiken på floortime och jag gillar också mycket inom Son Rise. Nu har jag snart semester och lite av den tiden kommer jag ändå att lägga att ta reda på mer om autism och träning (även om jag till stor del ska koppla av). IlsaBlackWidow: Är du bortrest eller hinner du med en träff nästa vecka ?
    Haha min hjärna är bortflugen om inte annat. Nä Viktors stora förändring tillsammans med annat, bland annat att jag börjat hitta mig själv och ett välmående jag aldrig känt i mitt liv, har gjort mig lite "utflippad" om man jämför med mitt vanliga tvångsmässiga jag. Jag släpper många måsten och umgås socialt så mycket jag kan istället, det är så härligt att leva... leva, inte bara existera och prestera.

Det finns goda utsikter för en träff om det är onsdag som gäller. Ska kolla upp mer.

Kram på er alla och hoppas ni har det dunderskönt i solen.
  • cruz

RBK: Då ska jag ta och beställa den .

IlsaBlackWidow: Vad härligt det låter. Själv har jag stressat som en galning för att hinna klart med allt innan semestern. Så åkte ungarna på vattkoppor och nu blir det massa VAB istället. Kanske är bra trots allt, man är ju tvungen att släppa jobbet då.

• IlsaBlackWidow
    zelia skrev 2009-06-28 07:03:07 följande:
    RBK: Då ska jag ta och beställa den .IlsaBlackWidow: Vad härligt det låter. Själv har jag stressat som en galning för att hinna klart med allt innan semestern. Så åkte ungarna på vattkoppor och nu blir det massa VAB istället. Kanske är bra trots allt, man är ju tvungen att släppa jobbet då.
    Mm ibland är det som en högre makt ser till vårt eget bästa när vi själva inte gör det! Jag ska leta vattkoppssmitta till viktor nästa sommar om allt skolarbete är klart. Måsten blir jag aldrig av med men tänker inte ha en massa dead lines under sommaren och jag fuskar mycket.
Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4