• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym

Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget...
    Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt...
    Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-12 20:14:50 följande:
    Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget... Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt... Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...
    haha du e ju bara för mkt.. du menar att "vi" som gillar facebook och surfa runt på nätet och söka nya kontakter tillhör den omogna kategorin?? nu får du ju ge dig! Om du skapar en sån här tråd får du nog allt tåla kommentarer åt båda håll!
  • Diva
    Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget...Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt...Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...
    Med tanke på hur många som har Facebook i alla åldrar och lägg där till kategroin som inte lägger några värderingar i FB, fast de själva inte är med - så tillhör nog du en minoritet. Någon som sitter hemma och är förbannad på en site på nätet... Om du tror att dina resonemang i denna tråd på något sätt fått dig att framstå som extra "mogen" (om det nu är något eftersträvansvärt) så har du misslyckats kapitalt.
    Och med tanke på hur du bemöter inlägg här så är det nog lite självinsikt och självkritik som behövs för din del - inte uppmaningar till folk som faktiskt redan uttalat sig om och om igen på ett mycket tydligt sätt, att utöka sina ordföråd.
    Det finns många saker som skrivits i tråden som svarar på dina frågor i detta inlägg men de verkar inte gå in. T ex att medlemmar på FB inte nödvändigtvis sitter och "flirtar på nätet" bara för att de addar folk de känner. Om din karl gör det är det HONOM det är fel på, inte på alla andra som är med i Facebook! Och om din karl INTE gör det men du fortfarande sitter hemma och är arg så är det DIG det är fel på, fortfarande inte FB!
  • idiblon
    Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget... Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt... Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...
    Jag kommer förmodligen aldrig att sluta ha ha roligt på Internet, det är min absolut största hobby någonsin. Jag älskar att surfa runt, chatta, diskutera och spela dataspel. Fullkomligt älskar det. Precis som min sambo. Jag undrar vad du lider av egentligen eftersom du begränsar dig på det viset och tycker en massa saker om hur andra gör? Påstår att det skulle vara en mognadsfråga? Patetiskt. Självklart är det svartsjuka det handlar om om man reagerar på att ens partner ens PRATAR med folk online, eller blir vän med ex, bara för skojs skull. Det handlar om ett knapptryck, en trevlig gest, ett sätt att kunna utvidga sitt nätverk utan att man för den sakens skull upprätthåller någon kontakt. Det är en kul grej, helt enkelt. Om man har problem med att partnern har oskyldigt (om/när det nu är oskyldigt) kul på Internet så är en själv eller sin grundläggande relation man har problem med. Varesig jag eller min partner "vill ha utrymme till att flirta", för vi gör det mesta tillsammans och har dunderkul ihop. Utrymme för flirter vid sidan av finns det för de som har behovet precis överallt, annars. Det som i sig är ett problem är väl om den ene i ett förhållande faktiskt VILL ha det utrymmet, och då förstår jag att man reagerar. Men då är det ju fortfarande relationen som är problemet, inte Internet eller Facebook, det är en sak som är säker.
  • Anonym

Ååå så underbart att få sig ett gott skratt såhär på kvällskvisten =) För det första var det inte jag som startade tråden... och för det andra har både jag och min sambo Facebook och vi kommer antagligen ha det tills vi är över 100! DET ÄR INGET FEL MED ATT HA FACEBOOK! Men det är omoget att FLIRTA och "umgås" med gamla x om man har ett seriöst förhållande... *suck* ...att ni orkar bli så upprörda =)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-12 20:30:33 följande:
    Ååå så underbart att få sig ett gott skratt såhär på kvällskvisten =) För det första var det inte jag som startade tråden... och för det andra har både jag och min sambo Facebook och vi kommer antagligen ha det tills vi är över 100! DET ÄR INGET FEL MED ATT HA FACEBOOK! Men det är omoget att FLIRTA och "umgås" med gamla x om man har ett seriöst förhållande... *suck* ...att ni orkar bli så upprörda =)
    Instämmer till fullo!
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 20:30:33 följande:
    Ah..missade att det inte var TS . Inlägget var i sånn härlig "TS-anda" att jag tog fel. Men svaret är lika applicerbart på ditt inlägg.
    Det handlar inte om mognad om man vill vara dum mot sin partner. Att adda ett ex på Facebook är inte att var dum. Att flirta på dejtngsiter eller liknande är i de flesta förhållande inte ok. Men inte tusan har det med "mognad" att göra. Och vad exakt är det som du inte förstått hittlls i tråden som du vill att vi ska förklara mer ingående så du förstår? Eftersom du anser att de flesta i tråden har ett så "dåligt ordförråd"?
  • Anonym
    Diva skrev 2009-05-12 20:38:46 följande:
    Ah..missade att det inte var TS . Inlägget var i sånn härlig "TS-anda" att jag tog fel. Men svaret är lika applicerbart på ditt inlägg.Det handlar inte om mognad om man vill vara dum mot sin partner. Att adda ett ex på Facebook är inte att var dum. Att flirta på dejtngsiter eller liknande är i de flesta förhållande inte ok. Men inte tusan har det med "mognad" att göra. Och vad exakt är det som du inte förstått hittlls i tråden som du vill att vi ska förklara mer ingående så du förstår? Eftersom du anser att de flesta i tråden har ett så "dåligt ordförråd"?
    Du gillar att överdriva va? Har jag sagt att de FLESTA i tråden har dåligt ordförråd? Jag syftade på de som bara skrev: "Snacka om svartsjuka", "Håller med" osv... Och ja, jag tycker att det är omoget att ägna sig åt en del "aktiviteter" på communitys... Det finns FB-användare och FB-användare... som sagt... JAG HAR också FB... men jag pratade om att det säkert stämmer att många förhållanden blir påverkade delvis pga dessa siter... för att det blir lättare att oskyldigt och osynligt kunna flirta... och ja, det beror självklart på partnern i fråga... och INTE FB... Och det är partnern som ägnar sig åt dessa saker som det är "fel" på... inte den andra personen som stör sig och som enligt er bara är svartsjuk och har dålig självkänsla!
  • idiblon
    Anonym skrev 2009-05-12 20:48:40 följande:
    Du gillar att överdriva va? Har jag sagt att de FLESTA i tråden har dåligt ordförråd? Jag syftade på de som bara skrev: "Snacka om svartsjuka", "Håller med" osv... Och ja, jag tycker att det är omoget att ägna sig åt en del "aktiviteter" på communitys... Det finns FB-användare och FB-användare... som sagt... JAG HAR också FB... men jag pratade om att det säkert stämmer att många förhållanden blir påverkade delvis pga dessa siter... för att det blir lättare att oskyldigt och osynligt kunna flirta... och ja, det beror självklart på partnern i fråga... och INTE FB... Och det är partnern som ägnar sig åt dessa saker som det är "fel" på... inte den andra personen som stör sig och som enligt er bara är svartsjuk och har dålig självkänsla!
    Men den som stör sig på det blir ju såklart svartsjuk. Antingen för att partnern gör det för mycket, eller för att hen tolkar in för mycket i vad den andre håller på med. Alltså kan det vara både med rätta och inte. Om en person som är i ett förhållande håller på på ett olämpligt sätt på Facebook så är det ju inte Facebook som är problemet, utan beteendet? Då är det ju alltså den som håller på så som är omogen, eller hen som stör sig utan anledning som är det.
  • neamange

nu tycker jag inte, även fast det är kul att läsa.. lägga Er energi på denna anonyma. Uppmärksamhet är allt hon vill ha. Leave it!

Lägg Er goda energi på nått bättre! Pyssla om Era sambos så kommer de inte att ha tid att surfa på fejan!!

kärlek!

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!