• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym

Mary Lo skrev 2009-05-12 19:08:05 följande:

"Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB?" Själv undrar jag hur många förhållanden som går åt helvete pga överdriven svartsjuka.
    haha precis min tanke!!
  • mika85

Mary Lo skrev 2009-05-12 19:08:05 följande:

"Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB?" Själv undrar jag hur många förhållanden som går åt helvete pga överdriven svartsjuka.
    det kan man undra
  • Anonym

Jag har inte läst någon annan kommentar, bara själva inlägget som TS skriver och jag förstår dig precis. Och ni som skriver att man är svartsjuk när ens partner sitter och oskyldigt smygflirtar med en massa gamla flammor kan ju bespara er på de kommentarerna. Jag har aldrig någonsin varit svartsjuk men det kokar i mig när min 35-årige sambo sitter och leker med en massa hot-cute-handsome-applikationer och skriver hot till okända tjejer "bara för att få lite mer poäng själv, för att det är roligt"... det är inte svartsjuka om man reagerar, det är helt naturligt! Och det är otroligt omoget att sitta och hålla på med sånt när man har ett seriöst förhållande... bara en bra ursäkt för att kunna "vänstra" på ett oskyldigt och "lagligt" sätt...

• Anonym (haha)
    Anonym skrev 2009-05-12 19:20:24 följande:
    Jag har inte läst någon annan kommentar, bara själva inlägget som TS skriver och jag förstår dig precis. Och ni som skriver att man är svartsjuk när ens partner sitter och oskyldigt smygflirtar med en massa gamla flammor kan ju bespara er på de kommentarerna. Jag har aldrig någonsin varit svartsjuk men det kokar i mig när min 35-årige sambo sitter och leker med en massa hot-cute-handsome-applikationer och skriver hot till okända tjejer "bara för att få lite mer poäng själv, för att det är roligt"... det är inte svartsjuka om man reagerar, det är helt naturligt! Och det är otroligt omoget att sitta och hålla på med sånt när man har ett seriöst förhållande... bara en bra ursäkt för att kunna "vänstra" på ett oskyldigt och "lagligt" sätt...
    Jo, det är svartsjuka i allra högsta grad. Om den är obefogad eller ej i det fallet får jag låta vara osagt, för det vet jag inte, det kan den ju vara. Men det är likförbannat svartsjuka och det blir ganska pinsamt när folk här försöker hävda annat.
  • idiblon

Hur fan kan så många sitta och tro att det är Facebook de hatar när det är sin egen osäkerhet de inte tål?

• juzze
    idiblon skrev 2009-05-12 19:25:45 följande:
    Hur fan kan så många sitta och tro att det är Facebook de hatar när det är sin egen osäkerhet de inte tål?
    word, babe.
  • Anonym (Flingan)

Själv tycker jag att facebook e helt suveränt!!!!
    Nån kanske ska öka sin självkänsla & inte bry sig i vad andra /sambo gör.
    Ett utmärkt sätt att ha sitt sociala nät i schackt!!!

• Anonym (haha)

Anonym (Flingan) skrev 2009-05-12 19:39:53 följande:

Själv tycker jag att facebook e helt suveränt!!!! Nån kanske ska öka sin självkänsla & inte bry sig i vad andra /sambo gör. Ett utmärkt sätt att ha sitt sociala nät i schackt!!!
    Jag kan dock förstå om man blir sotis OM ens kille håller på och "flirtar". Men så finns det ju de män som inte gör det utan som verkligen visar hur mycket han älskar sin tjej. Som min. Hade ni som är så anti här inne verkligen avskytt Facebook om er man gjorde så?
  • idiblon

Anonym (haha) skrev 2009-05-12 19:42:55 följande:

Anonym (Flingan) skrev 2009-05-12 19:39:53 följande: Jag kan dock förstå om man blir sotis OM ens kille håller på och "flirtar". Men så finns det ju de män som inte gör det utan som verkligen visar hur mycket han älskar sin tjej. Som min. Hade ni som är så anti här inne verkligen avskytt Facebook om er man gjorde så?
    Precis.
  • Vroooooom
    Anonym (haha) skrev 2009-05-12 19:42:55 följande:
    Anonym (Flingan) skrev 2009-05-12 19:39:53 följande: Jag kan dock förstå om man blir sotis OM ens kille håller på och "flirtar". Men så finns det ju de män som inte gör det utan som verkligen visar hur mycket han älskar sin tjej. Som min. Hade ni som är så anti här inne verkligen avskytt Facebook om er man gjorde så?
    Exakt.
    Och skulle min make helt plötsligt börja flirta med massa andra kvinnor på Facebook så skulle nog jag tycka att det är min make det är fel på och inte Facebook.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!