• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Ekologiskt Godis

Kan det inte vara så att man bara kan bli arg eller sur och inte svartsjuk?:P

• Anonym
    idiblon skrev 2009-05-12 20:52:18 följande:
    Men den som stör sig på det blir ju såklart svartsjuk. Antingen för att partnern gör det för mycket, eller för att hen tolkar in för mycket i vad den andre håller på med. Alltså kan det vara både med rätta och inte. Om en person som är i ett förhållande håller på på ett olämpligt sätt på Facebook så är det ju inte Facebook som är problemet, utan beteendet? Då är det ju alltså den som håller på så som är omogen, eller hen som stör sig utan anledning som är det.
    Precis det jag sa... att det är fel på den som gör det, inte FB... men det betyder inte/behöver inte betyda att den andra personen är svartsjuk... Det är det jag stör mig på mest! När folk alltid säger att folk är svartsjuka när de kanske är det av en anledning!
  • idiblon
    Anonym skrev 2009-05-12 21:00:57 följande:
    Precis det jag sa... att det är fel på den som gör det, inte FB... men det betyder inte/behöver inte betyda att den andra personen är svartsjuk... Det är det jag stör mig på mest! När folk alltid säger att folk är svartsjuka när de kanske är det av en anledning!
    Fast även om man har en anledning så är det väl svartsjuka?
  • Anonym
    neamange skrev 2009-05-12 20:54:56 följande:
    nu tycker jag inte, även fast det är kul att läsa.. lägga Er energi på denna anonyma. Uppmärksamhet är allt hon vill ha. Leave it! Lägg Er goda energi på nått bättre! Pyssla om Era sambos så kommer de inte att ha tid att surfa på fejan!! kärlek!
    Vem vill ha uppmärksamhet? Vilken fantastisk tolkning... du måste vara en utomordentligt bra människokännare.

Annars håller jag med dig... lägg tiden på era kära... så slipper det bli problem... Det här var trots allt en trevlig tråd, skratta, det behövde jag...
  • Anonym

Ekologiskt Godis skrev 2009-05-12 20:55:24 följande:

Kan det inte vara så att man bara kan bli arg eller sur och inte svartsjuk?:P
    Precis...
    idiblon skrev 2009-05-12 21:03:20 följande:
    Fast även om man har en anledning så är det väl svartsjuka?
    Läs inlägget här ovan... eller vad tycker du?
  • idiblon
    Anonym skrev 2009-05-12 21:04:52 följande:
    Ekologiskt Godis skrev 2009-05-12 20:55:24 följande:Läs inlägget här ovan... eller vad tycker du?
    Man blir väl arg och sur av en anledning?
  • Ekologiskt Godis
    idiblon skrev 2009-05-12 21:06:26 följande:
    Man blir väl arg och sur av en anledning?
    Jo men svartsjuka behöver ju inte vara anledningen.
  • idiblon

Ekologiskt Godis skrev 2009-05-12 21:07:11 följande:

Jo men svartsjuka behöver ju inte vara anledningen.
    Utan?
  • Anonym (JAG)
    lillajag82 skrev 2009-05-12 08:03:49 följande:
    och vill din kille vänstra så gör han det! facebook eller inte!
    Visst gör han det, men internet överlag underlättar en hel del. Det känns för många inte lika förbjudet som en "riktig" otrohet men det förstör och sårar minst lika mycket!
    Och FB är ju en sajt som många har, och det är ju lättare att det råkar bli mer och mer flirt med ett gammalt ragg eller X än att en person som lever i ett förhållande tar steget och öppnar ett konto på en dejtingsajt eller liknande.
    Och när den flirtiga schargongen (?) väl har börjat så är det nog lätt att visst trillar dit.
  • Anonym (haha)

Anonym (JAG) skrev 2009-05-12 21:20:44 följande:

Visst gör han det, men internet överlag underlättar en hel del. Det känns för många inte lika förbjudet som en "riktig" otrohet men det förstör och sårar minst lika mycket! Och FB är ju en sajt som många har, och det är ju lättare att det råkar bli mer och mer flirt med ett gammalt ragg eller X än att en person som lever i ett förhållande tar steget och öppnar ett konto på en dejtingsajt eller liknande. Och när den flirtiga schargongen (?) väl har börjat så är det nog lätt att visst trillar dit.
    Är det så enkelt för någon att trilla dit så har förhållandet ingen stabil grund att stå på från början.
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!