• Anonym (mamma)

min 12-åring rakar underlivet.....

Nu behöver jag verkligen råd.

Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.
    Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...
    Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....

Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....

Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....

• Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....
  • Cornbread

jag förstår ärligt inte problemet? 12 år och rakar sig i underlivet? vadå då? hon går på mellanstadiet..

• lemoira
    Anonym skrev 2009-06-17 10:25:40 följande:
    Ska du säga det till din dotter när hon är 12???
    Jag tycker Henrik33 ska säga det till sina döttrar när de börjar få minsta lilla hårstrå på snippan - oavsett ålder.
  • Henrik33
    Anonym skrev 2009-06-17 10:25:40 följande:
    Ska du säga det till din dotter när hon är 12???
    Nej för fan! Hemska tanke. Jag menar generellt.
  • Dynamic
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 10:09:30 följande:
    "Svampinfektion, bakteriell vaginos och hårsäcksinflammation är några av de bieffekter som ett helrakat underliv kan orsaka.Då man rakar underlivet uppstår ofta småsår. Kondylom som är ett virus sprider sig då mycket snabbare i dessa småsår.I alla tider har vi haft könshår och det finns där av olika skyddande anledningar. Det bibehåller temperaturbalansen kring könsorganet och skyddar mot bieffekter som bland annat svampinfektion."om min mamma hade använt exakt den formuleringen så hade jag bara undrat vad fan hon snackat om.. kondylom? bakteriell vaginos?själv använder jag rakhyvel och intim-rakgel från apoteket.. funkar utmärkt, aldrig haft svamp, kondylom eller några andra liknande problem.. hade betydligt mer underlivsproblem när jag var i 6-7 årsåldern än jag haft efter att jag började raka mig
    Då var end el av oss mer utvecklae rent mentalt, det är den enda slutsatsen vi jkan dra.
  • Dynamic
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:24:47 följande:
    Det är väl inte att lura sig själv om man nu inte gillar könshår? En kuk och en fitta är vacker. Synd att dölja den med massa hår.
    Synd att ha den synen att en naturlig fitta alltsåinte är vacker...
  • Henrik33
    Dynamic skrev 2009-06-17 10:40:26 följande:
    Synd att ha den synen att en naturlig fitta alltsåinte är vacker...
    Nej, den syns ju inte. Sen vet man ju inte om den skall anfalla en när trosorna åker av.
  • Dynamic
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:42:36 följande:
    Nej, den syns ju inte. Sen vet man ju inte om den skall anfalla en när trosorna åker av.
    I have no comment. Antingen provocerar du bara för sakens skull (en del verkar ha det som hobby att enbart driva mig till vansinne)
    eller så har du inte riktigt förstått.
  • Henrik33
    Dynamic skrev 2009-06-17 10:45:03 följande:
    I have no comment. Antingen provocerar du bara för sakens skull (en del verkar ha det som hobby att enbart driva mig till vansinne) eller så har du inte riktigt förstått.
    Förstått vad? Förklara vad som är vackert med en tokhårig muff?
    Visst, att spara en sträng eller tofs ovanför är ok.

Att ha hår från rövagårn till naveln är inte snyggt.

Att ha getskägg, d v s slidväggarna fulla med hår är inte helller fint.
  • Anonym

Henrik:

Diskuterar du i den här tråden i egenskap av pappa eller vill du bara ta tillfället i akt och i varje tråd se till att dina sexuella preferenser noga dokumenteras? Det senare känns tämligen ointressant att läsa om i en tråd som sannerligen inte är avsedd för den typen av information.

• Henrik33
    Anonym skrev 2009-06-17 10:49:57 följande:
    Henrik:Diskuterar du i den här tråden i egenskap av pappa eller vill du bara ta tillfället i akt och i varje tråd se till att dina sexuella preferenser noga dokumenteras? Det senare känns tämligen ointressant att läsa om i en tråd som sannerligen inte är avsedd för den typen av information.
    Frågan kommer ju upp hela tiden. Inte mitt fel att de som förespråkar babianmuffar börja skrika ut sin glädje över hårtårtans existens.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....