• Anonym (mamma)

min 12-åring rakar underlivet.....

Nu behöver jag verkligen råd.

Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.
    Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...
    Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....

Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....

Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....

• Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....
  • lemoira
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:47:59 följande:
    Förstått vad? Förklara vad som är vackert med en tokhårig muff? Visst, att spara en sträng eller tofs ovanför är ok. Att ha hår från rövagårn till naveln är inte snyggt. Att ha getskägg, d v s slidväggarna fulla med hår är inte helller fint.
    Fast på vilket sätt är din uppfattning om vad som är "fint" relevant för hur 12-åringar - generellt - ska se ut i underlivet?? Och om målsättningen nu är att 12-åringar ska ha snygga underliv så kan du väl gå in på vilket porrforum som helst och lätt konstatera att det finns män som älskar buskar mellan benen på tjejer. Så varför då inte behålla håret om det finns lika många män som tycker det är vackert som det finns män som gillar rakade tjejer (12-åringar)?
  • Anonym
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:52:32 följande:
    Frågan kommer ju upp hela tiden. Inte mitt fel att de som förespråkar babianmuffar börja skrika ut sin glädje över hårtårtans existens.
    Diskutera utifrån om en 12-åring ska raka sig annars kan det kvitta i denna tråd...
  • Dynamic
    lemoira skrev 2009-06-17 10:54:09 följande:
    Fast på vilket sätt är din uppfattning om vad som är "fint" relevant för hur 12-åringar - generellt - ska se ut i underlivet?? Och om målsättningen nu är att 12-åringar ska ha snygga underliv så kan du väl gå in på vilket porrforum som helst och lätt konstatera att det finns män som älskar buskar mellan benen på tjejer. Så varför då inte behålla håret om det finns lika många män som tycker det är vackert som det finns män som gillar rakade tjejer (12-åringar)?
    tack.
  • Anonym

Jag rakade också puppan när jag var i den åldern. Anledningen hade inget med sex att göra och jag visste knappt på den tiden att andra gjorde det, utan jag gjorde det för jag skämdes så mycket över mitt hår därnere!

• Samsmamma
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:52:32 följande:
    Frågan kommer ju upp hela tiden. Inte mitt fel att de som förespråkar babianmuffar börja skrika ut sin glädje över hårtårtans existens.
    jag är så glad att min man inte är en sån mansgris som du verkar vara. Här hemma bestämmer JAG hur jag ska se ut, hår eller inte, det har han inte med att göra. Och aldrig att han skulle få för sig att kommentera min "frisyr" om han inte föredrog den.
  • iii83

Anonym (mamma) skrev 2009-06-16 22:32:59 följande:

okej tack för era svar.....ni tycker alltså att det är ok att raka sig där nere redan som 12-åring?jag ska kanske inte göra så stor grej av det som mamma melinda sa....men jag tycker att inte det känns så bra.min dotter är väldigt känslig och vill inte att hon ska känna sig påhoppad...
    Jag har inte läst hela tråden, eller vad du kommit fram till, men hur eller hur,
    har hon rakat av nyfikenhet?
    har hon rakat för hon är generad pga sitt hår?
    har hon rakat för att vara sexig?
    rakar du ts, härma mamma?
  • lemoira
    Anonym skrev 2009-06-17 10:54:32 följande:
    Diskutera utifrån om en 12-åring ska raka sig annars kan det kvitta i denna tråd...
    Håller med om detta. Förstår inte varför tråden blivit en diskussion om huruvida kvinnans kön ska vara rakat eller inte. Frågan handlar om det är hälsosamt att 12-åringar rakar sig, och då tycker jag inte alls det är lämpligt att prata om vad som är snyggt, sexigt, fint och att man inte "hittar fittan" om det är för mycket hår ivägen.
  • Anonym

kan det vara så att hon är ensam om att ha fått könhår i tex klassen & däför rakar?

• Henrik33
    lemoira skrev 2009-06-17 10:59:55 följande:
    Håller med om detta. Förstår inte varför tråden blivit en diskussion om huruvida kvinnans kön ska vara rakat eller inte. Frågan handlar om det är hälsosamt att 12-åringar rakar sig, och då tycker jag inte alls det är lämpligt att prata om vad som är snyggt, sexigt, fint och att man inte "hittar fittan" om det är för mycket hår ivägen.
    Helt rätt. Det hela blir både läskigt och absurt. Jag menar absolut inte det på en 12-åring.

Lägger ner rakad-snacket.
  • Phlippan87
    Anonym skrev 2009-06-17 10:24:59 följande:
    Hur kommer du åt? Jag har försökt med en spegel mellan benen men nu får jag be min man, man kan ju inte ansa helt i blindo med den stora magen som man knappt når om. Min man tycker dock att jag ska låta det växa men jag vill ha bort det inför förlossningen...
    spegel, fingertoppskänsla och snäll sambo
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....