• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

Jag har aldrig sett en full konsert med honom tyvärr men har självklart planerat att kolla på den och banda på tisdag har bara sett delar av den. Han var så cool på scenen. Jag gillar hur "arg" han ser ut under "They don't really care about us". Sån inlevelse.

alexma skrev 2009-07-04 21:57:10 följande:
    Det är ju inte en sån här diskussion man önskar här inne...Kom igen, någon som har något härligt minne?På tisdag sänder de Dangerous. Jag såg den i Stockholm 1992. Ärligt talat måste ni se den, jag får fortfarande ilningar i kroppen. Det är ett härligt minne.Han var en sann stjärna.
  • KikiBoo
    Det är ju inte en sån här diskussion man önskar här inne... Kom igen, någon som har något härligt minne? På tisdag sänder de Dangerous. Jag såg den i Stockholm 1992. Ärligt talat måste ni se den, jag får fortfarande ilningar i kroppen. Det är ett härligt minne. Han var en sann stjärna.
    Då ska jag kolla IGEN!!
    Har dock inte sett han live .. I was to damn young
    Har dus ett han live?
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • alexma

JAg kan tänka mig att en mediabevakning kan framkalla en del känslor hos en del... men det är lite jobbigt att läsa om här inne.

• Trailer T

En låt jag har bra minnen till är denna men tyvärr var det inte Michael som sjöng den då utan Mariha Carey men här är den med The King Of Pop..

Michael Jackson var vår tids Elvis...Det roliga nu är att jag igen har börjat bekanta mig med hans musik.Det var ju ett tags sedan man lyssnade.

Den bästa låtn Ever är Billie Jean..Har lagt in alla hans skivor på min ipod för att lyssna medans jag reser..Man märker överallt hyllningar,en del besarra.. En del verkar bortkomna,vilsna som om Jacksons död tagit all deras vilja.Men det lägger sig ssnart och alla hittar nya saker att bry sig om för en kort stund..

Vila i Frid Mkichael och tack för all god underhållning..

• Bevabus

Han var en sån där person som man knappt kunde tro existerade för han var så unik. Jag såg honom aldrig live tyvärr, men även fast han hade stått framför mig så hade jag nog knappt trott det..
    Han var som en sagofigur liksom

alexma skrev 2009-07-04 21:58:36 följande:
    Jag kan inte heller fatta att han är borta...
  • Kibell

Ingen som har lust att banda åt mig?

Var på Stadion och såg han -93, tror jag det var. Grymt bra!

♥Älskar min Isabelle♥
  • KikiBoo

Idag började det sjunka in att han är borta. Men så sätter man på en gammal skiva med han .. oooow
    No more Jacko music..

Man kankse ska köpa sista skivan så har jag ALLA. Förutom Jackson 5 då. Men vissa låtar finns jue med på samlingsalbum.
    Into The wall fattas hos mig.

Nääh han var fan grym!

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • alexma
    BooBoo skrev 2009-07-04 21:59:31 följande:
    Då ska jag kolla IGEN!! Har dock inte sett han live .. I was to damn youngHar dus ett han live?
    Ja. 92 var jag 16 år ochg var på stadion och såg honom live. Jag har inte sett något som kan mäta sig med den showen.
    På tisdag sitter jag bänkad, men samtidigt syter jag för det då jag vet att det kommer bli svårt att hålla tårarna tillbaka.

Jag upptäckte MJ i 11-årsåldern och har lyssnat på honom sedan dess, kan de flesta av hans texter fram och baklänges...
  • Brooke
    Det är ju inte en sån här diskussion man önskar här inne...Kom igen, någon som har något härligt minne?På tisdag sänder de Dangerous. Jag såg den i Stockholm 1992. Ärligt talat måste ni se den, jag får fortfarande ilningar i kroppen. Det är ett härligt minne.Han var en sann stjärna.
    De sänder ju mer än så
    14:10 THe Jacksons - An american Dream Ep 1
    16:35 The Jacksons - An American Dream Ep 2
    19:30 Michael Jackson - The dangerous Tour
    och sist men inte minst 22:40 Michael Jackson - Not for sale..
    Ska se allt :P
  • Bevabus

Är det nån mer än mig som ser Michael som två olika personer på ett vis? Jag menar, Michael som var barnstjärnan, artisten, pappan osv. Han med alla de olika frisyrerna men som alltid var lika framgångsrik.
    Sen den "sista Michael" som man fick se var smal som ett skelett, väldigt svag och sedan plötsligt död =/
    Han var inte riktigt sig själv där i slutet. Allt började där vid den andra rättegången, utan att tveka, det var där han blev mera ledsen och nästan gav upp...
    Han ville så gärna vara superstjärnan igen och inte ha en massa skulder och påhopp. Jag är inte troende men nu HOPPAS jag verkligen att det finns ett liv efter döden så att han på något sätt kan få se all kärlek som plötsligt kommer från alla håll o kanter. Personer som kanske gillade honom men som inte tog sig energin låta honom veta det har trätt fram. Jag önskar så innerligt att han fick se det...
    Jag är själv en av dem som aldrig riktigt fick chansen att visa honom min kärlek, det tar ju tid att bygga upp en beundran för någon och sen var det försent för att visa vad man kände

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson