• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

Ja precis och sen beror det helt på vilket humör man är på, jag lyssnar mest på fartfyllda låtar nu. För jag har ju slutat vara ledsen, sörjer inte längre utan vill bara komma ihåg den glada Michael. Så det blir inte så mycket Childhood eller Stranger in Moscow för mig nu för tiden..
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:19:16 följande:

Mm jag lyssnar alldeles för mkt på Heal the world, You are not alone, stranger in moscow, childhood, Smile, Thriller, Beat it, Bad, She's Out of my life, Smooth Criminal, Black or white, Earth Song, in the closet, Speechless, The lost children, Threatened. Och MÅNGA fler :O
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:21:05 följande:
    Ja precis och sen beror det helt på vilket humör man är på, jag lyssnar mest på fartfyllda låtar nu. För jag har ju slutat vara ledsen, sörjer inte längre utan vill bara komma ihåg den glada Michael. Så det blir inte så mycket Childhood eller Stranger in Moscow för mig nu för tiden..Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:19:16 följande:
    Oki jag kan känna att jag inte heller är ledsen längre, men jag känner en mer skuld.. :(
  • Bevabus

Ingen idé att känna så, Michael älskade alla sina fans. Oavsett hur mycket de än visade sitt stöd, han visste att han hade vårat stöd i hjärta och själ.

Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:22:05 följande:

Oki jag kan känna att jag inte heller är ledsen längre, men jag känner en mer skuld.. :(
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:25:39 följande:
    Ingen idé att känna så, Michael älskade alla sina fans. Oavsett hur mycket de än visade sitt stöd, han visste att han hade vårat stöd i hjärta och själ. Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:22:05 följande:
    Jo jag vet... Men jag känner mer skuld för att jag insåg hur bra han va när han dog och inte tidigare =( :'( *Gråter*
  • Bevabus

Det är inte alltid så lätt att veta. När jag känner skuld för att jag inte var hans största fan när han levde så tänker jag alltid såhär "Det finns jättemånga artister jag gillar och skulle bli jätteledsen för om de dog. Men jag kan omöjligt vara allas största fan så jag kan inte ha skuldkänslor över sånt. De hade ändå miljontals andra fans som visade sin hängivenhet till max, lilla jag hade bara varit en i mängden. MJ älskade alla fans oavsett om de dök upp på alla hans konserter eller inte."

Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:28:41 följande:

Jo jag vet... Men jag känner mer skuld för att jag insåg hur bra han va när han dog och inte tidigare =( :'( *Gråter*
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:33:52 följande:
    Det är inte alltid så lätt att veta. När jag känner skuld för att jag inte var hans största fan när han levde så tänker jag alltid såhär "Det finns jättemånga artister jag gillar och skulle bli jätteledsen för om de dog. Men jag kan omöjligt vara allas största fan så jag kan inte ha skuldkänslor över sånt. De hade ändå miljontals andra fans som visade sin hängivenhet till max, lilla jag hade bara varit en i mängden. MJ älskade alla fans oavsett om de dök upp på alla hans konserter eller inte."Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:28:41 följande:
    Jo, men jag känner skuld.. Och jag kan inte hjälpa det..
  • Grönsiska

Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:37:11 följande:

Jo, men jag känner skuld.. Och jag kan inte hjälpa det..
    Usch vad jobbigt! Vad är det du önskar att du gjort medan han levde? Hade det gjort någon skillnad? För vem? För dig, eller för honom?
    Jag är också en sådan som lätt får dåligt samvete för allt. Just vad gäller detta så har jag varit ett sånt fan som skrivit brev i min ungdom mm. Har inte varit på alla konserter och heller inte alltid visat i alla sammanhang att jag varit ett fan. Man måste ju vara väldigt rik för att ha råd att flänga jorden runt sen behöver man ju inte vara fanatisk heller. Tror nog att MJ var glad för att inte alla fans jämt var på honom och var hysteriska mm, då skulle han ju aldrig ha fått vara ifred.
  • Rååsa Smurfen
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:19:54 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-17 23:53:41 följande: Jag har oxå beställt den boken, på en hemsida jag inte minns va den heter. Jag har inte heller fått den fasten de va för typ 1-2 veckor sen jag skicka efter den :O
    vi beställde från samma .
  • Lucille
    Grönsiska skrev 2009-07-18 00:47:06 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 00:37:11 följande: Usch vad jobbigt! Vad är det du önskar att du gjort medan han levde? Hade det gjort någon skillnad? För vem? För dig, eller för honom? Jag är också en sådan som lätt får dåligt samvete för allt. Just vad gäller detta så har jag varit ett sånt fan som skrivit brev i min ungdom mm. Har inte varit på alla konserter och heller inte alltid visat i alla sammanhang att jag varit ett fan. Man måste ju vara väldigt rik för att ha råd att flänga jorden runt sen behöver man ju inte vara fanatisk heller. Tror nog att MJ var glad för att inte alla fans jämt var på honom och var hysteriska mm, då skulle han ju aldrig ha fått vara ifred.
    Jag tror inte det finns någon rationell förklaring man kan ge; det är nog överlevnadsskuld, en efterverkning på trauma.

"Den traumatiska stress som uppkommer hos individer som varit med om ett psykiskt trauma kan indelas i fyra symptomgrupper: Känslomässiga (affektiva) reaktioner med dödsångest, minnesbilder, nedstämdhet, vredesutbrott och skuldkänslor. Vid dödsolyckor uppstår ibland s.k. överlevnadsskuld hos överlevande där man anklagar sig själv för vad man gjort och inte gjort. Även tomhetskänslor och oförmåga att känna något är vanliga. Beteendeförändringar såsom oförklarlig trötthet, irritabilitet och utbrott samt en tendens att dra sig undan och psykofysiologiska reaktioner som sömnsvårigheter, muskelspänning och ljud- och ljuskänslighet är vanliga. Sist kan inställningen till sig själv, omgivningen och tillvaron som helhet påverkas. Det kan till exempel röra sig om misstänksamhet, overklighetsupplevelser och existentiella grubblerier. Ovanstående symptomgrupper är ”normala” och vanligt förekommande efterverkningar efter ett psykiskt trauma och betyder inte i sig att den aktuella individen kommer att få en framtida psykisk ohälsa."

En annan bra sak jag läste...

"Successivt inträder bearbetningsfasen där individen som namnet anger bearbetar traumat genom att repetera vad som skett och sakta knyta ihop känsla och intellekt. Detta sker ofta genom samtal men också i skrift eller med andra uttryckssätt."

Skrift är ju det vi har här, så man kan jämställa oss som en krisgrupp. Min musikvideohyllning var ävet det ett sätt för mig att bearbeta sorgen.

För att svara på andra inlägg...
    Den där läkaren (som inte var onkolog som han påstod) sprang ju och sa till livvakten att ringa SOS. Dessutom behövde LARMCENTRALEN säga till honom att inte göra hjärt- och lungräddning på sängen, utan att det krävde ett hårt underlag. Jag har inte ens gått en första hjälpenkurs och jag hade kunnat tala om det. I Sverige skulle de förmodligen dömts till 'vållande till annans död' och förmodligen för att ha utövat medicin utan giltig läkarlicens och en massa andra saker. Diprivan kan man ju inte ens få på recept, det andvänds ju endast för narkos under operationer, så där finns det ännu ett brott. Vad dom en rubricerar hans dödsfall som så väntar rättsliga åtgärder. 

Min gissning ang tiden det tog att ringa SOS är att Conrad Murray först hoppades att han kunde få tillbaks Michael själv, och på så sätt inte åka dit för allt skit han utsatt honom för. Murray visste att han skulle få helvete för det, och jag hoppas han får det. Till slut insåg han väll allvaret och insåg att han hade två val, bli dömd för misshandel, etc. eller mord, m.m. Hade han lyckats väcka Michael så skulle de kanske åkt in till sjukan med honom alls...   
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-07-18 00:01:01 följande:
    tack är Moonwalker bra? värd att köpa? Rååsa Smurfen skrev 2009-07-18 00:00:10 följande:
    Trailern

Har du sett videon Smooth Criminal?
    Min son gillar moonwalker. Lite pang pang, en snabb bil och "ett monter" som han säger
    Han gillar även Speed Demon kortfilmen (som oxo finns med på dvdn) innan själva låten drar igång. Det är jue en motorcykel med ffs
    Sen är det videos med på filmen.. Leave me alone t ex.
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson