• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Småkottarna

Sandra Örebro skrev 2009-07-18 13:43:56 följande:

Det är helt sjukt egentligen.. Undrar varför man inte gör något åt det?
    Ja, det är väl för att det inte är konfidenciellt (stavas?).... det borde det vara. Du får tex inte ringa sjukhuset sedan och fråga hur det går med den personen, är den där, opereras den, lever den, klarar den sig? osv. Sånt får de inte berätta. Sjukhuset får inte ens berätta att du ligger där om någon ringer och frågar och du inte har medgett att de får berätta att du är där. Men larmsamtalen är allmän information?
  • Bevabus

Det är för det första pga att 911 kanske trott att det var en busringning om man sa att det var MJ.
    Och för det andra så avlyssnas 911 samtal av paparazzis så om han hade nämnt MJ så hade hysterin runt ambulansen säkert varit ännu större.

Men jag tycker också det är konstigt att läkaren inte larmade 911 betydligt tidigare, det är något skumt med det där.
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 12:50:55 följande:

Ja jag håller med, varför sa dem inte att det handlade om Michael Jackson? Då hade dem väl vetat vart han bodde, om inte hade dem kunnat hitta den snabbare än någonsin..
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-07-18 13:46:53 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-18 13:43:56 följande:
    Ja, det är väl för att det inte är konfidenciellt (stavas?).... det borde det vara. Du får tex inte ringa sjukhuset sedan och fråga hur det går med den personen, är den där, opereras den, lever den, klarar den sig? osv. Sånt får de inte berätta. Sjukhuset får inte ens berätta att du ligger där om någon ringer och frågar och du inte har medgett att de får berätta att du är där. Men larmsamtalen är allmän information?
    Det borde de inte vara.. :(
  • Småkottarna
    Bevabus skrev 2009-07-18 13:48:50 följande:
    Det är för det första pga att 911 kanske trott att det var en busringning om man sa att det var MJ.Och för det andra så avlyssnas 911 samtal av paparazzis så om han hade nämnt MJ så hade hysterin runt ambulansen säkert varit ännu större.Men jag tycker också det är konstigt att läkaren inte larmade 911 betydligt tidigare, det är något skumt med det där.Sandra Örebro skrev 2009-07-18 12:50:55 följande:
    De hade kunnat komma med en helikopter direkt? Och sluppit trängas bland paparazzi? Eller nått, jag vet inte. NÅTT skulle de gjort, inte fan stannat där och försökt spela hjälte... Jag vet inte vad jag känner för den där läkaren... Mördare??
  • Bevabus

jadu...jag tror det är en blandning av de fyra läkarna som gjorde att det gick tokigt...

Småkottarna skrev 2009-07-18 13:51:10 följande:
    De hade kunnat komma med en helikopter direkt? Och sluppit trängas bland paparazzi? Eller nått, jag vet inte. NÅTT skulle de gjort, inte fan stannat där och försökt spela hjälte... Jag vet inte vad jag känner för den där läkaren... Mördare??
  • Lucille

De på SOS förklarade att de har kändisars nummer registrerade och en speciell blockering som gör att ingen kan höra samtalet, och sånt, men eftersom att MJ bodde i ett hyrt hus för tillfället så fanns ingen spärr.

Det är därför det var så mycket folk, både vid hans hem och vid sjukhuset.

Varför de sa 'gentleman' istället för Michael Jackson var nog helt enkelt för att hemmet inte skulle bli blockerat av fans och media.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Bevabus

Det här stycket gillade jag att läsa. Janet har uppenbarligen varit den som särskilt Paris har kommit nära efter MJ:s död.

"I natt kom uppgifter om att Janet Jackson också vill ta ha hand om barnen.
    Enligt brittiska medier har hon kommit barnen väldigt nära efter broderns död.
    - Hon har varit deras klippa. Det står klart för alla att det är hos henne barnen säker sig för tröst och vägledning, säger en källa till OK! Magazine.
    - De smälter i hennes armar när de kommer hem.
    Enligt Daily Mirror är Janet också inställd på att fortsätta uppfostra barnen efter de önskemål som hennes bror hade, så långt från rampljuset som möjligt."

www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1643801/tvisten-om-barnen-pa-vag-att-ta-slut

• Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-18 13:48:50 följande:
    Det är för det första pga att 911 kanske trott att det var en busringning om man sa att det var MJ.Och för det andra så avlyssnas 911 samtal av paparazzis så om han hade nämnt MJ så hade hysterin runt ambulansen säkert varit ännu större.Men jag tycker också det är konstigt att läkaren inte larmade 911 betydligt tidigare, det är något skumt med det där.Sandra Örebro skrev 2009-07-18 12:50:55 följande:
    Jo jag menar ju det, varför vänta han i 51 min på att ringa 911? Det känns helt sjukt, det är ju nästan som om han väntade på att MJ skulle bli mer dålig och sedan ringa så att hans liv inte gick att rädda. Det känns som om detta var påtänkt och "påläst" från första början.
  • KikiBoo

Sitter i lyssnar på Historyskivan nu. Låten D.S går nu. Den har jag alltid gillat sen jag köpte skivan för kankse 13 år sen (hjälp vad länge sen)..  Har väl aldrig riktigt fattat vad låten handlar om. Tyckte den lät hatisk iaf. Spec pistolskottet på slutet av låten..
    Förns nu efter jag läst aftonbladets minnesbilaga. Och nu även läst låttexten.
    Fatta aldrig att låten handla om åklagaren Don Sneddon {#lang_emotions_sealed}
    Iofs så var jag UNG då. 12-13 år .. Var inte så jätteinsatt..
    Säg nu att jag inte är den enda som missat detta?

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson