Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!
Någon mer än jag som ska undvika folkmassor o centrum i höst??? Pga Svin-influensan...
Någon mamma/mammor i Haninge som har lust att gå på höstpromenader, dricka varm choklad o bara snacka????
Någon mer än jag som ska undvika folkmassor o centrum i höst??? Pga Svin-influensan...
Någon mamma/mammor i Haninge som har lust att gå på höstpromenader, dricka varm choklad o bara snacka????
Vi döpte vår dotter och gifte oss samtidigt i Österhaninge kyrka! Jätte fin kyrka och prästen vi hade var jätte bra!
Vi kommer hem från vår resa på måndag och efter det träffas vi gärna. Har som sagt babysim på fredag 16 o ett besök på BVC på tisdag ngn gång. Men vi e på om det blir ngn träff.
Dottern var 5 månader och ingen anhörig el bekant visste ngt. När dopet var över sa prästen att nu ska vi lyssna på en psalm och då började de spela bröllopsmarschen istället. Alla började bläddra i psalmböckerna för de trodde det var fel psalm eller ngt de missat. Prästen bad gudföräldrarna sätta sig men gudfadern va helt inne på att sjunga så han rörde sig inte. Gudmor fick dra med honom för hon var den första som fattade. Snacka om att alla blev rörda, hihi. Många satt och skrattade o grät om vartannat. Dottern låg och sov på min arm under hela vigselakten och det tyckte vi var jätte mysigt. Detta var för ca 1 år sedan.
på tal om dop..
jag ska ringa österhaninge kyrka imorgon o höra mej för... så blir väl nån gång i nov är tanken
frågade tilltänka faddrarna igår o dom blev jätteglada
*phu*
jag ses gärna nästa vecka, bara vi blir friska här... är förkylda.. lilla fröken hostar o snorar o nyser, men ingen feber som tur är...
Gyllan: Vi hade Per Hilmer Larsson och vi tyckte båda att han var jätte bra. Han var präst på svärmors begravning för ett antal år sedan och vi tyckte att det skulle kännas bra att han tog hand om bröllopoch dop också. Vi kommer att fråga honom igen då det blir dags för nästa barndop!
Nallebjörnis: Låter underbart! Jag kan varmt rekomendera det. Så fint och kul!
Hanniz84: Kul att de blev glada. MAn vet ju aldig.... Minns då vi frågade Emmas farbror med flickvän och han blev så glad att tårar rann längs kinderna. Han har alltid kännt mycket för Emma. Speciellt, tror jag, sedan förlossningen och allt som hände Emma då. Minns att även han tyckte att den tiden var hemsk.
jag vet att Isas farbror gärna velat va hennes fadder, o han kommer nog bli lite stött.. fast jag har alltid velat ha "utomstående" som faddrar, så vi valde 2 kompisar nu..
vad hände med din dotter?