• Lanie

Cerclage?

vixan: lycka till idag! får hoppas att trådarna är på plats o att tappen är stängd o fin!

fruhellström: du ska väl också på kontroll idag? lycka till du också!

• Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-03 11:45:22 följande:
    Lycka till vixan.
    Lanie, nej, inte förrän om ngn månad, fortsätter liggläge framför dålig tv... Foten i munnen 
    aha, okej, måste ha blandat ihop dig med ngn annan.. :)

dålig tv kan jag verkligen hålla med om.. jag försöker o avsluta en filt jag började o sticka på för en månad sen, snart klar!
  • Lanie

fruhellström: stickade mkt när jag var yngre, så tog upp den sysselsättningen igen när jag låg inlagd, men hade ju glömt bort mkt hur man gör, men tur att internet finns för det finns ju massa videor upplagda på youtube om hur man kommer igång så om du skulle vilja testa på det iaf utan för stor ansträngning kan man ju alltid kolla där..

härligt o läskigt med vagn på samma gång! men hittar man det man vill ha så ska man ju slå till tycker jag. vi köpte ju vagn när vi väntade wilton så den var ju redan inköpt, men har nu fått låna en vagga, köpte en spjälsäng härom dagen, igår beställde jag en skötväska, har sett ut vad för skötbord jag vill ha o ha fått lite kläder av vänner så mer o mer bebisgrejer gör entre... läskigt.. men ack så mysigt med!

• Lanie

fruhellström: vi kommer o köpa ett skötbord från ikea, med skåp o sen lägger man skötbordsdelen över skåpet som man bara kan ta bort sen när man inte längre använder skötbordet. vi skulle ändå köp ett skåp till badrummet då vi inte har något alls man kan lägga saker i så nu får vi ju två saker i ett.. o eftersom vi ska använda skåpet sen också så köper vi det nytt...

• Lanie

vixan: gut att allt såg fint ut!

issen: förstår din oro, men försök o tänka lite positivt oxå. bara för att du får sprutorna nu behöver det ju inte betyda att de tror att du ska föda när som helst, se det som en försiktighetsåtgärd.. o skulle du föda snart så är det ju så mkt bättre att du ändå fått sprutorna..o skulle du inte föda på många veckor så är det ju bara bra.. min tapp var 18 mm som kortast o jag var ju öppen inifrån.. se det som positivt att din tapp ändå är stängd!

har du ngn kuratorkontakt? för det kanske skulle vara skönt o prata nu när du är i de veckorna då sonen föddes. kan ju vara skönt o spy ut all oro så du kanske känner mindre oro sen? kramar till dig!

• Lanie
    ISSEN skrev 2011-05-03 16:56:05 följande:
    När du va öppen,stängdes du igen? Jag är eller va ska jag kanske säga inte alls orolig tills läkaren ringde.. nu är jag helt hispig,ligger och kallsvettas och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen ärligt talat!! 
    Nope ingen kontakt med kurator och känner att jag inte vill springa på ännu fler visiter till sjukhuset än de jag har nu ( tre inbokade besök bara denna vecka) känns som om jag ska vara sängliggande kan jag inte springa omkring var och varannan dag men självklart får man överväga! Men kurator skulle funka genom telefon eller hembesök ;)
    Imorgon ska jag på TUL igen för förra gången var det tydligen för tidigt då jag ej hade gått in i v 14 ännu!
    ja, jag stängdes faktiskt igen! när jag gjorde senaste kollen förra veckan så var jag nästan helt stängd. min läkare tyckte det såg jättebra ut o hon visste inte om att jag varit öppen inifrån (hon har nog inte läst allt från linköpings sjukhus) så när jag sa att jag hade varit öppen nästan två cm blev hon lite överraskad, glatt överraskad att det faktiskt går o stänga sig igen.

förstår att du inte vill springa på en massa besök mer än nödvändigt, men du borde kunna boka ett möte över telefon. när jag låg i linköping så glömde jag bort o avboka mitt möte med kuratorn, så jag skickade mail till henne o sa att jag låg i linköping o då svarade hon att om jag ville kunde vi boka ett samtal på telefon. gjorde inte det då för jag pratade med kuratorn på linköpings sjukhus istället. men du kan ju kolla upp det, för att prata kan faktiskt hjälpa många gånger, sätta ord på sånt man är rädd för o när man sagt det högt kanske det inte känns lika läskigt längre.

jag vill så gärna lugna dig, men jag vet ju att det är svårt o bli lugn så här, men jag skickar lite styrkekramar till dig iaf! prata med läkaren på torsdag om din oro. säg att det känns oroligt o hör på vad hon säger.. jag är säker på att hon bara är försiktig o vill ge er bästa förutsättningarna ifall ngt skulle hända.
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-03 17:34:53 följande:
    Va skönt att det ser bra ut!!
    Skiphops skötväska hade jag tänkt på innan, men den som kommer med vagnen verkar bra så... ska provköra lite snart^^

Fler som har NOLL aptit just nu? Iom att man ligger 23timmar om dygnet så blir knappt jag hungrig, trycker ner lite frukost o sen äter jag inte förrän mannen kommer hem. Dricker däremot massor av vatten, helst Loka smultron. Får inte ens i mig godis som jag kan vräka i mig annars, inget sug efter nåt!! 
    kollade faktiskt på skiphops väska, men köpte till slut en willvin

ja, jag har haft såna perioder i graviditeten, när jag inte varit hungrig, men för mig har det nog inte berott så mkt på att jag varit så stilla utan det har mest varit i såna perioder då jag varit väldigt orolig, har väldigt svårt o äta då.

nu är jag hungrig nästan hela tiden, men de senaste dagarna har jag mått dåligt.  har varit förstoppad o haft jätteont i magen, illamående o sen haft förstoppningsdiarréer så min mage är lite ur balans nu o då är aptiten lite ur balans också, får ont i magen så fort jag äter ngt...
  • Lanie

fruhellström: jag har nog provat allt man kan prova, kiwi, ananas, linfrö,dricka mkt, lactulos, movicol, paraffinemulsion.. you name it. lactulos klarar inte min mage av o hantera, movicol har funkat sådär. när jag låg inlagd så åt jag linfrö på filen o fick paraffinemulsion, det funkade finfint så nu när jag kommit hem så har jag fortsatt med det, men jag märker att jag äter ju helt annorlunda hemma än på sjukhuset. på sjukhuset får man ju väldigt snäll mat, inte alltför fett, inte alltför kryddat, bra blandning av kött, kolhydrater o frukt o grönt o jag åt nästan inget godis alls. o man åt regelbundet. hemma är det ju helt annat, mer onyttig mat, mindre frukt o grönt, mer godis, mer oregelbundenhet. dessutom har jag slarvat lite med paraffinet. jag rör på mig mer nu o jag trodde i min enfald att det skulle få igång mina tarmar, men icke, så nu håller jag på o försöker o återställa ordningen. har haft mindre ont i magen idag, har inte mått illa, så kanske håller det på o bli bättre igen.  paraffinet är snart slut, så måste till apoteket o det är vansinnigt dyrt o köpa, så det tar emot, men jag märker ju att jag behöver det.

du ska nog se att aptiten kommer tillbaka o som du säger, bebis får ju sitt, tar ju av dig, så när reserverna är slut så kommer du o börja äta igen.

härligt att du blev nöjd med köpet! vår vagn är lite solblekt på solskyddet, men i övrigt är vår vagn i fint skick.. är ju en sån vagn jag ville ha, både ligg o sittdel o ganska bastant.. har lite svårt för de där cityvagnarna.. men så är jag ju inte så mkt på stan utan kommer ju mest o vara ute i naturen o gå på grusiga vägar så vagnen passar mitt ändamål

• Lanie

fruhellström: jag har alltid haft problem med magen, även som ogravid så det är väl inte konstigt att det inte riktigt funkar när jag är gravid. efter förlossningen med WIlton så började magen för första gången i mitt liv att fungera normalt så jag hoppas att det kommer tillbaka sen när den här bebisen kommer. har varit på apoteket o jag har alltid undrat varför de aldrig tipsar om paraffinemulsion när man varit där o frågat om råd o idag fick jag förklaringen. Personalen vet inte vad det är! hon fick gå och slå i datorn för o se om de hade det hemma, vilket de hade, men hon hade aldrig sett det förut, aldrig hört talats om det o då hade hon jobbat där i många år...

jag är också en hejare på att äta i vanliga fall! men du får i dig lite iaf o det är det viktiga. se bara till o dricka annat än vatten så du ändå får i dig lite mer, kanske lite mjölk eller juice eller så...

idag är jag förresten i v 33+0!

Svar på tråden Cerclage?