• Lanie

Cerclage?

Niinis skrev 2011-03-25 06:45:23 följande:
    oj 1,1 kg det är ju bra nu har du kommit över 1 kg sträcket! Skrattande  det är stor skillnad mot vad en bebis väger i v.24 osv, för att inte tala om mognadsmässigt. detta kommer gå finfint! förstår att det är jobbigt med sängläge, jag har ju också fått vara det sen v.24, och med dottern var jag det från v.16. men när man kommer lite längre fram går tiden snabbt, speciellt nu när det blir vår och så! när har du BF? vilken vecka är du i?
    ja, kickan är snart dubbelt som stor mot vad Wilton var så jag börjar väl o kanske kunna hoppas mer på att det ska gå bra den här gången... får hoppas att våren kan göra att tiden går snabbare även om man själv inte kan vara ute och njuta av den.

är i v 27+2 idag!
    Niinis skrev 2011-03-25 06:46:42 följande:
    ego: går in i v.31 idag (otroligt kan inte förstå själv) och fick mitt snitt beviljat av en annan läkare!!! ska dit på koll i v.32 +5 och kolla med vul hur allt ser ut, sen beslutas om snittet sker i v.36, 37 eller 38!!
    vad härligt att du träffade på en mer förstående läkare! grattis!
  • Lanie
    Nenne skrev 2011-03-26 11:22:17 följande:
    Jag tänkte bara kolla om de är någon som har något bra knep mot förstoppning? Vill inte ta något som kan sätta igång något!
    ja du.. jag har samma problem.. jag har väl testat allt man kan testa, katrinplommon, päron, linfrö, ananas, kiwi, laktulos.. men inte mkt funkade.. innan jag blev inlagd så fick jag movicol utskrivet av läkaren, drack en sån påse om dagen o då har magen funkat någorlunda.. nu när jag är inlagd så har jag börjat o missbruka paraffinemulsion o jag har lite linfrö på filen morgon o kväll o det har funkat väldigt bra för mig.. jag drog också in på fibrerna o det har också gett lite effekt.. jag har nog ätit alldeles för mkt fibrer innan o druckit för lite o då får det motsatt effekt.. hoppas du hittar ngt som kan hjälpa...
  • Lanie
    SaraDK skrev 2011-03-28 09:34:57 följande:
    Har nu klarat 10 dagar sen cerklageklipp... v. 36+1 idag.
    tjohooo!
  • Lanie

mischooo: Grattis till er! hoppas att det är så nu då! o så håller vi tummarna på att det ska gå vägen den här gången!

ego: är i vecka 28+0 idag! ytterligare ett mål passerat. Nu blickar jag framåt mot v 30 för då blir jag flyttad till mitt hemsjukhus!

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-03-30 15:25:00 följande:
    Grattis!!! Vad spännande
    Lanie skrev 2011-03-30 09:56:02 följande:
    ego: är i vecka 28+0 idag! ytterligare ett mål passerat. Nu blickar jag framåt mot v 30 för då blir jag flyttad till mitt hemsjukhus!
    Tjoho!!! Viktigt mål, underbart! Hoppas Du mår bra också? Vet att det är otroligt påfrestande att vara inlagd... Kram
    ja, oron börjar o släppa lite mer för varje dag som går... men jag mår faktiskt ganska bra, det är skönt att jag har datorn för det finns ju så mkt på den jag kan underhålla mig med.. sitta här, läsa tidningen, kolla serier, lyssna på musik, spela, skriva.. o så har jag börjat o sticka på en bebisfilt så det får tiden o gå.. men visst hade jag hellre gjort dessa saker hemma i soffan eller i sängen. personalen tar hand om mig också.. idag är sambon här så efter lunch tog vi rullstolen ner till cafeterian o fikade lite o sen köpte jag mig en glass, o vi satt ute en stund i solen.. första gången på nästan två veckor som jag var ute på...
  • Lanie
    vixan skrev 2011-03-31 17:43:32 följande:
    Hoppas på det!

På tisdag ska jag träffa dr P.O då lägger han väl upp en plan.

Måste fråga en ganska dum fråga. Kan man leva som vanligt fram till cerklaget sätts på plats? 
    ja det ska inte vara några  problem... iofs tog jag det lugnt för jag nojade sådant över allt.. men jag tog ju lite promenader, handlade, lagade mat...
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-03-31 19:32:01 följande:
    Lanie: jag tycker det låter som du är vid gott mod Härligt, jag är övertygad om att positivitet gör underverk Hejja dig!!! Kram
    Tack!

jo, men jag är nog vid ganska gott mod just nu.. dels för att ha kommit till den här viktiga veckan, men också för att vistelsen här i linköping går mot sitt slut (om nu bebis är kvar i magen) o så har jag haft kuratorn hos mig två gånger den här veckan o jag har kunnat sätta ord på massa känslor som jag hade inom mig, men som jag inte kunde definiera.. så mkt av oron o stresssen jag hade har släppt.. o nu vågar jag blicka lite framåt längre än bara en dag i taget!

hoppas allt är bra med er? kram!
  • Lanie

UVI på gång så idag ger jag mig på femte abkuren! suck! men ngt glädjande är iaf att jag bara gått upp 2,8 kg sen inskrivningen i v 12!

hoppas ni får en fin helg!

• Lanie

thalis: vilken liten sötnos!

Niinis: din graviditetssaga är nästan lite komisk.. alltid är det ngt.. hoppas verkligen dom vet vad dom gör, fattar inte heller varför dom inte kan göra det samtidigt... men det närmar sig för dig nu...

ego: är ff på sjukhuset, men nästa vecka ska jag bli flyttad till hemsjukhuset eller kanske tom hem till soffan i huset!

har varit lite småsur på hur dom tänker här. hade ul igår, två veckor sen sist o jag var ju helt säker på att de skulle kolla tappen också, vilket dom inte gjorde utan kollade bara bebis..kickan uppskattas o väga 1,5 kg nu, är i v 29+2 idag. tog upp detta med bm att jag tycker de är konstigt att de bara kollade bebis när jag fkatiskt ligger här pga tappen, så idag fick jag ett vul. tappen är ganska oförändrad, en liten funneling, men mesta dels av tappen är kvar o cerklaget sitter där det sitter.. de satte ju cerklaget väldigt långt ner på mig pga ärrbildning o det är förmodligen därför jag har såna problem med o sitta.. läkaren såg idag att jag är lite röd o svullen i underlivet, vilket jag också känt av de senaste dagarna.. antibiotikan gör väl sitt ockå att det inte är riktigt som det ska där nere...

• Lanie

issen: jag sitter här o bara skakar på huvudet, så här får det fan inte gå till! tycker du ska se över detta o anmäla det! för så får man inte bli behandlad! de verka ju inte ha koll på någonting... om hon inte rör tappen förstår jag inte varför hon ska in med fingrarna från första början..har du möjlighet o vända dig till annat sjukhus eller en privat mottagning istället? när tillhör man förlossningen istället för gynmottagningen hos er? o mot sd finns bricanyl att få i olika former....så visst finns det saker o göra åt det.. stå på dig.. borde ju finnas ngn läkare som har lite koll på läget iaf...

Kramar till dig!

Svar på tråden Cerclage?