• Lanie

Cerclage?

Thalis skrev 2010-10-28 21:40:55 följande:
    Va?
    Jösses hur kan man tröttna på detta?
    Fick receptet av en vän för några år sedan och jösses vad vi alla på jobbet har bakat detta.
    men ditt recept kanske har det där lilla extra som mitt saknar :) men det kommer nog o lösa sig :)
  • Lanie
    MiScHoOo skrev 2010-10-29 19:23:57 följande:
    har alla här ett vanligt cerklage eller finns det någon som mig som har abdominell cerklage?
    Hej!
    Jag är inte så insatt... men vad är abdominellt cerklage?
  • Lanie
    Schäfer skrev 2010-10-30 12:33:22 följande:
    Ja du har så rätt, jag går ju in i v.21 i morgon så började alltså i v.20 så det borde ju vara ok!
    Jag tycker det är så svårt att veta vad som är "normalt", man ska ju ha sd i dessa veckor speciellt som omföderska...
    Lanie skrev 2010-10-30 12:20:21 följande:
    Hej!
    Jag är inte så insatt... men vad är abdominellt cerklage?
    Det sätter man högre upp genom en bukoperation och den sitter kvar under flera graviditeter och man kan alltså bara förlösas genom kejsarsnitt. Detta sätts INNAN man är gravid till skillnad från våra...
    Man brukar sätta det abdominella när "vanliga" cerklage inte fungerar, om cervix är för kort för ett "vanligt" cerklage osv...
    Väldigt ovanligt i Sverige men inte alls ovanligt i USA t.ex...
    aha, tack för svar! har aldrig hört talats om det tidigare.. man lär sig något nytt varje dag :)
  • Lanie

MiScHoOo: : tack för att du delade med dig av din historia! får verkligen hoppas att det går vägen för dig nästa gång!

• Lanie
    Thalis: om du har möjlighet hälsa Magda att jag tänker på henne o håller alla tummar o tår jag har för att det ska gå bra!

en fråga till er som har små änglabarn. går in i v 8 idag o illamåendet o tröttheten har satt igång på riktigt nu. är så trött att jag kan stå o sova o allt det här gör att jag pendlar i humöret. kan vara glad, men mest är jag sur o vresig o arg o jag känner mig deprimerad. som att det känns orättvist att behöva gå igenom det här i graviditeten igen när jag redan gjort det en gång tidigare utan att ha fått med mig ett barn hem. jag har svårt o se att det ska gå bra den här gången också, ja, jag målar hela världen i svart. kände ni er så här låga också i nästa graviditet efter att ha förlorat barn? jag har svårt o glädjas över det här barnet då jag saknar WIlton så otroligt mkt, det var honom vi väntade på, o vi längtade efter, men han kom aldrig med oss hem... alla som vet om att jag är gravid är så glada o jag har svårt att vara lika glad... är det vanligt o känna så?
  • Lanie

Niinis: tack för att du delade med dig.. jag känner mig så ensam i tankarna.. det normala är väl att man ska känna glädje o förväntning, men det är svårt med det man har i bagaget. det är tom så när jag berättar att jag säger att det är så tidigt än att vad som helst kan hända, som för att ta ner folks glädje o förväntningar.. som att jag inte vill ta ut ngt i förskott! ja, önskar oss allihopa levande barn som vi får ta med oss hem!

• Lanie

Åh Dallis:  Grattis så mkt!!! jag blir alldeles gråtfärdig, vilken liten sötnos! o tack för att du ger mig lite hopp! hoppas allt gick bra o att du mår bra efter omständigheterna.. Kramar!

• Lanie
    Dallis skrev 2010-11-07 18:36:54 följande:
    Tack Lanie! Det kommer gå bra! Om du känner att det är extremt jobbigt med känslorna, så finns det kurator på mvc. Det kan vara en idé att gå dit nån gång om man känner sig extremt deppig.
    Jag promenerade rätt  ofta på tomten (vi har stooor tomt) när det var mörkt och sjöng, det gör mig lugn. Har du något som gör dig lugn, som du kan göra? Kanske nån speciellt musik som piggar upp? Alla knep är tillåtna tom att skrika, gråta och slå på något :)
    Allt gick fint och jag mår kanon. Lukas sover hela nätterna, så jag får min sömn, vilket underlättar massor
    Schäfer skrev 2010-11-07 10:26:48 följande:
    Dallis: Stort Stort Grattis {#emotions_dlg.flower} Ni har en alldeles underbar tid framför Er Solig
    Vad härligt o höra att allt gått så bra o att ni får sova om nätterna...

jag går o pratar med kurator var tredje vecka, har gjort det sen Wilton föddes o dog, ska dit igen på onsdag, vilket är välbehövligt. förra gången jag var där så mådde jag bra, men nu när illamåendet o tröttheten har kommit så känns allt skit, har inte hittat något bra sätt än. sova är väl det enda som känts bra hittills, men kan ju inte ligga o sova för jämnan...
  • Lanie

Härligt MagdaCool jag har varit så orolig för dig i helgen!

Niinis: 3,5 cm låter väl okej.. när jag var o kollade tappen i somras var den bara 2,2 cm.. nu vet jag inte om den blivit längre..

är det normalt att kunna känna tappen med fingrarna? igår var jag ute o cyklade o det kändes väldigt obehagligt, nästan som att man hade en tampong som satt fel o skavde så igår tänkte jag bara känna efter lite grann o jag blev helt skräckslagen när jag kände tappen, har aldrig gjort det förut, iaf inte att den satt så lågt! så nu har jag nojjat hela natten o hela dagen. är hemma från jobbet idag då jag även har en brännande känsla i underlivet som inte vill ge med sig. ska till gyn för koll imorgon eftermiddag... någon annan som haft den här brännande känslan? jag skulle kunna tänka mig att jag fått en infektion, uvi kanske...

• Lanie
    schäfer: vet att man inte ska pilla..därför tvättade jag o spritade händerna noga innan jag kände efter o hade jag inte känt efter så hade jag ju inte vetat att den ligger så lågt.. o då hade jag förmodligen gått till jobbet som vanligt o inte ringt o fått en tid för kontroll... men nu blir det iaf inge mer pill Tungan ute
Svar på tråden Cerclage?