• Lanie

Cerclage?

Thalis skrev 2011-02-04 11:17:17 följande:

Lanie: Jag hade massor med olika bakterier när jag väntade Alex och fick några kurer med antibiotika och det gick kanon,så ha mod gumman det kommer att gå bra!!!

Sara: Grattis till att ha gått "över" tiden ! Så ska det vara!
    Kram

tack för peppandet! behöver det för det känns som om jag börjar o ge upp det här..

har ont någonstans hela tiden och det känns så jobbigt.. säkert är det sånt som tillhör graviditeten, men det är så jobbigt att inte våga göra något i rädsla för att ngt ska hända...
  • Lanie

Hej Smulan!

tack för att du delade med dig av dina erfarenheter, känns lite mer hoppfullt nu när man inte är ensam i det!

• Lanie

Hej Tigerkaka!
    Herretid vad det händer grejer hos dig! Vilken liten sötnos Aron är! o grattis till äktenskapet! Vad härligt att det löst sig så bra! o vad härligt att du hittat en träningsform som du gillar.. jag längtar också efter att få börja träna igen, det är nästan det jobbigaste för mig nu när jag fått cerklaget, att inte kunna röra på mig som jag är van o göra..

o tack för att även du delar med dig av din antibiotikahistoria.. kände du av massa sammandragningar i början av graviditeten också när du fick uvi eller kommer dem senare i graviditeten? jag känner ju liksom ingenting, jag känner ju knappt av att jag har uvi i vanliga fall när jag inte är gravid o får uvi..

Kramar tillbaka!

• Lanie

Tigerkaka: jo dom tar ju odlingar på mig hela tiden nu känns det som.. vi kollar ju urinen varje gång jag är på återkontroll o när jag åkt in någon gång utan att ha tid bokad så har de tagit odling på mig.. o så när jag väl ätit kuren så ska dom ju ta odlingar igen för o se att allt är bra.. så de håller ju koll på mig.. får se om det här blir sista nu eller om det blir ännu fler.. men då vet jag iaf hur det var för dig... jo, jag vet de flesta tipsen redan då jag har en historia bakom mig med många uvi..

ta hand om er! kram!

• Lanie

det kommer o gå bra schäfer!!

magda: shit vilken mage magda! så fin! o grattis igen!

Niinis: vad härligt o höra från dig, låg o tänkte på dig imorse o jag undrade hur det gått för dig..o bebis är ju kvar i magen så det är ju ett gott tecken, lycka till på torsdag! kan berätta om min mammas vän som födde sin son i v 28, han är idag 7 år gammal o han mår hur bra som helst.. har lite problem med astma, men det är väl istort sett allt också, så visst finns det hopp!

ego: varit på kontroll av tappen.. låg på 24 mm idag, några mm kortare än förra kollen, men fortfarande stängd o fin o cerklaget sitter där det ska sitta, så det kändes väl rätt bra.. även om jag skulle vilja att tappen var lite längre, men det kanske bara är o inse att min tapp hela tiden ligger mellan 24-30 mm...

• Lanie

magda: vilken liten plutt!

Schäfer: awh... spännande! hoppas ni har boat färdigt nu då! :)

• Lanie
    Thalis skrev 2011-02-09 21:19:10 följande:

Men Kakan har du gått och gift dig?
    Stort grattis gumman!!

Lanie:Min tapp har varit på 24 i mångaaaaaaaaaaaaaaa veckor nu,så det är bara att försöka ta det lugnt.

Den 16/2 kommer min bebis,det blir ks då han vägrar att vända sig. Är tydligen fixerad på stjärten.
    Aj aj vad ont vändningsförsöket gjorde, som tusen nålar gånger en miljon och lite värre.

ja, jag vet ju att det inte är katastrof.. den har ju ändå varit stabil hela graviditeten.. men jag tror även Wiltons graviditet börjar o spöka nu, för jag närmar mig den veckan då han föddes.. o jag har en rättegång att ta mig igenom o då är jag i den veckan då han föddes, så det är väl därför jag helst hade sett att tappen var mkt längre..

men oj, det är ju nästa vecka ju!! hur känns det nu med ks då? för du ville helst inte ha det va? har du fått prata om det?
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-02-09 21:41:05 följande:
    Haha, har inte börjat än Dax att plocka fram sängen, tvätta och hämta hem vagnen (om den kommit!?). Mycket mer än så behövs ju inte i början.
    Skulle behöva upp på vinden och leta reda på amningstopparna också... Nåja, har ju hela 11 dagar på mig
    Förstår att det känns jobbigt när veckodagen närmar sig och rättegång på det är ju såklart inte lyckat på nått sätt... Din tapp är tillräckligt lång så försök slappna av! Funneling tycker vi inte om, men korta tappar går bra Kram

Thalis: ajajaj, låter inte alls skönt... Ks kommer gå jätte bra såklart! Nu är det snart din tur Kram

Magda: vilken liten sötnos Kan inte annat än bli varm i hjärtat! Kram vännen
    det har du ju rätt i, man behöver inte så mkt.. o det ska väl inte ta 11 dagar att ta sig upp på vinden.. annars har ni väldigt stort hus :)

o du har alldeles rätt, korta tappar är mkt bättre än funneling.. o dessutom ska jag på återkontroll två dagar innan rättegången så då ser vi ju att allt är som det ska o är det inte det så finns det ju skäl att slippa rättegången. du är så klok! kram
  • Lanie
    ISSEN skrev 2011-02-10 21:52:25 följande:
    Hej! Jag tänkte bara höra med er som är erfarna med cerklage, har letat efter andra trådar men hitta endas den här! Vet inte om jag platsar in här är bara i v 14+6  men fick idag ett cerklage insatt och är precis hemkommen från sjukhuset! De sa att jag kan röra mig ungefär som vanligt i hemmet men skeptisk som jag är så undrar jag om det verkligen är så bra? Har ni kunnat leva som vanligt efter någon vecka eller är man sängliggande för det mesta? Läkarna säger såklart att jag kan leva som vanligt men då båda mina söner är väldigt tidigt födda är jag extra orolig och kommer nog ligga ner så mkt som möjligt trots att läkarna sagt att jag inte behöver! Är jag dum som nojjar? Sen tänkte jag bara höra om ni blödde mkt efter op?  Läkaren sa idag att de hoppas att jag ska kunna gå fram till v 32 iaf, jag vart lite besviken för jag skulle helst vilja gå liite längre!
    Välkommen hit! Vad roligt att du har hittat hit..många börjar ju o få sina små så det är ju inte så många kvar här.. Grattis till graviditeten o jag förstår dina känslor helt! Till mig har dom också sagt att leva på som vanligt, dock inga långa promenader, inga tynga lyft o så, men annars ska det inte vara ngn fara, men jag tar det lugnare än så. Jobbar halvtid hemifrån, ligger i sängen med datorn i knäet, jag undviker att gå på stan, gå o handla, vara ute öht. Om jag rör på mig så är det mest i hemmet, lagar lite mat, slänger in en tvätt då o då, hänger tvätt, plockar undan lite grejer, kanske tar en sväng med dammsugaren...men så fort jag känner ngt i magen så lägger ner allt o går o lägger mig 

o med den iställningen din läkare säger så tycker jag verkligen att du ska vila så mkt du kan, för det klart att man ska satsa på att gå längre än till v 32 om man kan o vila är det enda du kan göra.

Jag blödde ingenting efter operationen, dock har jag sen operationen svårt o sitta på en stol, jag kan sitta i soffan med benen uppdragna i soffan, men att sitta på en stol är nästan omöjligt.. o det är åtta veckor sen nu jag fick cerklaget.. fick du cerklaget sytt med stödstygn?

känn inte att några frågor eller känslor är för dumma för att fråga eller känna, vi vet vilka nojor o tankar du kan få..

i vilken vecka föddes dina söner?

Kram till dig!
Svar på tråden Cerclage?