• Lanie

Cerclage?

Niinis skrev 2011-01-06 11:40:09 följande:
    håller med.... blää för allt just nu, tappar hoppet flera ggr per dag och tror att bebis ska komma ut snartGråter hatar denna känsla!
    det gör jag också.. jag oroar mig väldigt mkt för annat också... vi har ju precis flyttat till hus o sambon får verkligen jobba arslet av sig, både på jobbet o här hemma o igår kväll frågade jag honom om han trodde att vi skulle klara detta med hus o han svarade, jag vet inte... o ett sånt svar har han aldrig gett förut... det är riktigt tungt just nu o jag är rädd att den stressen som har o göra med huset även ska påverka graviditeten..
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-07 10:29:39 följande:

Idag, slutet på v.30, ska jag kanske för första gången sedan inskrivningen få träffa min BM Vad tror ni, kommer hon? Vore på tiden i så fall!!!

hehe, hon verkar ha oddsen mot sig... men mirakel sker ju ibland :)

Thalis: hoppas verkligen den lill* slutar o busar snart o lägger sig tillrätta...

ego: har varit o mätt cervix idag.. den var någonstans mellan 25-27 mm, alltså ngt kortare sen förra veckan.. tycker det är lite oroväckande att den blir kortare o kortare för varje mätning... men cerklaget satt där det skulle o tappen var helt stängd o allt annat såg också bra ut.. ska börja o jobba nästa fre.. jag sa det på eget initiativ att jag ville försöka o jag sitter ju ändå hemma o jobba så jag behöver ju inte stressa. har haft svårt o sitta sen ingreppet men jag tror att kroppen börjar o vänja sig vid att det sitter ngt där för jag har kunnat sitta mer i veckan utan att få obehag...
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-07 12:34:37 följande:
    Lanie: Min tapp minskade i början efter ingreppet också (jag hade även funneling då), sen efter v.20 växte den på sig och stängde sig igen så ingen fara på taket och som min läkare säger - huvudsaken det inte är någon funneling i kombination med minskad tapp!

Jodå, min BM kom och det var skönt att få ett SF-mått mätt och det stämde med TUL vi gjorde i måndags. Dvs lite större än "normal" vilket ju är bekräftat då bebis låg på +12,6% i måndags!
    Jag börjar bli så nyfiken på vad det är för filur där inne!!! I natt höll h*n mig vaken mellan fyra och sex med onda träffsäkra sparkar... Känns som jag har blåmärken i magen Obestämd
    vad härligt att hon dök upp till sist! jag kände den första sparken igår! eller spark, det är väl bara en så länge lite puffar, men nu börjar jag iaf o känna av att jag är gravid också..längtar också till o få blåmärken i magen :)

det kanske är som du säger.. o jag har ju ingen funneling heller så då är det ju ingen fara iaf.. läkaren var ju inte heller oroad för den minskade tappen när hon såg att allt var stängt så då borde jag ju också kunna ta det lugnt.. som sagt så gillar jag henne jättemkt. vi pratade fortsatt sjukskrivning, men jag sa att jag ville prova på o jobba igen, tror jag behöver det för jag känner att jag håller på o bli alldeles apatisk o det gör mig nere...o jag kommer o gå på kontroll varannan vecka...
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-07 14:06:36 följande:
    Lanie: Vad skönt att du får regelbundna kontroller och om du jobbar hemifrån är det ju jätte bra! Du kan själv bestämma takten
    Jag jobbade lite hemifrån förra gången, och då var jag sängliggande Skötte lite rapporteringar (är ekonom) och kontroller hemifrån - var suveränt!
    Denna gången blev det inte så... Men oj vad jag har ritat om hela vår lägenhet så nu bara MÅSTE vi renovera så fort bebis är ute
    ja, jag är verkligen supernöjd med min nya läkare.. synd att det inte var henne jag hade vid förlossningen..

o jag kan gnälla på mitt jobb ganska mkt, men just i det här läget är de verkligen guld värda.. det hade inte gått o pendla 14 mil fram o tillbaka varje dag i o med att det är så stressigt o jag tror inte fk skulle ta hänsyn till det om läkaren hade velat sjukskriva mig hela graviditeten..är också ekonom, men jobbar inte så mkt med ekonomifrågor utan jag känner mig oftast mer som en it-tekniker eller system-tekniker för jag jobbar väldigt mkt med våra system..

oj, vad spännande med o rita om hela lägenheten!
  • Lanie
    SaraDK skrev 2011-01-09 12:08:50 följande:

Har idag nått mitt första delmål: 25 fullgångna veckor!!!
    Har gått längre än första graviditeten (22+0) och närmar mig nästa (28+3)...

Ska till specMVC imorgon för mätning och hoppas att det ser bra ut. Har haft en del tyngdkänslor sista veckan och "stickningar" runt vad jag tror är cerklaget... Har tyvärr svårt att ta det lugnt. Har mått så bra hela graviditeten och får ibland påminna mig om att jag är gravid... Är inte sängliggande, men sitter/ligger mest i soffan med datorn eller ser på tv. Men åker till affärer och shoppar 2-3 gånger i veckan. Dock inga jättelånga turer utan max runt 2 timmar.

åh vad härligt o höra att du nått första delmålet!

o lycka till imorgon! hoppas allt ser bra ut!
  • Lanie
    Thalis skrev 2011-01-12 11:20:00 följande:
    Om 3 veckor tas mitt cerklage bort, och jag är både glad och förväntansfull men lite nervös!
    Den dagen ska jag in till specen kl.9.00 för UL och viktuppskattning,de vill också se om bebis vänt sig osv.....
    oj vad tiden går! vad spännande! men förstår nervositeten också.. håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Lanie

blev precis lite nedstämd.. läkaren ringde idag o sa att de hade hittat bakterier i urinen så nu blir det antibiotikakur igen.. verkar som att jag har en uvi på gång.. är så trött på att det ska vara någonting hela tiden.. har ni haft problem med uvi under era graviditeter?

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-12 14:23:56 följande:
    Ego: jag har fått ont i ligamenten igen. Känner lite förvärkar och så har jag blivit så otroligt trött - har ingen energi alls!?
    Dessutom så är jag konstant hungrig sedan några dagar tillbaka...
    det skulle kunnat vara jag som skrev det, så där känner jag med.. har inte varit speciellt hungrig alls under graviditeten, men nu kan jag äta hur mkt som helst, igår åt jag två stora tallrikar med pasta o skinksås o ändå ett par timmar senare fick jag ta lite yoghurt för jag blev hungrig igen.. men kanske inte är så konstigt egentligen, tror jag har gått ner än så länge i graviditetern, låren o rumpan har iaf blivit mindre o det känns som om armarna också blivit mindre.. o så fort jag går får jag ont i ligamenten..
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-12 14:36:54 följande:
    Skit vad trist Men vilken tur att det upptäcktes så det kan behandlas! Har klarat mig från uvi i mina graviditeter... Har dom gjort en odling så du får rätt antibiotika?

Hur lyckas du gå ner i vikt? Jag går bara upp... Klarade mig på +14 kg förra gången men det kommer nog inte att räcka den här gången
    ja, de gjorde en odling då jag var så törstig hela tiden o läkaren ville utesluta havandeskapsförgiftning..men så hittade hon annat istället.. känns så segt att behöva äta antibiotika igen, då jag fick en kur efter ingreppet.. iofs har jag ju ganska lätt att få uvi, men hade ingen när jag väntade wilton o jag tänker på det hela tiden så jag ändå kan förebygga, men det verkar inte hjälpa

jag har ingen aning om hur jag kunnat gå ner.. för jag har ju ätit väldigt onyttiga saker, pommes o sånt där.. men samtidigt har jag ju inte ätit så stora portioner då det har tagit stopp, o sen äter jag ju inte sånt jag brukar äta som det är mkt kalorier i... som vin.. ost, salami...men nu kanske det vänder då jag märker att jag behöver mer mat för o bli mätt...
  • Lanie

vilken fin mage du har schäfer!

skönt att du fick sova en stund magda, hoppas du kan fortsätta vila o att du mår bättre snart igen!

Härligt att allt såg bra ut Niinis

Imorgon är det dags för RUL, lite nervöst då jag ska dit själv, vi har tid för bilbesiktning nästan samma tid o vi hade inga möjligheter att byta tider, o bilen har körförbud så det måste också göras.. men samtidigt har ju sambon varit med på alla vul jag varit på så han har ju sett lillbebis flera gånger.. o har han tur så kommer han in lite tidigare på besiktningen så han hinner titta förbi

ska även börja o jobba efter RUL.. får se hur det går!

Svar på tråden Cerclage?