• Lanie

Cerclage?

Magda: känner så väl igen mig i dina ord! alla känslor som går upp o ner, man vill så mkt, fast man kanske inte orkar o någonstans vet man att man ska ta det lugnt.. men jag säger som de andra, vila! känner så där med jobbet också, det är så mkt man vill få undan, men det är inte värt det, det finns alltid någon annan som kan göra det. Jobbet är inte viktigt i detta läge, det är du o bebis som betyder ngt just nu!

Schäfer: hoppas det går bra idag!

Ego: usch vilka jobbiga dagar det har varit här. tur att jag fick tid igår för jag hade aldrig stått ut till imorgon som egentligen var den dag då de kunde.. fick en blödning igårmorse så ni kan ju förstå att jag var alldeles utom mig av oro. jag var nära på o ge upp där, må så dåligt, vara så trött o orolig, jag ville inte vara med längre. men läkaren kollade på mig o allt såg bra ut! tappen var stängd o fin som den skulle vara, den var 27 mm lång, 5 mm längre än i somras när de kollade den. o det bästa av allt var att få se det lilla tickande hjärtat! är i v 9 (8+1) idag, blev några dagar framflyttad så det är härligt. smärtorna jag har lite överallt i underlivet o där omkring beror nog på ligamentsmärtor. hade ingen uvi o hon kunde inte heller se att jag hade svampinfektion eller så. de har skickat provet på odling, de tog även ett cellprov. det känns mkt bättre idag men illamåendet o tröttheten hänger i så jag är nog hemma från jobbet resten av veckan... o så får vi hoppas på att nästa vecka blir bättre. det var ju min lilla ängel Wiltons 6 månaderdag igår också så allt blir ju så dubbelt...
  • Lanie
    Schäfer: härligt att det har gått bra idag!

jag försöker verkligen att ta till mig det lilla livet i magen o nu när jag fick se hjärtat igår så känns det lite mer verkligt, nu kan jag så sakterliga börja smeka magen lite, lägga handen på, hitta den där naturliga rörelsen jag hade med Wilton.

har inte fått tid för cerklage än, men läkaren jag var hos ringde till min läkare o berättade att jag nu var gravd igen så min läkare kommer att höra av sig inom en snar framtid... hoppas bara dom sköter det här nu o inte glömmer bort mig. har inte riktigt börjat o lita på sjukhuset ännu.. hoppas den här resan kan ge mig lite mer förtroende för sjukvården igen...
  • Lanie
    MagdaA skrev 2010-11-10 14:20:25 följande:
    Nu lovar ajg att ta det lugnt! Har avslutat me&i-jobbet för säsongen, avbokat alla träffar och så. Sen har jag varit på p-möte på mitt vanliga jobb idag, pratat med chefen och berättat för kollegorna att jag är sjukskriven på heltid. Avslutade några grejer jag håller på me doch lagt över påbörjat jobb på andra.

Har några smågrejer jag och en kollega ska göra tillsammans men hon kommer nog hit nån dag så får vi göra bort det här hemma i lugn och ro.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan å vila resten av em.
    Gilla! hoppas att du känner att det här är en bra lösning...

då ligger vi o myser i soffan båda två :)
  • Lanie

Här rullar det på i tråden! härligt!

Schäfer: härligt att allt såg bra ut idag!

Magda: hoppas du känner dig bättre snart, tyvärr är det ju såna tider nu, tycker alla är sjuka runt omkring en.

Niinis: lycka till imorgon!

fick ringa gyn idag, min läkare skulle höra av sig angående när jag ska få min optid, har inte hört ngt på två veckor. är i v 10+0 imorgon så tiden tickar ju på o det såg ut som om de hade glömt bort mig, stod ingenting i journalerna om att de hade börjat o planera... är lite sur faktiskt..

har fått prel dag 16 december. vi pratade lite om ingreppet o jag är faktiskt väldigt orolig för sövningen, har aldrig blivit sövd så det är väl därför jag är orolig.. o så har det varit så mkt artiklar o tvprogram om sövningar som inte slutat så bra...har inte frågat om man kan slippa sövningen, det verkar som om mitt sjukhus gör alla såna här ingrepp med sövning...

• Lanie
    Thalis skrev 2010-11-22 20:35:43 följande:
    Lanie: Nej, alla görs inte med sövning. Jag fick välja hur jag ville ha det.
    Kan bara säga att jag blivit sövd många gånger,men bara reagerat 1 gång och då kräktes jag bara.
    Det kommer att gå hur bra som helst!!!

Niinis: Det kommer att gå kanon lycka till!
    får väl ta o prata med dom.. minns att läkarna sa att de sövde just för att ingreppet kunde vara lite obehagligt... det är bara jag som nojjar, nojjar för allt som jag aldrig varit med om tidigare...
  • Lanie

tack för era svar! bm frågade om sjukdomar, jag har ju dokumenterad astma, men har inte haft besvär av det på flera år..

får helt enkelt prata med min läkare när hon behagar o höra av sig, gå igenom alla frågor så jag känner mig lite lugnare, men iofs vet jag inte om jag kan bli lugn då mitt förtroende för sjukhuset inte är det bästa, än så länge har de ju inte gjort mkt rätt.. usch känner mig så känslig för allt som händer just nu så jag överreagerar väl som vanligt...

• Lanie
    Thalis skrev 2010-11-23 10:34:16 följande:
    Tycker inte alls att du överreagerar!!! Att få cerklage ÄR något stor även om det är ett "litet" ingrepp. Vi lägger alla våra förhoppningar på cerklaget!!

Har vi samma läkare?
    vart bor du? jag bor i kalmar...
  • Lanie

hehe, oki, ja då har vi inte samma läkare :) fick veta av bm att det var ett tag sen de satte cerklage så det gör ju också att jag blir orolig. jag är inte säker på att de har kompetensen som krävs...

• Lanie
    Niinis skrev 2010-11-24 16:10:10 följande:
    har precis kommit hem efter en lyckad operation!! är jätte trött och har lite ont så ska vila nu men ville bara säga hej! och Madgda, jag glömde såklart lappen hemma där jag skrivit ditt nummer!
    men allt är bra!!

Vad härligt att allt gick bra! hur gick det med ryggbedövningen? tyckte du det var otäckt? eller gick det bra?

Madga: kanske är det blodtrycksfall du har? en kollega till mig hade det ofta i sin graviditet, hon svimmade, var yr, mådde illa...

Ego: Jag är inte kompis med min läkare just för tillfället, det är så otroligt frustrerande att hon inte tar min oro på allvar att jag sitter här på jobbet o bara gråter. Hon ringde förut för att bekräfta att jag ska opereras 16 dec o jag tog upp det här med sjukskrivning i samband med operationen. "Öh sjukskrivning?" undrade hon. Vad jag har förstått från er är att man ska vara väldigt stilla första veckan efter insättningen för att det ska läka. "Nä, det är inget som ska läka" säger hon. enligt henne skulle jag bara ta ledigt från jobbet den dagen när jag ska opereras, men sen skulle jag kunna gå till jobbet som vanligt på fredag. har jag missförstått er? dessutom sa jag till henne att jag har sett till att få jobba hemifrån.. öh varför då? frågade hon igen. Jag blir väldigt stressad av o åka fram o tillbaka till jobbet. Jag lägger mellan 2-3 timmar varje dag för att ta mig från dörr till dörr, fram o tillbaka. Hon tyckte jag skulle sluta o noja o vara så orolig o bara leva som vanligt. Det lät även på henne att jag skulle vara glad över att det var henne jag hade när WIlton föddes för att hon lovade mig cerklage, hade den läkaren jag var hos för ett par veckor sen varit med vid förlossningen skulle jag inte ha fått cerklage nu.usch, jag vet varkenut eller in o jag kan inte koncentrera mig på jobbet o det stressar. nu spelar det ändå ingen roll för jag har fått okej från chefen att jobba hemifrån, men det hade ju varit skönt om läkaren hade stött mig i det. varför ska jag stressa om jag kan undvika stress? frågade jag henne. men på henne lät det som att stress inte påverkar så här tidigt i graviditeten ändå, utan det är ju senare i graviditeten som stress kan vara farligt...jag känner mig som världens känsligaste människa just nu...

Svar på tråden Cerclage?