• Lanie

Cerclage?

vill bara försöka peppa dig lite niinis! vet hur jobbiga dessa veckor är.. är själv i v 19 nu o jag tycker tiden går såååå långsamt...vill också komma upp på lite mer "säkra" veckor även om det känns som att det inte finns några säkra veckor..

efter en tung vecka så har iaf v avslutats lite lättare. var hos läkaren idag, cerklaget såg fint ut, tappen var stängd o den hade tom växt till sig några mm sen förra mätningen.. men jag tycker det är grymt obehagligt med vul, har aldrig tyckt det förut, men nu gör det nästan ont, någon annan som känner lite obehag när dessa undersökningar görs?

är sjukskriven 50% nu, när jag berättade hur jag hade haft det i veckan så hade nog läkaren helst velat sjukskriva mig helt, men jag sa till henne att jag har hittat en bekväm ställning i sängen o jag behöver verkligen få jobba lite grann, annars kommer jag o bli deprimerad.. hon tycker nog jag är lite envis, men jag är ju så klar i skallen, det är bara kroppen som är lite ur gängorna..

hoppas ni får en fin helg allesammans!

• Lanie

skönt att höra att ni också känner dessa obehag, då är det ju ändå allt som det ska.. o ja det är skönt att se att allt ser bra ut, då blir jag lite tryggare, jag vågar göra lite mer än o bara ligga i soffan o bli förslappad o deppad..

ang o googla.. jag gör alltid det, men jag har nog lärt mig att undvika o läsa hur det varit för andra, utan jag tar mer reda på information vad saker o ting innebär, vad det betyder.. kommer ihåg när jag skulle operera foten för hallux valgus o jag satt o kollade operationsbilder, hur ingreppet genomfördes.. ja, då slutade jag helt enkelt o vara för nyfiken..

• Lanie
    Thalis skrev 2011-01-26 21:18:49 följande:
    Hej tjejer!
    Kl.16.17 föddes Magdas underbara son,förlossningen gick bra och Magda berättar säkert mer i tråden senare.
    å vad underbart o höra! Grattis Magda! hoppas hon dyker upp snart igen o uppdaterar oss...
  • Lanie

usch vad otäckt det låter schäfer, men bra att det upptäckts nu...

Niinis: håller tummarna för dig att den här veckan går bra. jag har ju också lite v 24 som ett delmål eftersom Wilton föddes då, så jag vet hur du känner... jag vill att veckorna ska gå så mkt snabbare än vad de gör..

hoppas det går bra för dig Thalis!

• Lanie

schäfer: man tycker ju såklart att läkarna borde ha koll o att den medicinen är det bästa för dig, men tycker absolut du ska ta upp det så du inte behöver gå runt o oroa dig för det också...

Thalis: hälsa magda från mig så mkt du bara kan.. jag ska tänka på henne, bebisen o familjen så mkt jag bara kan.. jag blir så ledsen av att höra att bebis inte mår bra, hoppas dom hittar vad som är fel så de kan åtgärda det.. kramar!Hjärta

• Lanie
    Thalis skrev 2011-01-31 22:02:38 följande:
    Hej!
    Magda hälsa tillbaka och tackar för era tankar,
    Bebisen mår bättre,de är fortfarande i Umeå men det går åt rätt håll!
    vad härligt o höra att det går åt rätt håll! jag fortsätter o tänka o håller mina tummar o tår att det fortsätter gå åt rätt håll!! Hjärta
  • Lanie
    Thalis skrev 2011-01-31 23:05:37 följande:
    Ego: Imorgon tas mitt cerklage bort..... känns så himla skönt!!
    åh... vad härligt.. i vilken vecka är du nu i? tror du det kommer o gå fort sen eller tror du det kommer o ta lite tid
  • Lanie

oj vad det händer saker här idag!

Tråkigt att höra Thalis, förstår att det känns som ett bakslag! skickar kramar till dig!

Niinis: oj det var många antibiotikakurer!! hur kommer det sig att du fick så många kurer?

Dallis: har det redan gått tre månader? tiden går fort för dig :)

SaraDK: oj, vad ni får fira då!

ego: har lite bakslag hela tiden, jag hinner inte avsluta antibiotikakurerna förrän det kommer nya. Förra gången fick jag antibiotika för att de funnit e-koli bakterier i urinen, o nu när de tog en odling i slidan förra veckan så hade jag e-koli där med.. o det ska man tydligen inte ha så nu ska jag börja en ny kur ikväll... känns inte alls bra o äta så mkt antibiotika o varför ska jag ha massa såna bakterier där? kan det aldrig få bara vara lite lugnt ett tag?!

• Lanie
    Niinis skrev 2011-02-04 10:00:43 följande:
    Är jätte ledsen. Igår på kollen såg dom att min tapp är max 1 m lång, och över cerkalget finns INGENTING som håller emot. Det är bara en tidsfråga innan den spricker. De ville lägga in mig men jag vägrade, vill vara hemma med mina barn klarar inte sjukhus rent psykiskt. Total sängläge är vad som gäller nu! Mannen tar hand om mig och barnen. V. 24+0 idag. Känns jätte hemskt samtidigt som jag inte tänker ge upp detta, för visst kan det bli bättre med sängläge? Har ju inte vart sängliggande utan mest suttit och gått en del hemma. Nästa koll på torsdag nästa vecka, då måste jag ha vänt på detta till det bättre! Denna bebis får inte dö ifrån oss Skrikandes
    kramar om! hoppas verkligen att sängläge kan göra gott för er! ta hand om er!
Svar på tråden Cerclage?