Cerclage?
ISSEN: nä det förstår jag ju att du inte vill vara med om det igen, när du redan varit med om det två gånger, så är det ju självklart att man vill slippa det en tredje gång om man kan o du har ju fått cerklage den här gången för att det ska gå bra så jag tycker det är lite konstigt av läkaren att säga så. Är du sjukskriven nu då? tyvärr så har vi här inne mkt erfarenhet från läkare som inte förstår. Så var det för mig med. Min läkare tyckte tom att jag kunde gå till jobbet som vanligt dagen efter ingreppet o när jag ifrågasatte så blev hon sur.. o många bm jag berättat för har tyckt att jag inte ska läsa så mkt på nätet, alltså inte lyssna så mkt på dom som finns här i tråden för vad vet dom liksom? jag litar väldigt mkt mer på ngn här inne som haft cerklage både två o tre gånger än en läkare som aldrig utfört ingreppet..
jag är också avundsjuk på alla som fått sina bebisar nu o som snart ska få.. för mig känns det som en evighet, är i v 22 nu, min son föddes i v 24 o överlevde inte, så jag känner mig jättenojig just nu..
tror väl det är ganska vanligt att man ändå blöder lite efter ingreppet, iaf om man fått stödstygn ditsydda, jag har haft tur o inte haft några blödningar alls för annars skulle jag nog bli heltokig. Jag känner oro lite hela tiden, men jag känner ändå glädje också, speciellt nu när jag känner sparkar varje dag.. men oron kommer nog inte o försvinna helt o det klart att det inte är bra att vara för orolig, men då hoppas jag att du kan få stöd av oss här inne, av din läkare o mvc.. ska du gå på återkontroller för o kolla tappen o cerklaget? jag går varannan vecka o det känns tryggt.. o det känns tryggt att veta att jag kan ringa närsomhelst på dygnet om det skulle vara ngt..
En av mina bästa vänner, som väntar barn i maj, ligger nu på förlossningen i Umeå. Bor inte i Umeå men blev transporterad dit med helikopter. Hon har haft problem med blödningar sen vecka 15 ungefär, (tror jag berättat om henne tidigare) och hon har gått på regelbunda kontroller. Vid senaste kollen i måndags upptäckte dom att hon var öppen! Så det blev helikopter direkt till Umeå. Igår hade hon regelbunda sd så läkarna trodde att bäbisen skulle komma, men dom lyckades stoppa de. nu är det strikt sängläge. hon får inte ens gå upp på toaletten. åh, jag är livrädd att nått ska hända