• Lanie

Cerclage?

Schäfer skrev 2011-01-13 16:44:10 följande:

Lanie: tack, bilden är tagen i måndags 30+1

Håller tummarna för RUL i morgon, ska ni kolla kön?
    Hoppas mannen kanske hinner också! Modigt att gå själv

vad härligt!

Ja, vi ska nog fråga om de kan se ngt, det gjorde vi ju förra gången o på ngt vis gillar jag att man kan gå ifrån den o det till han eller hon..så bebis blir mer en person än ett objekt..

sambon kom hem från jobbet nu o sa att han hade bytt tid, det var någon som hade bokat av sin tid en timme senare så nu ska vi gå båda två! jippie!!
  • Lanie

halloj, RUL idag.. Allt såg finfint ut, bebis hade iaf alla delarna på rätt ställe :) BF är 21 juni.. men bebis var lite envis, ville inte vända på sig så bm hade svårt o kolla allt supernoga, men men...

Bilen gick igenom besiktningen

snart blir vi av med lägenheten

o nu har jag jobbat första dagen, funkat helt okej att sitta hemifrån även om datorn är lite slö i vissa system.. men men, jag fick en del gjort iaf..

nu blir det mys resten av kvällen

Kram!

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-14 21:54:42 följande:
    Huvudsaken allt såg bra ut! Men gissar att ni inte fick veta kön då...?
    Måste vara skönt att få skingra tankarna med lite jobb! Tiden går ju så sakta när man inte "fyller någon funktion" annat än vara levande kuvös
    njae, bm gav sig på en gissning, en flicka... o varken jag eller sambon kunde se ngt annat.. så kanske är det en liten flicka.. med wilton var det ju så tydligt... om det är en pojke så är han väldigt duktig på att skyla sig :)
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-15 11:44:36 följande:
    Ah ok, kanske då men inte läge att börja handla rosa än
    hehe, så sa bm också,, men även om vi hade varit säkra på en tjej så hade vi nog inte tapetserat i rosa iaf..
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-17 15:07:18 följande:
    Oj mätning idag och cervix var helt oförändrad och ingen funneling!!! Nu är jag i v.32 så min läkare tyckte jag skulle försöka sitta upp lite till att börja med
    Så, efter 18 veckors sängliggande får jag sitta upp !!!

Ingen mer mätning inplanerad. Ska träffa läkaren för en gynundersökning om 3 veckor för att få ett datum för klipp av cerklaget och efter det får jag röra på mig som jag vill och orkar (dock undvika tunga lyft)!

TUL idag visade en stor buse på +10% och läkaren höll på att försäga sig om könet
    åh vilka underbara nyheter!
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-17 16:16:21 följande:
    Magda: ja du har haft otur med förkylningar och illamående nu!!! Jag hade spår i urinen på undersökningen idag Men det skulle inte vara någon fara sålänge blodtrycket höll sig fint och det har snarare sjunkit.....
    Hb var otroliga 130 trots att jag inte äter järntabletter!!! Låg på 120 för två veckor sen, men så har jag ätit leverpastej varje dag och nu var det 130 - otroligt tycker jag
    hmm.. kanske skulle ta o äta lite mer leverpastej då.. jag tar ju blutsaft varje dag.. fick brev från bm att jag skulle börja med järntabletter i v 20, men när de proverna togs hade jag inte börjat ta blutsaft än.. kan man få upp värdena så pass mkt att man slipper o ta järntabletter, eller är det bara o börja med tabletterna sen?
  • Lanie

blä här är det inte bra idag.. jobbat två dagar i sträck o nu fick jag kasta in handduken. hade så ont igår kväll så jag har legat o spänt mig hela natten så mkt att jag tom har ont i armarna idag. sovit fyra timmar. urinblåsan är helt fucked up sprungit på dass en gång i timmen o det molar o värker i underlivet. fick även några rejäla hugg i magen på högersidan o eftersom jag suttit konstigt har jag ont i lungorna. väntar på att gyn ska öppna så jag kan få tag på min läkae..

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 08:57:48 följande:
    Usch Lanie, du får verkligen fundera på om jobba är ett alternativ! Hoppas du får tag i din läkare idag, tills dess -  vila! Kram
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:16:08 följande:
    Ja, jag har försökt men ska ta den snacket snart igen. vill inte såra honom eller tjata. jaja, vi får se vad som händer kommer med en ny uppdatering Solig Hur mår ni idag?!
    Lider med dig, vet hur stark längtan är.... Kram
    fick inte tag på henne, hon var i möte hela dagen o jag ska ju ändå till henne på fre så fram tills dess kan jag jbba ett par timmar o sjukskriva mig resten. läkaren kan ju sjukskriva mig retroaktivt ska se om jag kan stå upp o jobba istället för det ger ju lite mer avlastning, eller det kanske skule funka o ligga i sängen eftersom det inte blir så många timmar.. det löser väl sig, men nu är jag trött...
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 09:13:12 följande:

Ja prova! Sängen tycker jag personligen blir lite "bylsigt", men soffan fungerar fint. Klumpigt i början, men man lär sig fort Jag har blivit en hejare på att skriva liggandes på sidan!!!

Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 09:37:12 följande:
    Låter som en bra idé
    Ja hur gör jag - nöden har ingen lag Haha, nä men jag har ju tränat i måååånga veckor (21 veckor förra gången och 18 veckor hittills denna gången )!
    hehe, ja, då förstår jag att du blivit expert på det.. :)
Svar på tråden Cerclage?