Cerclage?
Thalis: kramar om dig o din familj! idag ska jag försöka o hitta den där julstämningen som alla pratar om o då ska jag tända ett ljus för alla våra fina änglar! 
Thalis: kramar om dig o din familj! idag ska jag försöka o hitta den där julstämningen som alla pratar om o då ska jag tända ett ljus för alla våra fina änglar! 
god morgon alla!
Niinis: vad skönt o höra att det är bättre, läskigt det där.. jag blir inte heller klokare på vilket alternativ jag ska välja vid insättandet, sövning eller ryggbedövning...
Magda: jag håller tummarna för att allt ska se bra ut så du slipper o bli inlagd o skönt att bebis har vänt på sig :)
Ringde till mvc idag för att min underbara läkare tyckte jag kunde göra det o försöka få en tid för ul samma dag som jag ska på inskrivning för o kolla så allt såg bra ut innan op, men bm sa bara "men lilla vän, det går ju inte, när du ska hit på inskrivning så är det ju för o träffa bm, inte en läkare, o läkartider har vi bara tre gånger i veckan. (verkar inte ha det den dagen jag ska dit.) Då blev jag fan förbannad, varför sa läkaren då att jag kunde ringa till mvc, hon verkar ju inte ha koll på ngt öht! den lilla grejen fick bägaren o rinna över o jag började störtgråta i telefonen o bm blev helt bestört, jag drog allt om det här med icke-sjukskrivningen o hon ville att jag skulle lugna ner mig o inte läsa så mkt på nätet (hon vill alltså inte att jag pratar med er) o jag skulle ju vara glad nu när jag var gravid igen o inte ledsen. jag sa att det var väldigt svårt när jag inte litade på den vården jag får... o hon sa att hon skulle ta reda på rutinerna tills jag kom dit o jag svarade då att det inte finns några rutiner för det, för det gör det inte... men hon sa iaf att om jag var väldigt orolig över detta så skulle dom ta hänsyn till det..bläää
min chef är iaf underbar, han kom in på rummet förut o undrade hur det var med mig, om jag hade fått svar från något sjukhus o han tyckte det var väldigt konstigt att dom inte ville sjukskriva mig o han rådde mig till att skriva ner allting i punktform o ta med mig till kuratorn på onsdag! någon som försöker o hjälpa en iaf!
Niinis: lycka till imorgon!
det där med sjukresor är ju olika från landsting till landsting, men i kalmar kostar en sjukresa 100 kr enkel resa, oavsett hur långt man ska åka o så har vi högkostnadsskydd så efter 1800 kr blir det helt gratis.
här känns det som om det är lugnet före stormen, har fortfarande inte fått besked hur det blir med sjukskrivningen o jag tror inte jag får reda på ngt förrän det är dags för operation, men bortsett från det så mår jag mycket bättre nu, är inte alls lika illamående o trött o inte heller lika förstoppad även om jag är hård i magen, så nu har jag julbakat klart, det har blivit saffransbullar, nougatbollar, rocky road fudge o ingefärsknäck o sambon har varit helt förkrossad för han tycker jag ska ta det lugnt, men jag får passa på nu för sen blir det ju ingenting med det.. hur levde ni förresten innan ni fick cerklaget?
fick idag svar från ytterligare ett sjukhus, denna gången från Lund och överläkaren skrev om både planerade o akuta cerklage o han menade på (precis som min läkare) att vid planerat cerklage behövs ingen sjukskrivning efter ingreppet om man inte har fysiskt krävande jobb då.. o han menade även på att det är ett band som sätts runt cervix o därför ingenting som ska läka... hmm... jag verkar få det väldigt svårt o få till en sjukskrivning pga operationen... får väl hävda min psykiska obalans istället... lite tröst i hela skiten är ju att jag iaf får jobba hemifrån, så jag behöver inte ge mig ut o stressa o riskera o halka osv... kanske räcker det med den där veckan ändå, det är ju jul o nyår så då går ju några dagar bort iaf...
hmm... det känns ju lite konstigt att man gör lite olika... skulle ju kännas lite mer tryggt om de sydde fast det, än som det verkar göra på mitt sjukhus o bara ´lägger det runt... då känns det ju som om det lättare skulle kunna halka ner o det gör ju då att jag verkligen inte kommer o våga göra saker i onödan.. jag vill verkligen inte vara med om o förlora en bebis till... en gång tycker jag redan är en gång för mkt, men men.. jag ska iaf få till o vara sjukskriven två veckor för då betalar ju ändå jobbet sjukskrivningen o man behöver inte ha med fk o göra o sen kan jag ju jobba hemifrån så då kan jag ju styra mina tider lite mer.. behöver jag vila kan jag ju bara gå ifrån datorn o lägga mig en stund.. o jobba sen istället..o skulle det inte kännas bra får jag väl helt enkelt kräva att läkarna får lyssna på mig...