• Lanie

Cerclage?

fruhellström: jag förstår vad du menar, tror inte jag läste ditt inlägg riktigt.. hmm, jag har för mig att jag skulle klippa cerklaget på spec mvc o inte fl.. men å andra sidan så ligger spec våningen över fl på mitt sjukhus så skulle det ha satt igång så skulle det ju inte vara så långt emellan. men det klart att det kan sätta igång då de är där o pillar.. men för andra kan det ju gå veckor innan fl sätter igång.. det är bara o ta de där andetagen o se vad som händer.. men kanske att du ska ta med dig bbväskan ifall ngt händer :)

• Lanie

fruhellström: jag tänkte också som du, att jag ville att det skulle sätta igång så snart cerklaget var klippt. hade inte velat åka hem o sitta o vänta på att fl skulle börja, tänk om den hade startat när sambon var på jobbet? hade jätteångest över det.. men som tur var så satte ju fl igång innan. det är ju alldeles lagom att gå till v 36-37.. "slippa" de där sista veckorna som brukar att vara jobbigast, iaf rent kroppsligt..

• Lanie

trassel: kram till dig o din familj idag! vi försöker o göra årsdagarna till något fint. Wilton föddes och dog samma dag så vi försöker o fira hans födelsedag istället för o sörja hans död..

aha, bebis på G i tråden kanske? :)

• Lanie

schäfer: kul att se dig gästspela! :) dina förlossningar låter nästan lite som min... hua.. två timmar efter att de hade klippt mitt så föddes Thea.. vill helst glömma hela förlossningen för jag njöt ingenstans... inte förrän hon låg uppe på bröstet så kunde jag tycka att det var lite härligt med och få barn..

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-08-25 22:56:26 följande:
    Härligt att "se" dig också! Fruktansvärt när det går fort, men så har jag inte nått att jämföra med hur det är att ha en 30 timmars förlossning heller.... Men det är verkligen inte kul när man inte hänger med själv
    Just med sonen nu var det jobbiga att han var livlös och har man förlorat två barn innan kan man inte ta det med lugn... Allt gick bra som du förstår men paniken jag kände i ca. 1 minut var fruktansvärd.....
    Hoppas ni mår bra - thea är verkligen ett fint namn. Jag ville ju att vår son skulle heta Theo, men tyvärr höll inte mannen med.....
    Kram
    ja, det var verkligen fruktansvärt.. jag har ju wiltons förlossning att jämföra med, den försökte de ju dra ut så länge som möjligt så då fick jag ju en chans att komma in i andningen o bara vara.. 15 timmar tog den.. helt annorlunda när jag faktiskt hann o inse att han skulle födas, även om det var 16 veckor för tidigt.. med Thea var det ju liksom bara pang på direkt.

förstår verkligen den paniken du kände med de erfarenheterna du har. jag var så lycklig att Thea skrek när hon kom ut o att hon var så pigg att hon fick komma upp till mig direkt.

Vi mår finfint, vi har haft några väldigt mysiga veckor nu, fått sova hela nätterna o bara kunnat mysa på dagarna. var dock väldigt jobbigt i början, fy vad dåligt jag mådde, kan knappt idag förstå hur dåligt jag faktiskt mådde, både fysiskt o psykiskt..

Tack för att du gillar namnet! det gör vi också :) o theo är också ett fint namn, synd att du inte fick din vilja igenom..
  • Lanie
    Pupp skrev 2011-08-27 12:50:15 följande:
    Hej på er!
    Nu har mina blödningar slutat verkar det som.. Är fortfarande rädd varenda gång jag går på toa men hoppas att det inte kommer mer. Jag tycker att tiden går så långsamt nu! Är i v17+3 idag och är glad för varje dag som går men är också rädd att det händer något innan bebisen är så stor att den kan klara sig..
    Hur mycket rör ni på er? Jag ligger mest går på toa och är uppe lite när jag äter men annars mest liggande.. Har era läkare sagt ngt om risk för blodpropp?
    När började ni känna bebisen sparka? Jag känner ngt ibland men vet inte om det är cerklaget som drar och nu är jag även rädd att det har med blödningen att göra.. Kan tänka mig att det är mysigt när den gör sig påmind mer..
    Kram
    jag låg mest, var helt sängliggandev mellan v 26-31, inlagd på sjukhuset..

vi pratade inte mkt om propprisker då vi inte har proppar i familjen.. men fick lite rörelser för fötter o ben o göra när jag låg på sjukhuset.. det klarade jag mig bra på...
  • Lanie
    MiScHoOo skrev 2011-08-31 20:56:45 följande:
    Tack snälla. Jag blir 31 år gammal. Jag är i v. 21+2 idag och varje dag är oros dag. Tappkontroll imorgon och jag är rädd eftersom flera gånger vid kontroller har jag buktande fosterhinna.
    grattis på din dag! o jag hoppas du får en fin födelsedagspresent i form av en lång och sluten tapp imorgon! kram
  • Lanie

mamma mys: vill bara tipsa om paraffinemulsion om du har problem med magen o du inte har ngt som hjälper dig. jag fick det när jag låg inlagd på sjukhuset o fortsatte använda det den sista tiden av graviditeten när jag var hemma. fick även ta en del efter förlossningen. det var det enda som hjälpte mig utan att jag fick några större biverkningar...

• Lanie
    MeOnFire skrev 2011-09-01 22:53:23 följande:
    Lanie: var kan man köpa det ?
    apoteket.. men man brukar o få fråga om det för de har det inte framme i butiken.. många gånger har de ingen aning om vad det är.. dessutom är det ganska dyrt, typ 130 spänn för 300 ml.. men som sagt, jag tyckte det var värt det då det är det enda som funkat riktigt bra för mig...
Svar på tråden Cerclage?