• Lanie

Cerclage?

tycker det är dags för lite bebisar här i tråden nu

• Lanie

viola: nä, jag fick väl inga direkta restriktioner.. utan mer att jag skulle ta det lugnare, men de flesta restriktioner jag levde efter har jag läst mig till, inga långa promenader, inga tunga lyft, inget sex eller orgasmer.. jag skulle också leva som vanligt, men min andra läkare jag fick efter ett tag tyckte iaf att jag skulle ta det så  lugnt som jag behövde.

fick återbesök efter två veckor o då kollade de tappen, hur cerklaget satt, hur lång tappen var. de kollade även hur det såg ut rent allmänt då jag klagade på obehag.. sen gjordes denna procedur varannan vecka. när jag sen kom upp lite i veckorna kollade läkaren även bebis med ul o någon gång gjorde hon även tul. hon tyckte det var lika bra o kolla allt även när vi ändå höll på...

• Lanie
    mamma mys skrev 2011-10-24 20:48:43 följande:
    tror nog också att meonfire o fru hällström ligger o andas lustgas kanske;) håller tummarna iaf att de föder barn nu:) 
    de kanske rent av snusar bebis nu.. :)
  • Lanie

åh grattis till lilltjejen fru hellström!

viola: i mitt intyg står det att jag tidigare förlorat ett barn i v 24, misstänkt försvagad livmoderhals. Har nu fått cerklage och ska ta det lugnt. Det stod väl också att jag var orolig för tidig förlossning igen. det stod inte så mkt i första intyget. Däremot när jag fick min nya läkare så skrev hon mkt mer. Att jag hade problem med cerklaget, att jag inte kunde sitta. och att jag skulle ta det väldigt lugnt med sängläge. hade inga problem med fk alls. de ringde mig o hade lite komplementerade frågor o dagen efter det hade jag pengarna på mitt konto. Då hade ändå min första läkare sagt att fk inte skulle godkänna min sjukskrivning (när jag var sjukskriven 4 veckor efter insättandet) men hade inga problem alls. Sen fick jag en egen handläggare på fk så jag hade henne jag kunde vända mig till, vilket kändes skönt. så jag har bara gott o säga om fk faktiskt.. allt har funkat prima

• Lanie

pupp: grattis till Love! ett underbart namn! o håller tummarna för att allt kommer o gå bra! tycker också det är jättekonstigt att de inte kollar sånt när man ändå ligger där man ligger, fy.. men kram på er! o kämpa på!

• Lanie
    Lill Z skrev 2011-11-01 10:05:17 följande:
    Hej på er allihop!!!

Hoppas att det är ok att bara hoppa in hos er så här, men har följt denna tråd nu en längre tid. Då jag fick min ceklage insättnings tid igår känner jag nu att jag behöver lite stöd!

Är mitt andra cerclage, men är ändå nervös fast det förra gången resulterade i en flicka i v 36! Är enl läkare i v 12+3 idag och enl mig själv minst i v 13+0. Skulle först fått en cerclage tid v 45 (enl läkare då i 13+5), men har nu inte fått den förrän i v 47 (enl läkare då i v 15+5). Tycker att det känns lite i senaste laget....när har ni fåtte era cerclage insatta?   
    välkommen hit!

fick mitt cerklage i v 13+1.. det vanligaste är ju o få planerat cerklage mellan v 13-15 så det är ju absolut inte försent o få det då du får det, men jag förstår att du vill ha dit bandet så fort som möjligt.. lycka till!
  • Lanie
    mamma mys skrev 2011-11-02 19:59:32 följande:
    lanie: fru hällström o vixan har fått bebisar nu....även silverklar om jag inte helt blandat ihopp det nu:)
    just det ja.. minnet är bra men kort, har ju tom grattat frugan, det är väl pupp som fått bebis?
  • Lanie

grattis meonfire! tycker det är jättekul o titta in här emellanåt o se hur det bara har börjat hagla bebisar i tråden.

är precis hemkommen från kyrkogården nu. Innan var vi hos mormor o firade min syster som fyller 20 år, firade med kroppkakor o chokladtårta så är rund o go om magen nu. Sen åkte mannen, jag o Thea till Wilton. Hade med oss massor av ljus o marschaller som vi tände. Förra året hade jag bara med mig två ljus o det såg så dystert ut så i år tog jag med mig många fler. En fin liten stund hade vi där. o visst, det är så fint på kyrkogårdarna så här års, men tungt o så tittar man en extra gång på Thea och då känns det mindre tungt igen. Att det kan gå så mycket upp o ner hela tiden... kram till er alla med änglar här inne!

• Lanie

viola: jag har haft många uvi både som gravid o ogravid. när jag var yngre visste jag direkt när jag hade fått uvi, fick alltid ont när jag skulle kissa o var kissnödig jämt.. men med åren har det förändrats. både som gravid o ogravid de senaste säg 6 åren har jag inte längre ont när jag fått uvi. jag kissar mer, men det gör inte ont, men jag känner ändå igen det för det känns som om jag är ständigt kissnödig. hade uvi ett par gånger ner jag väntade Thea nu o någon gång kände jag av att jag hade det, men någon gång kände jag inte av det. så det har varit väldigt olika för mig. hoppas provet visar att du inte har uvi för det är ju så där lagom skoj o ha det.

Svar på tråden Cerclage?