Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Löpartråden 13

Härligt Julmusten! Det lät som en lyckad tävling!

Waimea, jag förstår att du är frustrerad för att din mamma fortfarande röker, jag är övertygad om att jag skulle reagera likadant om det var min mamma.  Om hon är motiverad är det ju bra men annars ligger det nog mycket i det som Julmusten skriver. Jag håller fortfarande tummarna för att behandligen ska få cancern att backa.

Jag är nästan frisk nu. Vilken otroligt trist förkylning jag åkte på, måste ha varit någon sorts influensa. Hur som helst släpade jag mig 4 km till jobbet i torsdags och 5 km från jobbet i lördags på tunga ben och fullt hostandes. Igår kände jag mig äntligen bättre och sprang ett drygt tvåmilspass med ett par klubbkompisar. Det var länge sen jag var så flåsig och benen var helt slut när jag kom hem men det var så skönt med första riktiga träningspasset på över två veckor!

• isold2003

M o e: Jag brukar ha en extra uppsättning kläder på jobbet, även ytterkläder, för att kunna springa om/när möjligheten uppstår. Jag har ju sjukhuskläder på mig på jobbet så jag behöver inte bry mig om att ha med snygga arbetskläder och jag sitter inte heller i rummet där jag byter om så jag kan låta träningskläderna hänga framme och vädra om jag sprungit till jobbet. En liten ryggsäck som man kan springa med är ju smidigt också om man vill ha lite med sig. Är maken borta ikväll? Annars kan jag varmt rekommendera kvällens VLK träning, Markus Stålbom ska ha löpteknikträning och det är så himla nyttigt! Jag lovar att ta hand om dig om du kommer dit! Jag är den med knallröd mössa så du hittar mig lätt

• isold2003

M o e, stämmer bra det med Markus. Han lär ut en lite modifierad Pose teknik, inte lika extrem. Vi startar inte förrän 19:30 så du kan nog hinna dit. Vi träffas vid Bellevue, på kortsidan mot parkeringen, du kommer att se oss Mitt tel nr finns på klubbens hemsida om du vill ringa och mötas innan, lite varning bara att jag inte brukar vara så många minuter tidig Välkommen! Det vore jättekul om du kom!

• isold2003

M o e, synd, du missade ett jättebra löpteknik/intervallpass Ärligt talat är de flesta som kommer på träningarna både snabba och uthålliga, jag är bland de långsammare, men vi planerar alltid passen så att alla ska kunna hänga med. Som kvällens pass gick i en fyrvägdkorsning på cykelväg så oavsett vilket tempo man höll så var vi aldrig mer än hundra meter ifrån varandra och möttes hela tiden i mitten. Det är ju meningen att alla ska få ut så mkt som möjligt av varje pass så det är viktigt att alla får köra på sin nivå men samtidigt är det ju mkt roligare med sällskap. Vi försöker få fler att komma på träningspassen för alla är verkligen välkomna men många tror tyvärr att de inte är snabba nog för att hänga med vilket är helt fel.

• isold2003

M o e, det gick att springa igår Visserligen rätt svårt underlag men desto mer träning per steg.. Jag har åkt på en till förkylning med halsont och snuva men jag är så less på att vara sjuk och inte få träna så jag sprang en kort runda igår ändå. Är såklart lite sämre idag men inte värre än att det gick att köra lite styrka framför den där dvd:n jag hittade häromdagen. Idag bjöd jag min sjuåring på några goa skratt när han fick se mig skutta runt framför tv:n Imorgon blir det en tur till Romme och utförsåkning, härligt! Moe, jag har ett par dubbar att trä utanpå springskor som du jättegärna får om du vill ha, jag använder dem aldrig. Kom förbi och hämta dem någon dag! Jag skickar mitt tel via ett meddelande här på FL.

• isold2003

Kattstugan, vi fick en jättefin dag med solsken och inte alltför kallt i skidbacken Solig  Det låter som att du är inne i en bra träningsperiod, låter roligt! Du blir farlig i Skövde

Jag kände mig helt däckad och satt inne och snorade halva dagen idag men framåt eftermiddagen vaknade jag till liv och bestämde mig för att trotsa förkylningen. Sprang 16 km med knorrande luftrör men förvånansvärt pigga ben och mötte upp familjen på badhuset, mysigt  

• isold2003

Skönt att du blev frisk så snabbt igen Waimea, det lät inget vidare. Och härligt med ett lite längre pass också!

Kulta, ja visst blir det lite känning i vaderna av framfota/mellanfotslandning. Bra att ta för vana att köra tåhävningar för att stärka upp sig lite. Jag slarvar med det men behöver egentligen mer av den varan.

Igår blev det ett 13 km pass med en gammal löparkompis som har haft ett långt uppehåll pga skador och åh vad det var kul att springa ihop igen! Han är en sån där kompis som man alltid har något att prata om med och löprundorna går så fort då. Det blir en tur idag igen med samma sällskap.

Kattstugan och alla andra som gillar terränglopp, här kommer äntligen information om Munkastigen: http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_377771/cf_69694/MUNKASTIGEN%20TRAILRUN%20inbjudan%202011.PDF

Jag älskar det här loppet och rekommenderar det varmt till alla som gillar att springa lite längre.

• isold2003

Hm, jag trodde att jag skrev ett inlägg igår men det verkar inte ha fastnat Hur som helst blev det ett tungt pass på egen hand igår, tur att det var fint väder, annars var resten mest plågsamt.. Idag fick jag sällskap igen och det blev 16 lugna km i trevligt sällskap. Fortfarande förkyld så det kanske får bli en vilodag imorgon och på fredag. I helgen ska jag till Sthlm och lyssna på föredrag av ultralöpare och så träna på ny mark både lördag och söndag

• isold2003

Åh vilka goda nyheter Waimea!! Det låter kul med crawlkursen. Jag är också lite sugen på att lära mig crawla. Någon gång måste man ju testa triathlon

• isold2003

Kattstugan, vad kul om du kan komma upp till Munkastigen! Jag måste lägga på ett kol med träningen bara så jag kan ge dig en match i skogen Det stämmer bra med Rune Larsson. Tim Noakes kommer också så det ska bli superkul! Plus att det blir ett ultrapass runt Sthlm på söndagen. Jag ska installera barnen hos min syster så de kommer att vara supernöjda och jag får roa mig hela helgen, kan inte bli så mkt bättre

Svar på tråden Löpartråden 13