Känner att jag behöver lite input från er. Min son har som sagt alltid varit "mammig" av sig. Förut har pappa kunnat lägga honom med visst missnöje men inga protester jag reagerat mot. Nu däremot, det känns som det blir värre och värre. Jag nattar oftast men ibland vill hans pappa natta också. Lite för att han ska känna att det funkar och även för att vi gillar att dela på saker. De sista två gångerna har det dock varit högljudda protester. Det börjar redan när pappa tar upp honom för att gå in till sovrummet och jag ska ge godnattkram. Han lutar sig mot mig med sträckta armar och säger mamma, signalerar jättetydligt att han vill vara hos mig. Väl inne i sovrummet skriker han efter mig och det kan vara ganska länge (enligt mig) typ 10-15min. Pappa tycker inte det är så kul men tänker ändå att han ligger ju hos sonen, kramas och finns där trots han är ledsen. Mitt hjärta går sönder när han skriker "mamma". Han är 21mån drygt. Hur har ni andra gjort med barn i den åldern? Jag har fått för mig att man ska respektera barnets önskan om den ena eller andra föräldern emellanåt och att han ska vara med pappa när han inte vill är nåt som inte kommer att minska mammigheten, tvärtom, han lär bara bli mer osäker och otrygg eftersom vi inte lyssnar. Samtidigt på 21mån har det fortfarande inte infunnit sig någon pappafas som alla pratar om kommer att komma. Snart kommer tvåan och jag börjar tvivla på att jag kommer att räcka till på nätterna. En liten plutt som ska ammas och en tvååring som alltid föredrar sin mamma om hon är hemma
Nån tips, tankar, input?