Konichiwagirl: Jag känner igen mig lite med det här med krävande barn. Sonen har ju aldrig någonsin kunnat vara still utan det är full rulle konstant. Om han sitter i famnen avslappnad merän 10sek undrar vi om det är något som hänt eller om nåt fel...samma om han vaknar och ligger still en stund blir jag jätteorolig utifrån att han aldrig nånsin gjort det. Sen har vi samma grej med att han vill vara med mamma. Min sambo är dock väldigt lugn med det, jag hade nog haft svårt att ständigt vara nr 2 hur jag änd gjorde men han klarar det väldigt bra. Vi har dragit ner på allt kring oss, bor i lägenhet för att hinna med och ha lugn och ro så jag kan föreställa mig hur det är att ha hus där renoveringen drar ut på tiden.
Jag tycker absolut att du kan be dem lämna hemmet, jag kan själv störa mig lite på att det är jag som får lämna hemmet om jag behöver lite tid själv. För tre veckor sen var jag hos en kompis i Stockholm över helgen ensam, utan sonen. Jag fick ut väldigt mycket energi av två nätter borta. Mycket i att jag faktiskt fick sakna dem och fick slappna av i allt och bara ta det som det kom. Hade en heldag själv i lördags också då sonen var hos mina föräldrar. Nu har jag tur i att han älskar att vara med dem så när jag skulle gå satt han glatt i mormors famn och vinkade
Jag behöver de här grejerna själv för att orka med. Hade jag inte varit gravid hade jag åkt på träningsläger en vecka i vår själv. Han hade fått vara hemma med pappa.
Det jag tror jag vill säga är att om man känner behov av något ska man försöka lösa det. Nu vet jag inte vad som är viktigt för dig men om du nämner formge, sy osv är det kanske inte åka bort du behöver utan snarare att pappa och barn lämnar dig hemma för att få vara själv och bara ägna dig åt dina må bra saker.
Nu kom jag med massa råd fast det inte var det du bad om, så du får strunta i dem om du inte känner igen dig
Vill nog mest säga att jag känner igen mig och att "ta" tid för mig själv hjälper mig att orka och må bra. Det får också mig att uppskatta mitt barn merän om jag bara skulle vara med honom. Det är väl därför jag inte vill vara hemmaförälder heller, jag behöver lite variation och vara mig själv ibland, inte alltid mig själv som mamma.