chokladkaffe skrev 2011-04-26 11:52:52 följande:
På tal om bil. Påskafton var vi hela familjen hos svärisarna, 3mil bort. Lillkillen har ju fortfarande sina skrikiga och lesna kvällar. Vi försökte allt vad vi kunde att få honom i sömn så vi skulle kunna åka hem samtidigt som vi parererade storebrors sovtid på kvällen. Han vaknade dock vid alla försök så till slut gav jag mig och tog pendeln in till stan. Lillen vrålade för full hals i sjalen i 20min förutom då han hetsåt vid bröstet, försökte lugna honom där. Hem kom vi iaf med en småstressad mamma (blir det av skrik bland folk) och han fick vara hos mig. Jag vet inte, men det känns som det är allt jag kan göra när han är så ledsen och otröstbar, ha honom hos mig. Igår testade vi napp (han är 6v nu och amningen fungerar så jag gjorde ett försök). han blev jättelugn och fick ut sina gaser på ett annat sätt så jag tror tyvärr jag får omvärdera nappsynen här, mår han bra av den får han ha den. Vi får se ikväll helt enkelt.
Skruttpåväg: Hoppas du har rätt i att alla barn kan åka bil, just nu kan vi ju inte det på kvällen med den lilla. Han måste sova djupt för att vi ska få över honom i babyskyddet. Det är svårt att distrahera en sexveckors men jag hoppas det kommer, vi måste inte åka bil nu. Jag tror du har helt rätt i ditt tänk med farmor. Min son har tillbringat mycket tid med min mamma då hon varit här. De har en väldigt nära relation tycker jag, han är trygg med henne och det var inga problem när jag var på förlossningen. Första gången han sov med någon annan. Mamma är dock lyhörd för hans känslor och det är det viktigaste. Farmor och farfar är inte på samma sätt, de är inte lyhörda på mammas sätt och vi kanske lämnade honom hos dem för tidigt själv? Svårt att veta vad som är vad.
msKitten: Finns det ngn i personalen som det vgår bättre med? Min son är bara glad vid lämningarna med en av fröknarna....jag vet inte om du ska byta dagis men det känns viktigt att man ändå har nån form av förtroende tänker jag. Alla ställen har ju för och nackdelar men grunden måste ju vara bra. Har ni ringt och frågat hur det gått efter ni lämnat?
Vi har ju haft tillfällen då vi i princip inte har åkt bil... Från att hon var ca 4 månader till hon blev kanske 6-7 mån undvek vi att åka bil så mycket vi bara kunde, planerade vårt bilåkande in i minsta detalj om det var nödvändigt att åka bil (vilket det ganska ofta var eftersom vi bodde på landet med en bra bit till bussen). Hon kunde bli så hysterisk att hon nästan tappade andan i loppet på bara några minuter och om man åker på motorväg blir det väldigt svårt att stanna... Men det gick över med tiden och nu funkar det som sagt fint. Men om någon hade sagt till mig då att hon senare kommer att kunna åka bil och faktiskt vara glad över det så hade jag nog varit väldigt skeptisk

Det var en grymt jobbig tid!