Okej mina amningsexperter, jag behöver hjälp. Lade en tråd under amning men det har inte kommit så många svar så jag lägger frågan här också. Lillebror ammade ju massor i början och drog igång produktionen med buller och bång. Resulterade i mjölkstockningar, läckande bröst, smärtor, ömhet och massa mjölk första veckan. Härdade ut och tänkte att det ger sig. Nu vecka två lugnade det sig lite, visst lite ömhet och läckage men ingen smärta. I natt var det dock tillbaka, febrig känsla, röda märken på brösten och smärta ut mot armhålorna. Jag har så mycket mjölk och det verkar inte vilja rätta till sig. Läste att man kan amma på ett bröst vilket jag provade, höll ut en halvtimme sen gjorde det andra så ont att jag var tvungen att lätta lite. Blir det inte stockning på det bröstet jag låter bli ett tag? Jag vet inte vad jag ska göra, jag måste få ner produktionen lite iaf. Någon som har något bra tips?
Konichiva, jag minns inte exakt när jag började låta honom få vänta. Men om det känns rätt för dig att låta honom vänta lite tänker jag att det går bra. Jag skiljer mellan att vilja läsa en bok just nu eller bli ledsen över något. Blir han ledsen för han slår sig eller nåt annat känslomässigt behov uttrycks är jag omedelbar i min uppmärksamhet. handlar det mer om att han vill nåt för han tycker det är roligt och jag gör ngt annat får han vänta. Nu är ju min stora lite äldre än din men att resonera lugnt om saker och varför man inte kan något nu eller alls funkar långt över förväntan och har gjort ett tag. Minns dock inte exakt när det började funka. Hehe...luddiga svar här men jag antar kontentan är att det beror på vad han ska vänta på och hur det känns inom dig.