AP-snack & babbeltråd
När jag läser om allas erfarenheter här gälllande förskola känns det som att vi har väldigt trygga barn oavsett vilken ålder de skolas in. Jag har bra erfarenhet av att min 1.5-åring gick på dagis vilket andra också verkar ha. Inga bekymmer heller för de som väljer vara hemma längre med barnen. Det märks ju att det lönar sig att vara lyhörd för barnen och hur de uttrycker sig, det är väl det som egentligen är den gemensamma nämnaren här?
Lillebror här har väldiga problem med gaser i magen. Jag vet inte om det är kolik men det är timmars skrik om kvällarna eller i värsta fall nätterna (några gånger). Vi har testat droppar och massage vilket inte hjälper nämnvärt. Nu funderar jag på att testa mjölkfri diet för mig, är det någon som har erfarenhet av det? Har det hjälp? Stora killen var också magbarn, där hjälpte inget utan det bara blev bra vid 2 mån. Det skär så i hjärtat bara att han har så ont och är så otröstlig samtidigt som jag ju vet att det bara är att vara nära och finnas där för honom som jag kan göra.
I förrgår skulle vi testa att sova hela familjen ihop. Storebror var väldigt exalterad över att mamma och bror var med vilket var väntat. Han somnade inte förrän 21.30, en halvtimme senare än vanligt. Det slutade med att jag kom i säng vid midnatt och vid 3 vaknade lillebror med ont i magen som höll i sig till morgon. Vi får helt enkelt vänta lite med sova alla ihop, jag får gå och lägga mig vid 21 jag också om jag ska orka sömnlösa nätter. Känns lite trist men det kommer nog en dag då vi alla kan sova ihop