AP-snack & babbeltråd
Jag har inget bra tips med amning för större. Jag tänker mer att du själv vet vad som är viktigast. Jag åker ju hem varje kväll för mina barn och hade jag varit bjuden på någt nattetid utan barn hade jag fått tacka nej. En fest eller två är ju inte viktigare än sina egna dagliga grejer med sitt barn. Alla gör som de själva vill och att känna sig som en mes ska man inte göra ![]()
Jag känner mig så förvirrad idag. Min minsting (3mån) hade kolik. Det har gått över nu men samtidigt har han sista dagarna blivit mer skrikig. Min stora var ett väldigt närhetstörstande barn som aldrig gick att lägga ner eller lämna i från sig i princip. Den lilla somnar själv ibland när han ligger och filosoferar, kan sova en stund utan närkontakt, verkar inte bry sig om andra än jag har honom, verkar gilla vagn mer än sjal. Jag är lite förvånad, jag trodde dessa "enkla" barn var myter. Nu precis har han dock varit ledsen i nån timme. JAg har testat att vagga runt, amma, ligga ner, lägga honom med napp osv. När jag tänkte ge upp och sätta honom i sjal somnade han tvärt när jag lade ner honom för att knyta sjalen. Jag förstår mig liksom inte på honom, den stora var alltid lätt att trösta genom närhet. Jag känner sånt ständigt dåligt samvete att jag inte riktigt lyckas läsa av honom. Jag har stora i bakhuvudet som fick bäras och bäras medan denna inte verkar ha samma önskningar. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag vill ha sagt, känner mig mest lite otillräcklig och osäker inför att ett barn somnar av till synes utmattning när jag lägger ner honom.