AP-snack & babbeltråd
Hemma hos oss är läget klart lugnare. Utbrotten är få och klart mer hanterbara. Mycket skönt! Märker dock att det fortfarande är ganska svajigt och när mina föräldrar var här i helgen blev hon oroligare på nätterna och låg ganska ofta på gränsen till utbrott. Hon tyckte ju att det var superkul att ha mormor och morfar här men det blev ändå lite för intensivt för henne. Nytt från förra veckan är att hon inte vill gå på dagis så förra veckan var hon hemma två dagar och denna vecka har hon varit hemma alla dagar utom idag då jag var tvungen att lämna henne då lillebror ska på röntgen och ingen annan kunde vara med eller passa storasyster. Hon var väldigt ledsen hemma och ville inte åka. På dagis grät hon inte men hon var klart inte sig själv. Kändes osäker och höll mig hårt i handen. När vi skulle vinka såg hon väldigt sorgsen ut, annars brukar hon skoja och spexa när vi vinkar. Kändes verkligen inte roligt
Ska ringa dagis sen och höra hur hon verkar. Funderar på om jag ska hämta henne efter lunchen. Samtidigt kanske det är bra om hon är där för att komma ihåg hur roligt hon brukar ha... Jag har inget emot att ha henne hemma men med tiden blir det svårare och svårare då det inte finns några barn i hennes ålder att umgås med. Tror hon kommer att sakna det. Kanske (och mest troligt) så är det en fas som går över när hon har varit hemma ett tag. Någon som känner igen att den stora har blivit väldigt hemma-kär efter nytt syskon? Hon som tidigare har varit en riktig uteråtta har blivit en riktig liten mysfis som mest vill vara hemma.