AP-snack & babbeltråd
Skrutt: Jag kände mig inte skuldbelagd av dig...eller tja, detta är nog inte tråden jag ventilerar mina funderingar kring om jag upplever lämningar på dagis som jobbiga
Det har nog snarare varit en uppfattning från min sida här att ståndpunkten är att man absolut inte lämnar ett ledset barn, punkt. Det var därför lite av en bekräftelse för mig att någon (frösöblomster) som jag tycker verkar ha lite samma inställning som mig upplever samma sak som jag gjort och agerar på liknande sätt. Vår stora är också glad när jag gått men vill helt enkelt inte att jag ska gå. I sambarbete med förskolan har vi kommit fram till att det bästa är att vi säger hejdå, vinkar och sen går jag. Är han ledsen ringer jag en stund senare och kollar, men då har han varit glad och det har inte varit något problem. En gång efter jul och en gång nu efter sommaren var han ledsen och då gick jag direkt tillbaka och var med honom en stund tills vi gick hem. Det är en bestämd kille vi har och jag känner att ibland får jag vara bestämd tillbaka, kanske för att upprätthålla nån ordning inför mig själv åtminstone, tror jag har det behovet, inte nödvändigtvis han
Nu blir det korta dagar för storebror tre dagar i veckan, jag behöver några timmars brejk känner jag. Har vänt och vridit på om jag skulle ha storebror hemma med lilelbror men kommit fram till att det inte är hållbart för mig. Låter väl som en klysha men jag är en bättre mamma om jag får lite avbrott ibland samt att jag vill kunna ha lite tid med lillebror själv ibland.