AP-snack & babbeltråd
Mammalund, följ din instinkt är mitt enda råd. Du vet vad som blir bäst för din familj och dig själv. Kan inte vänner respektera ditt beslut kanske det inte är värt hela världen, vänskapen alltså. Man måste inte förstå hur andra gör alltid men med en förklaring får man kunna vara vänner ändå. Jag hade blivit besviken om det var min vän men jag hade accepterat om hon valt att göra som du vill, faktiskt. Vi har lämnat storebror en del, nog tidigare än många här i tråden men då har det varit för det känts rätt för oss. Han har aldrig sovit med någon annan förutom i nödfall men nu i helgen (han är 2år 8mån) bad han få sova hos mormor då vi var där, jag och lillebror sov i rummet bredvid. Sen har vi lämnat honom hela dagar med henne sen han var 1år, för vi varit trygga med det. För vi sett att det fungerat. Hos farmor funkade det inte förrän han var 1.5år, då väntade vi till det. Tycker inte man ska hänga upp sig på vad som är ålder utan det som man tycker känns bra. Nu är jag ingen som faller in i AP-kriterierna längre, jag är nog mest en vanlig mamma som försöker få allt att gå runt, även jag själv. Därför får barnen vara hos andra ibland, dock inte nätter. Jag har ett större behov av space nu med två helt enkelt...men då är det för familjens skull, inte för nån kompis blir sur över ett bröllop.