AP-snack & babbeltråd
Min mor väljer ju att bo utomlands halva året, hon åkte när lillebror var två månader och kom hem för några veckor sedan. Hon kom hit två gånger och hurtfriskt deklarareade att det itne var nåt fel på lillebror och det var minsann ingen kolik. Så kränkande men det är sån hon är, men hjälp, nej inte ett skit. Nu däremot funkar det bättre även om jag ofta känner sorg över att hon väljer att vara borta så mycket från oss. Vi hade dock svärföräldrarna som faktiskt räddade oss, de var de enda vi kunde hälsa på med en skrikande bebis. Jag hade nästan glömt det och mina fyra mjölkstockningar med feber och frossa under de månaderna. Jag tror faktiskt aldrig jag kommer att skaffa fler barn för jag vet inte om vår familj pallar med ett sånt första halvår med en bebis till. Innan dess hade jag varit lägenhetsbunden i två månader på grund av foglossningar som gjorde jag inte kunde gå. Så att sonen gick kvar på dagis var väl rätt väntat
Och på tal om att aktivera stora barnet. Tittade på foton från nån utflykt vi gjorde alla fyra då han var typ en månad. Jag minns vi åt kalla korvar vi skulle grillat för lillebror vaknade och gallskrek, efter en timme åkte vi hem med skrikande lillebror, jag som bara grät där bak, sambon sammanbiten och storebror som om inget hänt
Det är kanske svårt att förstå när man inte haft kolikbarn själv, vissa hävdar väl till och med att det inte finns nåt sånt.
Skrutt, vi har olika skäl märker jag. Socialt har jag så det räcker, jag vill inte ha för mycket. JAg tänker vår vecka som måndag socialt med kompisen, tisdag jobbar jag, onsdag lugn dag hemma med barnen, torsdag öppna förskolan och fredag lugn dag hemma. Så skulle min drömtillvaro med två barn se ut.
Nåja, nu ska jag inte måla ut hela mitt liv här men första halvåret med andra barnet är nog en av de tuffaste perioderna jag haft i mitt liv. Jag är glad jag har en nästan treåring och snart en ettåring, nu kan livet börja igen