Skrutt, visst är det leksakerna det är bråk om. Jag kanske ska testa att ta undan alla sakerna och se vad som händer
Vi har bara ett leksakskök, en back lego, lite gosedjur och en back med små bebisleksaker. Det är lätt gömt. Vi försöker vara ute innan lunch, kanske lunch ute blir lättare när de är större sen. Det är lättare ute. Det som gör det hela lite mer kaotiskt är att vi vuxna gillar att prata och dessutom har vi de små som börjar röra sig och behöver sitt
Men vad skönt att höra det där ämed förlåt, sonen vill inte be om ursäkt och jag ska släppa det. Har nog mest känt en press från omgivningen men det är ju löjligt. Nu är min kompis barnpsykolog, ska faktiskt höra med henne hur hon tänker om det där med att be om ursäkt.
fågelungarna: Fniss tänkte jag när jag läste om sängen. Vi hade en spjälsäng här mest som förvaring vilket jag tröttnade på. MEn när den skulle upp på vinden bröt storebror ihop totalt, den skulle bara vara kvar. Känner också igen att han är glad när vi hämtar och ofta inte vill gå hem. HAn kommer springandes och kramar mig jätteglad och vill sen vara kvar. Nu pratar han dock väldigt ofta om att ett barn är elakt, han har blivit riven flera gånger av henne. Vi ska boka ett möte med chefen och reda ut allt för jag har en dålig känsla i magen av dagis vilket jag aldrig haft innan. När det är att ta hem honom är det mest för min skull. Jag vill vara med mina barn, särskilt nu när jag ser de har lite utbyte av varandra också. Men vi får se, vi har han kvar fram till jul och sen funderar vi över jullovet. Jag tycker det får vara ett väl förankrat beslut att förändra tillvaron så.
JAg tror måndagsproblemet är att vi inte alltid är en vuxen med de större barnen. Vi matar de små, fixar lunchen även om vi försökt hålla det superbasic och förberett.