AP-snack & babbeltråd
Jag är inte heller för etiketter om det inte passar en själv men faktum är ju att många upplever etiketter och diagnoser som väldigt lättande. Jag ser då inte nåt direkt problem att använda dem.
Själv känner jag mig väldigt deppig här. Jullovet är slut och på måndag börjar allting. Vet inte hur jag ska orka riktigt och vet inte ens om jag vill vara hemma med barn mer. Vad är det för fel på mig undrar jag även om jag vet det inte ger nåt positivt alls att tänka så. Jag som övervägde att ha barnen hemma heltid inser att det inte är nån bra grej för oss. Vi bor fel, jag är inte den typen (tyvärr, även om jag vill). Jag bara fattar inte när jag hänger här varför jag helt enkelt trivs bättre när jag är själv och tränar eller gör nåt annat utan barnen. Visst saknar jag dem när jag inte har dem och trivs när vi är hela familjen men jag tycker det är tungt med bägge. Storebror är nästan tre och hans utbrott tar, jag kan inte heller bära honom längre för jag får ont. Jag kan inte riktigt se hur jag ska kunna aktivera dem under våren
försöker acceptera mina tankar som okej även om jag önskar jag tyckte mer om att ha hand om barnen. Jag är så trött på mitt korta tålamod som gör att jag brinner av hela tiden, jag tycker synd om barnen som måste vara med mig. Skit, det här ger som sagt inget positivt men så känns det.
Skulle gärna vara hemma hela familjen som du beskriver Peap men det skulle vi tänkt på tidigare, innan maken började plugga och vi hade möjlighet att spara in de pengarna. För oss är det 20000kr* antal månader och det hade vi behövt spara på föräldradagar eller från våra jobb innan vi fick barn. Nu är det lite sent. Men vi har iaf dagar kvar på storebror så det kan bli längre sommarlov, hemma på skolloven och jullov
Tror också det är det vi trivs bäst med egentligen även om det är en lockande tanke med hemma i månader