AP-snack & babbeltråd
Skrutt, nu han jag läsa ditt inlägg om dotterns utbrott. Jag ska dela med mig av hur jag tänker, den situationen du beskriver kan hända här också titt som tätt. Du håller sannolikt inte med i allt jag skriver men det kanske kan leda vidare till nåt bra för dig
Så funkar jag iaf.
Som jag tolkar det vill du så långt som möjligt att du och dottern ska kunna mötas och att de här utbrotten ska kunna undvikas. Jag är lite likadan fast ger mig nog snabbare i tanken att jag faktiskt inte kan och orkar. Vill storebror få såna flipp så får han ha det helt enkelt. Jag kan inte tillmötesgå det hela tiden.Man försöker vara ute i god tid, ha marginaler, undvika blodsockerfall osv men sen kommer stunder då det ändå inte funkar. I början bar jag ju bägge barnen, babyskydd och väska bort till bilen. Nu vägrar jag helt enkelt för min kropp inte orkar. Idag fick jag förklara för storebror i trappen att mamma ska sätta bror i vagnen och sen hämtar jag dig. Han blev ledsen men jag förklarade några gånger till och gick sen ner. Han satt kvar och väntade och jag hade ork och energi att möta honom glatt och bära ner honom. Han hade släppt besvikelsen att inte kunnna bli buren direkt och var glad. Nästa gång får jag kanske bära ner honom hysterisk men då får jag göra det.
Det är ju så himla mycket vi inte vet om vad som försigår i barnens huvuden och tankar. Det blir ju då omöjligt att bemöta allt korrekt hela tiden, vi har vår agenda, barnen en helt annan. Vi hade en incident här i veckan då storebror bet lillebror i handen och slutade inte trots han gallskrek och det blev rätt fula märken i handen. När vi pratade om det sa storebror att "bror bli glad när vi åka till doktorn". JAg vet inte om det är sant men han kanske tycker det varit roligt hos doktorn och kopplat man åker dit när man har ont och därmed ville säkerställa att vi tar lillebror till doktorn som är rolig. Tycker själv det är lite osannolikt men det är ofta jag märker storebror har ett "konstigt" resonemang men ändå logiskt.
Ibland försöker jag släppa det här med att ständigt sträva efter harmoni och glada och harmoniska humör. Det är okej att vara svinförbannad som barn. Sen är det sjukt jobbigt som förälder oh jag förstår du är trött och less! Jag är ju där jag också. Funderar lite på vända sig till vårdcentralen? Kanske du behöver vara sjukskriven och maken din för ta föräldraledigt lite, deltid. Du verkar ha det tuffare än vad det ska behöva vara och det är viktigt att ta hand om sig själv innan det är försent. Inte bara för dotterns skull utan för din egen också! Bara en tanke och förkasta om du tycker jag har fel.
Här ville storebror lämna tillbaka lillebror på Ica