Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Jelli: usch vad otäckt och tänk hur snabbt en olycka händer.. Det gäller att inte klandra sig själv. Man kan ju inte förhindra allt heller... Min ena systerson var med om massa såna saker när han var liten. Han kastade sig hejdlöst ner från soffan osv, men han klarade sig alltid och nu när han är 11 är han fortfarande mer våghalsig än de andra syskonbarnen. Man kan ju inte binda fast dem heller... skönt att hon verkar vara ok iaf!!!

• Devotion

Hej!

Ja visst är det hemskt med allt som händer... När jag var liten var ett mord i Sverige en jättestor nyhet o alla blev chockade o pratade om detta. Nu är det vardagsmat o man bryr sig knappt! Visst är det hemskt... Jag är glad att vi bor där vi bor (på landet utanför stan men ändå nära). Här ute är jag inte orolig men det är inte alls kul att gå i stan på kvällarna.. Visst, det är mycket gängbråk etc men vad händer om man kommer emellan då?!

• Devotion

Hej på er!

Jenjen: jag tror att jag är lite pollenallergisk (har aldrig fått någon diagnos men känner mig lite snuvig så här års). jag köpte en jättebra nässpray på apoteket som är ok för gravida! Den verkar fungera iaf!

För övrigt har jag känt mig lite hängig i veckan. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men i måndags stressade jag väldigt mycket o kände mig allmänt spänd i magen på kvällen. På tisdag morgon kände jag inte bebben som vanligt. Den brukar alltid sprattla så livligt när jag vsknar, men det var lugnt hela morgonen. Framåt fm började jag testa med allt man kan göra för att den ska röra sig! Ingenting fungerade! Jag var stressad över ett möte på jobbet o blev panikslagen över att bebben var så stilla. Så jag ringde östra o åkte dit. De lyssnade på hjärtljuden som såklart lät bra och precis då blev det cirkus i magen igen! "den rör ju sig massor" sa BM... Vad dum man känner sig då.. Sen åkte jag hem o har låtit bli jobbdatorn sen dess. Blir stressad o spänd bara jag tänker på alla mail o annat som måste göras men jag orkar verkligen inte.. Är fortfarande hängig o känner mig ej ok.

Nu på e.m. har jag börjat misstänka UVI. Kan det vara det som spökat innan trots att jag inte haft några av de vanliga symptomen tro?!

Imorgon bitti ska vi iaf på en rutinkontroll på MVC så då får de kolla allt ordentligt... Jobbigt när man känner att ngt är fel men inte kan sätta fingret på vad det är...

• Devotion

Capa: såå skönt att allt var bra!

Vi har varit på Mvc idag. Alla värden var bra och hjärtljuden låg på ca 150. Ganska vanligt eller?

• Devotion

Blondie: ojdå! Men bra att de tar dig på allvar!!!

Jag kommer inte på yogan idag! Är fortfarande krasslig o hängig som bara den! Enligt BM var ju allt bra och hon ryckte mest på axlarna o sa att jag kanske åkt på en infektion! Så jag åkte hem o satte mig o jobbade men blev så trött så jag la mig och vilade lite - sov nästa två timmar! Inte så vanligt för mig så ngt fel är det väl.. Jaja, Jag mailade iaf till Clara men ni får gärna säga till också!

• Devotion

Blondie: jag förstår vad du menar.. Försök få en läkartid där du kan prata om det..

Jag tror att stress påverkar bebisen lite iaf även om det säkert inte är jättefarligt... Efter gårdagens besök på Mvc blev jag ju dock heldissad så det gäller ju att få prata med rätt person.

Jag stressar en del i jobbet och man känner ju att man inte orkar lika mycket stress nu som i vanliga fall. I måndags när jag kom hem aönderstressad kände jag verkligen att det påverkade. Magen var jättespänd o öm. I tisdags fortsatte det (mycket att göra) o det var då som jag åkte in för att jag inte kände bebisen röra sig. Det var ju ingen fara o så snart jag slappnade av o vilade blev bebben sitt vanliga sprattliga jag!! Jag blev helt förstörd av tanken att några jäkla sidor på ett intranät hade fått gå ut över vår lilla skatt!

Vi pratade om detta på MVC igår men BM ryckte ju bara på axlarna åt vår oro. Jag har läst på flera ställen att alla mammans positiva o negativa känslor går över till barnet, men enligt henne var det ingen fara så länge blocktryck etc var bra... Tycker inte att det var så snällt av henne att inte ta oss på allvar. Jag sjukskriver mig nästan aldrig men om jag känner att jag är spänd, matt, yr o inte mår bra o att det påverkar bebben o graviditeten så spelar det väl ingen roll vad jag har för blodtryck! Jag har alltid haft lågt blodtryck även om jag varit hyperstressad... Min sambo lyckades tjata till oss en tid till läkaren men BM hävdade att hon inte kunde göra något ändå..

Men stå på dig, Blondie!! Och hoppas att du träffar på någon som är lite mer förstående!

Styrkekram

• Devotion

Blondie: men gumman, vad jobbigt du har det... :(

Hoppas att allt ser bra ut nu så att du kan ha en lugn helg utan oro..

största kramen!!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011