Blondie: jag förstår vad du menar.. Försök få en läkartid där du kan prata om det..
Jag tror att stress påverkar bebisen lite iaf även om det säkert inte är jättefarligt... Efter gårdagens besök på Mvc blev jag ju dock heldissad så det gäller ju att få prata med rätt person.
Jag stressar en del i jobbet och man känner ju att man inte orkar lika mycket stress nu som i vanliga fall. I måndags när jag kom hem aönderstressad kände jag verkligen att det påverkade. Magen var jättespänd o öm. I tisdags fortsatte det (mycket att göra) o det var då som jag åkte in för att jag inte kände bebisen röra sig. Det var ju ingen fara o så snart jag slappnade av o vilade blev bebben sitt vanliga sprattliga jag!! Jag blev helt förstörd av tanken att några jäkla sidor på ett intranät hade fått gå ut över vår lilla skatt!
Vi pratade om detta på MVC igår men BM ryckte ju bara på axlarna åt vår oro. Jag har läst på flera ställen att alla mammans positiva o negativa känslor går över till barnet, men enligt henne var det ingen fara så länge blocktryck etc var bra... Tycker inte att det var så snällt av henne att inte ta oss på allvar. Jag sjukskriver mig nästan aldrig men om jag känner att jag är spänd, matt, yr o inte mår bra o att det påverkar bebben o graviditeten så spelar det väl ingen roll vad jag har för blodtryck! Jag har alltid haft lågt blodtryck även om jag varit hyperstressad... Min sambo lyckades tjata till oss en tid till läkaren men BM hävdade att hon inte kunde göra något ändå..
Men stå på dig, Blondie!! Och hoppas att du träffar på någon som är lite mer förstående!
Styrkekram