Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Lycka till på tisdag! Jag ska dit på måndag kl 13.

• Devotion

Hej tjejer!

Vad jobbigt med era värkar.. :( jag är väldigt glad att jag inte har känt av något sådant än... Men man kanske inte ska säga för mycket...

Min helg har mest ägnats åt att kurera graviditetens första förkylning (halsont och hosta). Ingen hit alls, men jag ska stanna hemma från jobbet imorgon...

• Devotion

Lias var ett jättefint namn. jag tycker att tjejnamn är svårare...

Konstigt att de säger så olika om järntsbletter! Jag hade 102 i april och då sa hon att jag kunde ta niferex om jag ville! Nästa gång hade jag över 120 och då trodde hon inte att jag behövde ta dem mer. Men jag tar ett par i veckan för säkerhets skull. Men finns det inte ett annat värde som säger hur bra järndepåer man har också?!

Första gången på Mvc i januari sa hon något om att mina depåer var så bra att jag troligtvis klarar mig på dem under hela graviditeten. Då hade jag 120 tror jag...

• Devotion

Inga tips på gravidkurer mot hosta och halsont?! jag har knappt sovit något alls i natt. All hostmedicin och sånt som vi har hemma ska inte tas under graviditet så det har varit honungsvatten och läkerol som gällt för mig..

• Devotion

Myran skönt att allt såg bra ut! Jag tänkte på dig idag när jag var på östra!

Tack för tipsen mot halsont! Jag ska testa det där med smält smör! ingefära har jag ingen hemma tyvärr!

Lillahumlan: Nu har jag varit på östra o tagit ett nytt cellprov. Hoppas att du också ska till Cecilia Kärrberg! Hon var såå mycket bättre och mer sympatisk än Björg på Sahlgrenska. Tog sig tid att förklara och frågade hela tiden om allt var ok! Såvitt hon kunde se var cellförändringarna oförändrade men jag ska räkna med att få ta bort dem när bebben kommit!

• Devotion

Ja det var samma som sist. Men hade du haft dina länge och gjort något åt dem eller försvann de av sig självt? Efter hur lång tid?! Jag fick cellförändringar först nu under graviditeten och nu vill de ju inte göra något åt dem utan vänta tills bebben har kommit..

• Devotion

Oj vad det händer grejer här.

Myran: tänker på dig och hoppas att allt går bra!! Tänk att bebisen snart är här!!

Blondie: hoppas att allt ser bra ut så att du får åka hem. När är det ni ska gifta er?!

Jag ligger fortfarande hemma och är sjuk. Hostar hostar o hostar... :( man tycker ju att det skulle bli bättre efter en vecka men icke då! :( var hos Läkaren igår men hon kunde inget annat göra än att skriva ut lite hostmedicin.

Det är såå tråkigt att vara hemma... Inte nog med att jag mår skitdåligt så har jag även missat informationstillfällena på både Mölndal och östra samt den sista gången på vår föräldrautbildning. Snacka om att INTE vara förberedd... Ingen BB-väska packad här inte...

• Devotion

Hej tjejer!

Har försökt läsa ikapp lite..

Blondie and Myran: hur är det med er?!

Capa: Jag förstår att du är förbannad! Vilka idioter det finns. Det värsta är väl att de säkert kände till detta...

Själv har jag blivit sjukskriven idag - för första gången i livet. Jag har fortfarande hosta och har knappt sovit en blund på 6 nätter. Får se om det blir en sjunde natt... Hoppas inte... Man blir ju helt knäpp av att inte få sova. Idag blev iaf lungorna röntgade på grund av förhöjd sänka. De kunde inte hitta något dock utan jag blev sjukskriven och beordrad mer vila.

I övrigt så känner jag knappt av några gravidtetskrämpor nu när jag bara hostar hela tiden. Men antagligen blir hostan värre eftersom bebisen trycker på lungorna. Plus att det blir ännu svårare att hitta en "bra" ställning att sitta/halvligga i. Det kanske även är på grund av graviditeten som jag mår illa och nästan spyr ibland när jag hostar som värst. Stackars bebisen måste vara trött på mitt hostande och att hela magen spänner sig.

Några av er har ju haft sammandragningar länge och nu börjar man kunna läsa att det är vanligt att man får det. Men jag har inte känt en enda! Är jag ensam om det?!

Nu kommer snart fästmannen hem med mat från Burger King och en hel kasse frukt till mig! Lördagsmums! :)

• Devotion

Stoltcissi: om den bara är ett år - åk till Ikea så får du garanterat en ny eller pengarna tillbaka. De är jättebra med sådant där!! Brukar aldrig vara ngt problem att reklamera!!

• Devotion

Det är inte säkert att du måste ha kvitto, det är ju ingen tvekan om att den är köpt på Ikea. Jag lämnade tillbaka ett par trasiga HM-byxor utan kvitto nyligen o det gick hur bra som helst!! Men det är klart att det är bökigt att ta sig dit utan bil :-/

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011