Göteborgare med BF augusti 2011
Åh vad skönt!!!
Åh vad skönt!!!
Hej tjejer!
Hoppas att ni har haft en härlig helg!
vi beställde barnvagn igår. Det blev en teutonia spirit s3 med alla tänkbara tillbehör, babyskydd och grårutigt tyg! Ska bli såå spännande att få se den men det var lång leveranstid. Eventuellt väntar vi med att hämta den tills bebisen tittat ut! Hur har ni andra gjort?!
Blondie: jag har också hört nån sån historia fast för Bohuslän (dit det också kommer många turister). Helknäppt.. :( kan du inte skriva dig där över sommaren då?! Eller hur länge är du borta?
Vi beställde vår Teutonia Spirit S3 på Mölndals baby o barn! Leveranstiden (på vår färg) skulle vara 12 v men sen sa han att den skulle komma i början av juli och det är ju bara 8 v tills dess!
Jenjen: stackare.. :( hoppas att du mår bättre snart...
Ang. Krockkuddar så har jag inte heller tänkt på det men det är nog ingen fara! Jag har också köpt ett gravidbälte dock!
Fru R: grattis!! Vad roligt!!!
Det är nog inte alls bra att få en krockkudde på magen, men alternativet (att få ratten i magen) kan ju inte vara bättre?! Vi får hoppas att vi slipper krocka helt enkelt...
Fru R: Grattis!!!
Ang niferex så äter jag också dem. Förut en om dagen men nu sist var värdena så bra att det räcker varannan till var tredje dag! Jag mår inte så dåligt av dem, men man mår ju bättre i magen ju mer sällan man kan ta dem...
Hej tjejer!
Vad jobbigt med era sd...
Man får verkligen vara glad att man mår så bra som man gör så länge man gör det! Mitt största problem just nu är att jag måste gå på toa HELA tiden och det kan man ju leva med!!
Ska ni gå på yogan idag? Inte sugna på att ta en fika efteråt?!
Ska vi försöka boka in en fika efter nästa yoga-tillfälle istället?!
Greta: samma här! Jag tycker att det är jobbigare att sitta still på jobbet än att gå och pyssla en hel dag! Så länge jag tar mina långpromenader etc mår jag bra!!
Jag förstår att inte alla kan hålla igång pga foglossning, sammandragningar etc men är det inte konstigt att nästan alla reagerar negativt på att man rör på sig som gravid!?
Jag har fått en massa synpunkter på att jag var med på vårruset i måndags och då gick jag ändå bara runt! Härom dan när jag var ute o gick mötte jag en granne som lite upprört kommenterade "är du ute på en sån här lång promenad med din kalaskula". Osv. Och ändå läser man överallt hur viktigt det är att hålla igång under graviditeten...
Känner ni igen detta?!
TantKerstin: GRATTIS!!!!!
Capa: jag kan också rekommendera stödstrumpor mot svullna fötter! Det är en befrielse!!
När det gäller motion och folk som reagerar så bryr jag mig inte egentligen! Blir bara lite förvånad över alla kommenterar!
Men det är väl helt enkelt så att många tycker väldigt mycket när det gäller graviditet! Antingen tränar man för mycket eller för lite, äter fel osv. Tur att man har sitt sunda förnuft!