• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Här har vi haft en pissnatt! Matteo somnade inte förrän 23:30. Sen vaknade han 02:30 och knorrade när han skulle sova och kom inte till ro förrän kl 4. Sen vaknade han kl 6 och tyckte det var morgon. Suck! Nu har han precis somnat så jag får väl försöka sova lite till. Hoppas han sover fem timmar. Haha.

Jag tycker också lite illa om dig HannaVirrpanna. Hehe.

Hoppas du hinner sova lite Anjiali.

Cattiwik: hur gick det för dig inatt med tanke på att dottern sov hela dagen?

• MissMurrig

Här har amningen funkat iaf, det är jag glad för. För sötsuget är ju ENORMT..... Har nu ca 4 kg kvar av de 18-20 som jag gick upp under grav... tror jag hade 8-9 kg kvar efter förlossningen. Så det är ju super! Sömnen är sådär, de nätter som Lillen sover bra, kommer den store in med mardrömmar eller så vaknar han 5.45 och skriker "JAG VILL ATT DU SKA GÅ UPP MED MIIIIIG!"..... Så trotsig. 
    Men den lille är snäll, och sover mycket och bra. HAn kan ju ta tutten så bra, det gjorde inte den förste, så när det ska ätas på natten kan jag ge honom tutten och somna. Tappar han tutten så kan han hitta den ganska lätt igen.

Nu ska jag dricka mitt kalla kaffe och äta min frukost... Har nog inte druckit upp en varm kopp på 3 år.... 

• cattiwik

Helt otroligt nog sov hon ändå inatt. Det var som vanligt med amning drygt varannan timme, men det har inte vakentid och grin som igår. Jag äter väldigt mycket skräpmat och gör det fortfarande, men droppar ändå i vikt. Tror jag äter mindre portioner. Tappar som lite suget rör mat när jag ammar och är trött. Men nog äter jag och snaskar en del. Ett tag gick jag ner 1 kg om dagen, men det har lugnat ner sig. Jag går ju ner under graviditeten också, eftersom jag bara gick upp 5 kg, och bebis och allt annat väger väl mer än så. Men men...jag vet ju tyvärr att detta inte är bestående. Vill jag behålla viktminskningen så måste jag kämpa sen annars kommer allt tyvärrvt tillbaka.

• tundra

MissMurrig: Hade ju precis efter 2 år börjat dricka halva koppen innan den glömdes bort och blev kall.
    Nu gör jag en tekopp på kvällen som jag sveper när jag kliver upp.

Fredag idag och sonen är hemma och regnet öser ner! Med min son är det inte det ideala. Han måste ut efter frukost för att det ska vara ngn lugn och ro. Men jag orkar inte logistiken med bebis i regnet. Så det blir pysselkaos inne istället. *drar mitt hår*

David sover ofta 5 timmar men sen vaknar alltid jag med sprängfyllda bröst som rinner. Försöker låta bli att väcka men det går bara inte. Vissa nätter är det bara 2-3-4 timmar mellan. MEN jag har ju haft en riktig sömnstrulare så jag sympatiserar så mkt med er som är trötta. Blir nästan arg på mig själv när jag tycker synd om mig själv vissa dagar.

• FruSandra

Tänk att en sån liten människa kan ge så mycket kärlek Hjärta

Vilgot är så rolig nu.. Massa skratt, prat och bus. Han fullkomligt älskar när man kittlar honom med håret i ansiktet, då kommer de bubblande skrattet och jag dör lite för att han är så söt.
     :D  

• Nicolee

Skriver väldigt sällan numer men läser varje dag. Min Ellie sover rätt bra på natten. Får oftast 5 timmar i sträck :) hennes mage är rätt strulig så mkt gnöl och fisar på tvären :/ stackars liten! I morgon blir min lilla 5 veckor :) tiden rusar!! Knip done :)