• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

Ang ont i magen på era små..
    Jag har fått ett recept av min bvc sköterska på ett gamalt husmors knep mot kolik.
    Kan vara värt att prova om inte magdropparna eller minifomen funkar så bra.
    Jag har gett det till Kian nu i en vecka och det har funkat jättebra på honom.
    Han pruttar inte alls lika mycket längre och mag ontet är också bättre.

Man tar 1 tsk fänkol (hela frön) och 1dl vatten och kokar upp det.
    Låt det stå och dra i 5 min.
    Sila bort fröna och förvara blandningen i kylskåp.
    Ge barnet  2 tsk före matning. 

Jag ger ju ersättning så jag häller i det direkt i flaskan men om man ammar så kan man ju ge det
    på en sked eller spruta.  

• FruSandra

Emizen
    Ja tror att de är 2 månaders fasen.. De är en tillväxtperiod då..
    Vilgot är likadan...
    Bvc läkaren sa att ja skulle amma honom ofta på dagen då... Vet inte vad de skulle underlätta för nattsömnen.. Kanske att han blir mättare då eftersom mjölken produceras mer....?

• Sladdis

Emmizen: Matteo blir två mån imorgon och han är ungefär likadan. Är vaken hela kvällen och sommar inte förrän till midnatt och har svårare att komma till ro vid amningarna. Hoppas det blir bättre snart för jag är ingen kvällsmänniska.

• Emmizen80

Jahopp, exakt 8 veckor efter förlossningen och 6 dagar kvar till två månaders dagen, är mensen tillbaka... Hade hoppats på att slippa den lite längre efter förlossningen. I o med att jag inte ammar alls var det egentligen inte så oväntat. Ni andra som inte ammar alls, även ni andra med för den delen, har ni fått tillbaka mensen ännu?

• Sladdis

Emmizen: Nej, min är inte tillbaka. Helammar så då brukar det ta längre tid. Med de båda andra har mensen kommit tillbaka när de varit ca sex månader då jag börjat byta ut ett mål.

• millifjor

Ursch mens låter Inge vidare!

Här har man just nu ett mega bröst och en hängpatte mjölken vill inte riktigt komma igång på det bröstet sär bröstinfektionen var, rätt snyggt måste jag säga, haha!