• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Nej fru Sandra det är inte överdrivet tidigt. Blev väldigt chockad dock. Har inte haft han så mycket liggandes på mage än så trodde det skulle ta ett tag till. Jag var yngre när jag började rulla.

• Trolla75

Undra om inte storleken på barn spelar in? Caspian vände sig två gånger förra veckan och då var han bara 6 veckor, men så väger han också 5950g. :)
    I stark i nacken har han varit sedan födseln.

• Sladdis

För oss känns det också tidigt. Matteo är väldigt stark i nacken men han reser sig inte på armarna och det ska väl till för att de ska komma runt.

• millifjor

Vår Rakel rullar runt, hon är bara 5 veckor, stark i nacken har hon varit sen födseln, hon står även på benen om man håller henne under armarna, vet ej om det är tidigt men mamman blir iaf imponerad

• Sladdis

Millifjor: Även det är tidigt för oss. Matteo står också på benen men han blir ju nio veckor på tisdag. Tycker absolut att du ska vara stolt!

• SaJo81

Här firar vi idag att lilleman blir 6 veckor och imon fyller dom andra kottarna 3 år så det har vart full rulle med släktkalas idag!

Vår lille rullar inte runt men stå har han kunnat någon vecka! Och nacken har han också varit sen han kom ut, tror det kallas nyfikenhet :)

• Tekla78

Anjiali, jag vet inte när man kan återinföra det. Tror man utesluter i några veckor och kollar om man märker skillnad. Vi har återbesök på gastro om två veckor för utvärdering och ytterligare provtagning.

Sandra, för vår del är det komjölksprotein som utvärderas, inte laktos. Emil bajsar ca 15-20 gånger om dagen och det är löst. Tycker mig se en viss förbättring nu, men väldigt marginellt.

AAEV, funkar hamburgare även om den är stekt i smör? Eller steker de oftast i olja kanske?

Hanna, ja i laktosfritt finns mjölkprotein så de produkterna går bort. Läste ett meddelande på Oatleys att en ingrediens i havregurt hade fel i produktbeskrivningen (från deras leverantör i sin tur) så de återkallade produkten och återinförde den igen när den var mjölkfri. Så nu ska det vara fritt fram för Havregurt igen. Jag blev i alla fall väldigt glad igår när vi åt hamburgare med pommes igår. Bearnaisen och hamburgerdressingen innehöll INTE mjölkprodukter till min stora förvåning!

Bakade mjölk- och äggfri sockerkaka med chokladtopping samt mjölk- och äggfri kladdkaka igår (jag letade fram recept då jag trodde jag var tvungen att avstå ägg också) och de smakade helt ok. Sockerkakan var till och med god och saftig!

• Tekla78

Har haft mjölkstockning idag igen... På andra bröstet mot för några veckor sedan. Har ammat ca var 1,5 timme (han har själv velat det) mot var 2,5-4:e timme i vanliga fall. Febern är borta nu, hoppas det gett med sig till imorgon, annars ska jag ringa till BVC och försöka få tag i den där sprayen. Alla är inte villiga att skriva ut den, tyvärr.

Emil rullade från mage till rygg en gång i veckan, men han tippade mest över. Inget medvetet där inte :) Han är väldigt stadig i nacken och har varit ett tag. Känns skönt att man slipper passa den lika noggrant nu.

SaJo, hur har det gått idag med tröttheten och kalaset?