• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Tack för svaren! Det var precis så jag tänkte, att dem fungerar olika.. Vi köpte miniform och tänkte prova första och sedan lägga till sempers droppar! Hoppas han blir lugnare i magen! Han är lugn idag, så funderar på om det var något jag åt igår..

• millifjor

Aaaah tror jag blir galen! Har bott hos svärmor o svärfar sedan i tisdags o börjar nu längta hem! Instängd i ett litet sovrum med en skrikandes bebis tär på krafterna,haha! Men har man klarat det här så klarar man nog allt sen

• anjiali

Tundra: Ingen helgon förklaring behövs här. Fick inget psykbryt. Tog hjälp av barnens plast morfar i bilen. Milea gallskrek vägen dit och hem ... Inte lilla skriket utan liv och död skriket. Vad ska jag göra ??? Tillslut körde vi utan att ha henne i bilstolen då alla i bilen var gråtfärdiga. Livsfarligt men vi var tvungna att ta oss fram.
    Facit i hand . Kommer inte åka bil innan ungen övningskör själv !!!

Sajo : fasen vad sur jag hade blivit !

• Tekla78

Anjiali, lider verkligen med dig! Innan vi fick barn kände vvi ett par med samma problematik, vilket fick dem att undvika långresor. Vi tyckte att det bara var att sätta ungen i bilen och låta henne skrika "lite". Nu när vi har barn fattar man ju hur stressande det är!

• Tekla78

Fråga angående bröstmjölk i näsan. Hur får man dit dem?! Jag har också hört att det ska vara suveränt, men vet att jag provade med äldste sonen som fick bröstmjölk överallt i ansiktet. Mindre trevligt för honom att få i ögonen liksom. Kanske en renässans-pipett? När Emil är röd i rumpan, för övrigt, har jag en skål vid skötbordet som jag doppar en kompress i och baddar på eller använder istället för våtservett.

• Tekla78

SaJo, fy sjutton! Vad respektlöst av honom! Hoppas du kom iväg och att du fick en trevlig kväll till slut i alla fall och kunde släppa ilskan när du var borta.

• AKT83

Jag brukade handmjölka ut ett par droppar på en tesked och sedan hälla i näsan. Funkade jättebra tyckte jag då för tre år sedan, har inte behövt prova ännu.

Mjölkstockningen är över gör denna gång. Lossnade efter att jag ammat, ammat och ammat massor mer. Nu gör det ont i bröstvårtan istället.

• anjiali

Funderar på att helt utesluta mjölk. Känns krongligt och tar veckor innan man ev kanske resultat, men känner att jag måste göra något åt alla gaser .
    Ca hur många fisar fiser era icke gasiga barn. Milea pruttar en hel del, på nätterna när hon ammar kan hon ligga och fisa samtidigt.

• millifjor

Vår pruttar mkt och hon har också ont i magen, men nästan bara på kvällen ochnatten. Funderade också på att utesluta mjölk, men om det är mjölkallergi borde hon väl ha ont i magen på dagen med? Då är hon ju mest bara gasig...

• Tekla78

Jag går nu på mjölkfri kost och det är tråkigt, men inte så krångligt som jag först trodde. Produkter som jag trodde "självklart finns det mjölk eller smör i dem" har t.o.m. varit fria från mjölkprotein. Det är svårt om man skulle behöva äta på cafe för det steks i smör, vissa bröd innehåller mjölk och mackor breds ju med smör. Sallad utan ostprodukter borde ju oftast vara safe. AKT83 (eller var det AAEV, blandar ihop signaturerna), har du något äta-ute-tips för mjölkallergiker?