• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Då var det dax att ta tag i fettet, har bokat in mig på core-"mamma" för oss som nyss fått barn på friskis imon kl 10, no turning back!

Jag som knappt rört på mig någonsin....
    Men så har jag aldrig mått så här dåligt över min kropp förr heller....

• anjiali

Sajo : har invigt mina nya skor med en promenad till gymmet för att hämta tränings schema. Tisdagar och torsdagar mamma/barn träning .
    Men hur ska det gå med bebis som bara vill bli buren eller ligga vid bröstet.??? Kikade in på ett afro, såg sååååå roligt ut att jag nästan har lust i att skita i amningen. Undra om man kan kombinera ersättning och amning på ett bra sätt ???

• Sladdis

Anjiali: Det går att kombinera. Det gör man ju ändå sen när man börjar ge mat. Man byter ju ut ett mål i taget och ammar resten.

• Sladdis

SaJo och Anjiali: Vad avis jag är!! Sådant finns inte här så jag får hålla mig till promenader och att göra plankan hemma.

Jag började på Viktväktarna för två veckor sen i alla fall och har gått ner 2,4 kg på den tiden. Även om det är för lite för att synas så känns det att byxorna sitter lite lösare och det motiverar till att fortsätta.

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-08-29 19:01:46 följande:
    Sajo : har invigt mina nya skor med en promenad till gymmet för att hämta tränings schema. Tisdagar och torsdagar mamma/barn träning .
    Men hur ska det gå med bebis som bara vill bli buren eller ligga vid bröstet.??? Kikade in på ett afro, såg sååååå roligt ut att jag nästan har lust i att skita i amningen. Undra om man kan kombinera ersättning och amning på ett bra sätt ???
    hmm jag fattar inte, kan man inte amma när man tränar? eller vadå! 

vill verkligen också testa afropasset, måndagar kl 19 har dom det här....

Har sagt till min man att vrkligen tvinga iväg mig nrä jag e slö, dessutom lyckades jag (i alla fall imon) få med mig en kompis som fick barn i juni =) 
  • Sladdis

SaJo: Jag kan inte komma iväg hemifrån nu när jag ammar. Matteo äter jätteofta på dagen. Ibland kan han vilja äta igen efter 20 min och då gäller det att man är hemma. Man kan ju pumpa och lämna till pappan men jag har ingen pump och vet inte om Matteo skulle tagit flaska.

• SaJo81

Ahaaaa är det så Anjiali menar med kanske :p *smart brud jag e* haha!

Min lilleman äter so mest var tredje timma så jag hinner med minst en timmes träning om han e hemma med pappa :€

• anjiali

Samma här. Hon hänger i bröstet mest hela tiden. Men snart kommer en tid då jag kan lägga ner henne på dagen utan gallskrik och kunna fixa färdigt allt till em. Samt att amningen blir lugnare. Då kan mannen ta över när han kommer hem och jag träna :D
    Tänk om jag visste när ! Då hade det kanske varit lättare att ha tålamod.

Får försöka göra styrka hemma med bebis i famn.

Svar på tråden Juli bebis 2012