• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Hua vilken uppstyckad dag idag. Trött !!! Har varit på jobbet och hälsat på och fått amma flertalet gånger där. Hade hoppats slippa. Sen hem snabbt och äta, hämta mellan barnet och sen läkartid. Navel blev godkänd och är påväg åt rätt håll. Hade precis fått henne att somna för att ta upp henne igen då dr ville ha vikt.
    Nu är vi hemma men i em är det barndans.
    Ögonen går i kors av trötthet på mig känns det som. Mannen är iväg och spelar fotboll hela em.

• EllaBella02

Va duktiga ni är som tränar! Ska ta tag i det jag med. Men just nu är det bara maten som jag fokuserar på. Inget godis, chips eller annat onyttigt! När alla säger att de ska köpa med sig fika så bjuder jag på fruktsallad med vaniljkesella istället : ) men jag måste dra ner mer och mer på portionstorlekarna gradvis : ) jag kniper bara några sekunder typ 2-3 kanske sen gör jag om. Idag är min sambos första dag hemma efter att ha varit bortrest en vecka då vi varit ensamma. Dagarna går jättebra, kvällarna är ju lite svårare när man måste bära mycket. Men allt som allt har det gått bra : )

• Tekla78

Akt83, pumpa framför en varm ugn med luckan öppen. Massera väldigt försiktigt det ömma området när du ammar eller pumpar. Ha vetekudde på bröstet en liten stund innan amning. Jag försökte få tag på sprayen när jag hade stockning, men det var helg och de jag rådgjorde med kom bara med några tips och sa att jag skulle avvakta. Det gick över på 1 1/2 dygn.

• anjiali

Jag hade brösten varma och ammade så mycket det bara gick och strök försiktigt ner mot vårtan. Vila mycket !!!

• JWall

Min lilla kille är 8 veckor idag och jag hoppas så att han får lite längre sovpass snart. Låter helt underbart att få sova 5 timmar i sträck :) vi ska åka och hälsa på moster imorgon och sova där i två dagar så hoppas att jag har en nöjd kille på natten om jag är snabb fram med maten! Duktiga ni är som tränar, jag vill också koma igång för att jobba upp lite muskler i kroppen. De försvann totalt när jag var gravid mådde illa och kräktes fram till v37 ungefär så jag orkade inte göra mycket under dagarna förutom det jag var tvungen till...

• anjiali

Försöker ni mata gärnet inför natten så dom är jätte mätta och förhoppningsvis sover länge. Eller ammar ni som vanligt ?

Milea låg och ammade och höll på att somna och telefonen ringde så jag pratade ett kort tag samtidigt. Känner att hon inte suger mera och tittar ner och möts av det största leendet . Så underbart !!! Detta leende och små pratljud hon gör förgyller vardagen !

• Sladdis

Anjiali: ammar inte gärnet på kvällen för då kräker han bara upp det men han vill själv äta oftare på kvällen. Fast det har han alltid gjort. Det här med att han sover 4-5 timmar första passet kom bara helt plötsligt från en natt till nästa.
    Åh, vad härligt med de där leendena!

• grahnkotten

Knip!
    Jag brukar knipa ca 10 ggr och håller då ca 2 s. Sedan brukar jag också hålla5-7 s och upprepar 5 ggr.

Imorgon ska vi åka t fotografen å ta kort t tidningen! Tänkte passa på nu när mannen också är hemma!

Jag ammar inte heller järnet på kvällarna utan han får äta när han är hungrig.. Vissa kvällar vill han bara ligga vid bröstet å andra kvällar sover han och vill inte äta..

• FruSandra

Idag har Vilgot bara sovit sovit och sovit.. Förväntar mej en vaken natt :S han har ätit också men inte varit vaken som han brukar...
    Va hos syrran igår o förrgår och idag är hon jätte förkyld.. Nu är ja lite orolig att de är nåt på gång för Vilgot, att de är därför han bara sovit :(
    Men de kan också var 2 månaders tillväxtperioden.. Hoppas på de...