• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Godmorgon tjejer!
    Min lille skrutt har haft en riktigt dålig natt, han ålar sig och tar i och blir ledsen! Så natten har inte innehållit många timmars/minuters sömn! Jag vet att miniform/magdroppar har diskuterat massor här, men jag skulle ändå vilja fråga vilka ni skulle rekommendera? Sempers magdroppar eller miniform? Min BM ville helst inte att man skulle testa båda samtidigt..!

• anjiali

Jag har båda dropparna :-/...

Hannavirrpanna: hon tar inte napp ! Så en lååååång tutte att slänga fram hade varit super .

• Sladdis

Grahnkotten: jag ger också båda dropparna samtidigt. De fyller ju olika funktioner.

HannaVirrpanna: Jag köpte renässans näsdroppar när Matteo var täppt. Det är bara koksaltlösning.

• cattiwik

Moa är jätte täpp. Hon vaknar i panik på natten när hon inte kan andas. Jag ger hon numera nezeril till natten även om det är från 1 mån och hon bara är 3 veckor (imorgon). På dagen kör vi koksalt och nässug. Får ut massa snor. Sen försöker jag få henne att sova högt med huvudet med hjälp av en kudde under madrassen. Med sonen använde jag både minifom och semper droppar. Nu kör vi bara semper. Moa har inte fått ont i magen ännu. Vem vet hon kanske inte får det. Men på bvc sa det att man ändå kan ge semper droppar om man vill. Det är goda bakterier som är bra för magen oavsett magknip eller inte.

• tundra

Anjiali:
    Oj ensam 1,5h timme i bil med flera barn...du lär bli helgonförklarad om du tar dig från A till Ö utan total härdsmälta.

Hmmm. Väntar också på en tredje och fjärde arm.

Grahnkotten:
    Tycker din BVC tant är tossig! Vill du prova båda typerna av droppar samtidigt så ska du SJÄLVKLART göra det. Inget talar för att man inte kan kombinera dem. :-O
    Strunta i henne!!!!

• eken

Grahnkotten: min BVC sköterska sa att vi kan använda både två men att vi ska börja med en sort och sen lägga till den andra, t.ex. Börja med miniform och efter ett par dagar lägg till semper. Så har du koll på hur dom fungerar först den ena och sen hur dom fungerar ihop. Om det bli bättring eller inte

• SaJo81

Sitter hemma i soffan oc väntar på min man, han kommer snaaaaart sa han när han ringde för 1,5 timme sen :s tydligen inte så viktigt att jag hade planer för kvällen! Skulle vara hemma hos en kompis kl 19 för hon fyller år, det tar minst 30min att åka dit och jag hade gärna fått sminka mig och kamma håret innan vilket inte är lätt när lilleman e missnöjd och jag har två barn till!
    Sne som jag blev när han ringde ch sa att han inte ens åkt än (han e flera mil bort) bestämde jag mig för att släppa allt och låta han ta det så jag lämnar alla tre barnen hemma! Har ju ändå bröstmjölk i frysen!