• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Min lille grabb har också sovit och sovit idag :S hoppas verkligen inte han ska va vaken hela natten nu när han har skämt bort sin mamma med sömn varje natt hela veckan!

Jag matar inte alls mer än vanligt på kvällen så jag tror mer på att han har fattat att när det e mörkt och tyst sover man :P

• anjiali

Vi tycks ha andra rutiner här ikväll. Efter att somnat innan 21.00 sedan hon föddes så gör hon inte det idag :0. Undra hur denna natten blir ???
    Mannen kläckte ur sig -ska vi inte gå och lägga oss ??? Du kan ju amma i sängen.
    Sant, men tror att det blir att han somnar inom fem sekunder och jag ligger och är ammar och försöker få henne att somna och bara blir frustrerad över att inte jag sover :-/.
    Bättre att natta utan att lägga sig själv tycker jag.

• cattiwik

Efter en sömnlös natt med en tokförkyld liten tjej så har hon också sovit mest hela dagen. Från ca 11-18.30 med lite ätande. Blir nog en till vaken natt skulle jag gissa. Jag som är tok trött. Hon är så täpp och snorig/slemmig. Vart et besök till doktorn idag för att kolla så det inte var nåt allvarligt. På tal om vikt så går jag ner massor när jag är gravid och ammar. Gick upp 5 kg när jag väntade sonen och när han var ca 3 mån vägde jag 15 kg mindre än innan jag vart gravid. Nu med dottern gick jag också bara upp 5 kg och väger nu 7 kg mindre än innan jag vart gravid och hon är bara 2,5 vecka gammal. Tyvärr höll det inte i sig sist utan jag gick upp allt igen. Denna gång kanske jag anstränger mig och försöker behålla viktminskningen. Det är svårt att behålla då jag eg inte gör nåt för att gå ner förutom att amma. men jag ska inte ha fler barn så nu måste jag hitta nån annan bantningsmetod än att vara gravid och amma barn :) Det är en så jobbig metod i längden ;)

• HannaVirrpanna

Amningen gör inte ett skit med vikten här! :(

Har varit där jag ska ta lektioner i tidning idag! Tanken är att vi elever ska tillsammans med läraren lära hästen ett nytt sätt att rida! Ska bli riktigt intressant! Minns dock inte att islandhästar var så små! Man kommer ju nå ner till marken känns det som. Så nästa torsdag kommer vi få testa alla hästar och känna efter vilken häst man ska få rida på lektionerna :) åh vad jag ser fram emot detta!

• Sladdis

Amningen hjälper inte till här heller och har inte gjort det vid de två tidigare amningarna heller. Det var därför jag skrev in mig på Viktväktarna för två veckor sen.

• anjiali

Nja, ingen större lycka denna natten :-/. Hon har som igår kväll knölat runt och magen knorrat ! Tre timmar kvar av denna natten och jag deppar redan över att det blev så lite sömn. Hon var uppe längre igår kväll.
    BVC kommer hem klockan elva imorgon fm så det hinns inte med jättemycket vila. Sen ska barnen och kompisar hämtas vid 12.40. Någonstans där innan måste jag handla ett par presenter. Jag vill SOVA !!! Det är ju så skönt.

Som jag sagt tidigare, amningen hjälper inte ett skit här heller. Gör mig mera hungrig och kroppen sparar på allt. Sen blir det väll inte bättre för att jag smäcker i mig en pizza till kvällsmat :0 !

• SaJo81

Amningen hjälper definitivt inte här heller....har inte gått ner ett gram sen första veckan! :( jäkla skitsnack det där -ooh! Du kommer rasa i vikt när du ammar som så många sagt!

Har ett kolossalt sötsug som inte hjälper min viktnedgång heller :(

• HannaVirrpanna

Efter mitt godis och snacksstopp så har jag nu gått ner tre kilo! På kanske tre veckor! Känns bra! Det viktiga är att jag får äta om jag blir bjuden! Hur bra som helst!

Inte för att strö salt i såren anjiali... Äsch, jag skriver det nu nån rad ner så du kan strunta i att läsa det!

Inte här...

Men här: 23-6 sov Tilly och jag som stockar! Även min tvååring Frans sov hela natten, vilket han iofs nästan alltid gör!

• anjiali

Hehe ingen fara Hannapanna. Tycker bara lite illa om dig. Minus tre kilo och sömn :D

Har noll motivation att inte äta skräpmat och godis. Men ändå har jag mage att klaga :p

Idag kommer BVC på besök. Hade gärna skitit i det. Nu måste jag plocka i ordning lite. Hon kommer elva så hoppas på lite vila innan.