• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JWall

Inatt vaknade bara Peps två gånger, men han fick ligga och sova på mig. Kände att jag behövde sova så vad gör man inte för lite mer sammanhängande sömn :p han sov bra och jag sov med uppbullade armar så han inte skulle rulla ur famnen :) Vilken lite goding du har FruSandra! Håller med om att det är härligt nu när man får svarsleenden och små skratt tillbaka. Blir alldeles varm i kroppen :D

• Sladdis

FruSandra: Naw vad gó han är lille Vilgot! Finns inget bättre än när se små ler mot en.

• FruSandra

Smulan
    De blir Vilgot med och Om fötterna, han vägrar filt...
    Men bebisar Reglerar värmen med händer och fötter så de behöver du inte... :)

• anjiali

I mitt yrke har jag många gånger saknat en tredje arm. Så är det nu med. Själv hemma med alla barnen och ska göra oss fina för kalas. Duscha , packa bilen osv...bärandes på bebis som inte vill ligga själv. Var och när växer armen ut ???
    Är lite nervös över att köra själv en timma tjugo minuter enkel väg med barnen eftersom Milea inte vill åka i bilstol utan brukar gallskrika.

• SaJo81

idag ska jag och grabbarna på "tivoli" dom stora killarna går på privat förskola som varje höst anordnar tivoli inne på förskolan med hoppborg, korv med bröd, donuts, spunnet socker, clown och massa roliga aktiviteter =) tyvärr har min man "tatt ledigt" idag och åkt till borås för att spela paintball :S så jag har bjudit med min mamma på dagens festligheter =) även om det är ganska lätt eftersom förskolor är inhängnade =)

Jag är ordninggjord, Tristan och Anakin likaså så nu ska jag mata lilleman (som sov jättebra i natt med, 23-06) sen ska han tas på sen åker vi =) 

• anjiali

Sajo : vill också ha en bebis som sover eller går med på att sova/ligga själv en stund. Hade varit lite lättare :-/
    Låter som ni får en bra dag.

• HannaVirrpanna

Anjiali: Aaah.... Det är ungefär det jag kan säga.. låter lite stressande det där med bilfärden! Tar hon tutte? Eller är det bara ditt finger som går? Annars kan nått av de stora tjejerna få uppgift att stoppa i tutten osv. Nu kom jag på att tutte även kan heta napp. Jag menar alltså inte att de stora barnen ska slänga in ditt bröst i munnen på bebisen när du sitter och kör... Sånna hängbröst hade iofs inte varit så dumma att ha ibland...

Igår duschade jag med båda barnen. Gick skitbra! Frans stod på golvet och "målade" väggen med duschskrapan medan jag tvättade Tilly och sen la jag henne på skötbädden på golvet medan jag tvålade in mig och Frans. Sen gick jag ur och torkade mig och när jag var klar så torkade jag Frans. Gick smidigare än jag trodde :)

Har också haft en bra natt, idag spöregnar det ute... Jag som ville gå på bondens marknad. Tilly är jätte tät i näsan... Tips på hur man kanske kan "bota" det?

• HannaVirrpanna

Sajo: jag brukar gå på förskolegårdar med Frans på kvällar/helger! Skitbra för då får han springa av sig och helt fritt för det är inhägnat! Låter kul med tivoli! Lite sockerchocks risk bara ;)