• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

SaJo81: Jag rekommenderar helt klart en sladdis om 8-10 år. Haha.
    Om jag vill kan jag ha mycket nytta av speciellt 16-åringen men det är viktigt att komma ihåg att de stora också är barn och inte Matteos miniföräldrar så jag ber bara om hjälp om jag verkligen behöver det. De är i dataåldern så de tillbringar större delen av sin tid på sina rum men de kommer ändå ner ganska ofta och vill hålla honom och kela lite. Det kommer att bli roligare för dem när Matteo blir större. Han kommer att förfölja dem och se upp till dem och vilja vara med och se vad de gör. Och när han är t.ex. fem år är Rasmus 21 och kan kanske vara barnvakt nån gång.
    Det är underbart att ha fått en sladdis. Hade glömt hur härligt det är. Jag har ju all tid i världen åt honom utan att behöva ha dåligt samvete.

• Sladdis

Tundra: Vad gulligt med liten storebror som vill hjälpa till. Även om det är jobbigt så finns det ju en fördel med mer jämngamla barn. De har ju mer nytta av varandra och kan leka på jämn nivå när minsta blivit lite större.

• anjiali

Min lilla Milea är en liten sladdis nästan. Äldsta är nio och mellan tjejen sex. Vi trodde vi var klara med barn efter tvåan. Tre år emellan var jobbigt tyckte jag. Men nu är det fantastisk att gå göra denna resan igen och tar vara på varenda sekund. Men nu blir det inga mera barn. Tyckte verkligen inte om att vara gravid eller hur det känns i kroppen nu.
    Jag hade kämpat för att komma i form efter tvåan.
    Men nu är hon här ! Så det var värt det .har stor nytta av mina andra barn som mer än gärna är med henne och byter på henne.

• Sladdis

Idag var vi på BVC för tvåmånaderskollen. Matteo väger 5880 gram och är 59 cm lång. Också en tjockis!

• cattiwik

Ni har redan så stora barn. 2-mån kontroll??. Vi var på 2 veckors kontroll igår =)

• cattiwik

När började ni märka av att era barn hade ont i magen? Moa blir mer och mer missnöjd när hon är vaken, men jag vet inte vad det beror på. Hon vill bara vara vid bröstet men efter att hon själv slutat äta så är hon ändå inte nöjd. Hon går upp bra i vikt så jag tror inte att det är problem med för lite mat. Men hon äter sällan länge utan vill småäta hela tiden. Hon är som sagt 2,5 vecka just nu.

Har funderat lite på om magen kan krångla men jag tycker inte det verkar så. Då brukar dom ju spänna hela kroppen och man märker att de kämpar för att kunna prutta.

• grahnkotten

Min lille Melvin är 4 veckor idag och när han var runt 2 veckor sov han heela tiden och var missnöjd när han var vaken! Ville helst ligga vid bröstet! och jag tror själv att dem beror på att dem vill ha närhet, vid bröstet! Jag märkte att M inte alltid sög vid bröstet utan ville bara ligga å mysa.. Men det är olika!

Det är först denna vecka M har haft en krånglig magen m mkt gaser som inte vill ut, men det är bättre nu!

• Libe

Cattiwik - var likadant för mig, hon har varit allmänt missnöjd när hon inte låg vid bröstet.. Hon harblivit nöjdare, nu är hon gladare och hon är vaken längre stunder. Men bröstet är fortfarande favoritplatsen och hon är 5 veckor.

• Sladdis

Anjiali: Vad roligt att de stora tycker om att hjälpa till. Misstänker att jag skulle känna som du angående 3 år mellan barnen och därför blir det nog inte fler här. Om jag ska vänta mer än tre år har väl mina ägg skrumpnat. Jag tyckte inte heller om att vara gravid. Bara illamående och foglossning. Däremot har jag haft det lättare än många som fött vanligt efter kejsarsnittet vilket jag aldrig trodde. Du kanske ångrar dig senare. Man "glömmer" ju allt.

• anjiali

Att skaffa en till innebär så mycket . Ny bil och större hus . Tre får allt räcka. Har några år till på mig kanske. Men tänkte spara den energin till mannen, mig själv och barnen :D

Nya promenadskor inskaffat . Bara börja knalla !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012