• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Libe

AKT 83 - prova vitkål, låter kanske udda men har hört att det ska funka med vitkålsblad i bh:n... Kan ju vara värt att testa :)

• SaJo81

Knip done :) verkligen skitbra att bli påmind om knipen här varje gång :)

• juliaannaeva

AKT83: ring BVC och be dem skriva ut nässpray! Det funka direkt på mig :) knutarna var mycket lättare att lösa upp! :)

• FruSandra

Knip done!

Ja har också läst om vitkålsblad i bh'n :)

Har vaknade Vilgot 1.15 och sen 3.45... Så
    Som vanligt i storsett... Med diff på nån kvart hit o dit...

• millifjor

Gå utan bh!
    O vår tös har skrikit från och till heela natten, ont i den lilla magen så nu är man lagom pigg!

• enilorac81

AKT83- håller med föregående talare om att skippa BH, men försök pumpa ut mjölk med pump. Dusch hjälpte verkligen för mig, men fick stå länge. Lycka till nu.

Angående sovning, Elias somnade runt 23.30 och vaknade 4:45...men jag vaknade ofta för att kolla att han andades. Sånna här nätter har han ca 2ggr i veckan.

Nu sover han igen

• SaJo81

Grymt träningspass jag varit på:) core i mammagrupp typ, idag var min man hemma så jag hade inget barn med mig men nästa vecka ska alla tre med, fanns även ett skitbra Lekrum precis bredvid som dom två stora förhoppningsvis kan leka i medan jag tränar' känns så skönt att ha kommit igång, ska nu kolla vad mer jag kan träna denna vecka :)

• Jamtlandstaus

Oj det var mycket att läsa igen, är i hemstaden o hälsar på.
    Mycket bra idé med knippåminnelser! Jag kniper 20sek x 3, när ni skriver att ni kniper 10ggr gör ni det då i 20sek x10?!? :-O

Känner mig ganska överraskad att jag fått ett så missnöjt barn men när jag läst att det är många här som har sitt barn vid bröstet i stort sett hela tiden så känner jag mig mindre frustrerad, alltid lättare att dela svårigheter!

Träning får vänta för mig, känns obehagligt bara med promenader då slidväggarna fortfarande är förslappade.
    Har tappat alldeles för mycket i vikt tycker jag, har tappat ca 14kg sen födseln o ligger 8-9kg under utgångsvikt. Inte för att jag inte behöver det utan för att jag inte medvetet går ner i vikt. Har fortfarande diaréer o börjar oroa mig för att något allvarligt är fel... Känner mig nästan lite hypokondrisk.
    Knip!

Svar på tråden Juli bebis 2012